Gå til innhold

Hvor er alle suttene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til det mer vanlige sokke-trollet (som spiser den ene av et par sokker) har vi trolig et suttetroll i huset.

Minstemor på 17 måneder er ganske avhengig av sutt, og jeg vet at det skal befinne seg omtrent 5-8 sutter i huset. De siste dagene har det bare vært 2-3 synlige.

Hvor er de? Min far mener at minstemor trolig har opprettet et lager for hemmelige sutter, men jeg har ikke klart å oppdrive det. I forrige uke kjøpte jeg to nye. Den ene forsvant et sted mellom bilen og ganga inne (er ikke i bilen, garasjen, i grusen eller i ganga), og den andre forsvant dagen etter).

Har lett under sofaen, i vesker og sekker, i skuffer, under sengene, i lekekassene +++++

Noen forslag?

Skrevet

I do? Doen vår gikk tett en gang, og da vi demonterte hele greien fant vi både lekebiler, sutter, shampoflasker og diverse.... :o)

Skrevet

I do? Doen vår gikk tett en gang, og da vi demonterte hele greien fant vi både lekebiler, sutter, shampoflasker og diverse.... :o)

Ja, der har vi ikke sjekket! Har imidlertid aldir sett at hun har puutet noe oppi der...

Æsj. later som om du ikke har sagt no om det :-(

Skrevet

Bestefar har selvfølgelig rett! :o)

Hun gjemmer og lagrer suttene, fordi hun har hørt rykter om at det kommer en dag da mor kommer å vil kaste suttene for alltid :o)

Mulig det er bestefar som har hvisket det i det lille øret hennes ;o)

Jeg var smart nok til å sutte på fingrene jeg, langfinger og ringfinger.

Så jeg fikk sutte til jeg selv bestemte meg for å slutte jeg.

Da var jeg 12 år :o)

Skrevet

Ja, der har vi ikke sjekket! Har imidlertid aldir sett at hun har puutet noe oppi der...

Æsj. later som om du ikke har sagt no om det :-(

Ja det hadde jeg også gjort så lenge doen ikke er tett, du får passe på å ha noen sutter i reserve som hun ikke vet om i tilfelle alle skulle forsvinne.

Skrevet

Bestefar har selvfølgelig rett! :o)

Hun gjemmer og lagrer suttene, fordi hun har hørt rykter om at det kommer en dag da mor kommer å vil kaste suttene for alltid :o)

Mulig det er bestefar som har hvisket det i det lille øret hennes ;o)

Jeg var smart nok til å sutte på fingrene jeg, langfinger og ringfinger.

Så jeg fikk sutte til jeg selv bestemte meg for å slutte jeg.

Da var jeg 12 år :o)

Der var jo du og Nepa, ser du jeg svikter ikke!

Skrevet

Der var jo du og Nepa, ser du jeg svikter ikke!

:o)

ser deg jeg :o)

Godt å se at hverken typen eller omgangs-syken har tatt livet av deg ;o)

Skrevet

Suttene ligger sikkert sammen med boka mi!

Det er nok sokketrollet, suttetrollet og bokdraugen som har slått seg sammen!

Skrevet

Suttene ligger sikkert sammen med boka mi!

Det er nok sokketrollet, suttetrollet og bokdraugen som har slått seg sammen!

Ja, der har du det! Har du funnet boka di? Det var ditt innlegg jeg ble inspirert av :-)

Jeg fant forresten en sutt i dag bak radioen på kjøkkenbenken. Hadde visst ikke flyttet på den på et par uker eller tre...

Skrevet

Ja, der har du det! Har du funnet boka di? Det var ditt innlegg jeg ble inspirert av :-)

Jeg fant forresten en sutt i dag bak radioen på kjøkkenbenken. Hadde visst ikke flyttet på den på et par uker eller tre...

Nei, boka mi har fortsatt ikke dukket opp tross alle de kreative forslagene jeg har fått. Så jeg begriper ikke hvor den kan ha blitt av!

Skrevet

Nei, boka mi har fortsatt ikke dukket opp tross alle de kreative forslagene jeg har fått. Så jeg begriper ikke hvor den kan ha blitt av!

Sjekk soveposen :-)

kakki1365380609
Skrevet

Hos oss var det nok hybelkaninene som stadig vekk tok dem med seg under sofaer og reoler....for det kan vel ikke ha vært noen som enten trillet dem på gulvet eller kom til å sparke dem under!!

Skrevet

Bak panelovnene? Der hopet det seg opp smokker kan jeg huske. Du vil i såfall merke en underlig odør første gang panelovnen skrus på utpå høsten..

Skrevet

He, he, ja det lurer jeg og på! Tror det må ha blitt kjøpt inn over 30 smokker det siste halve året, og hvor de blir av??? Helt ubegripelig!!... Nå har jeg ordna en krukke med skrukork på som står på en hylle på kjøkkenet, så hver mårra når lillemann setter seg til frokostbordet tar vi ut smokken og legger den i krukka. Han vet nå hvor han skal gå og peke hvis han mener han trenger en "ñumma" - som han sjøl kaller det. Men så var det se smokkene som forsvinner i løpet av dagen da... enten som kastes veggimellom, legges bort til fordel for en gammel kjeksbit under sofaen eller forsøkes mates til katta... Katta, ja har du katt, og har du sjekka den? ;-)

Skrevet

Har du lest 'The hitchhiker's guide to the galaxy'?

Smokkene er sikkert sammen med alle kulepennene, hvor de koser seg sammen boka jeg lånte, eller ikke lånte, av lurulf.

Skrevet

Oppi mange sko som står i gangen. *been there, done it*

Skrevet

Bak panelovnene? Der hopet det seg opp smokker kan jeg huske. Du vil i såfall merke en underlig odør første gang panelovnen skrus på utpå høsten..

Der har jeg ikke sjekket! vi har bare én panelovn, og den er på kjøkkenet. Skal utforskes!

Skrevet

He, he, ja det lurer jeg og på! Tror det må ha blitt kjøpt inn over 30 smokker det siste halve året, og hvor de blir av??? Helt ubegripelig!!... Nå har jeg ordna en krukke med skrukork på som står på en hylle på kjøkkenet, så hver mårra når lillemann setter seg til frokostbordet tar vi ut smokken og legger den i krukka. Han vet nå hvor han skal gå og peke hvis han mener han trenger en "ñumma" - som han sjøl kaller det. Men så var det se smokkene som forsvinner i løpet av dagen da... enten som kastes veggimellom, legges bort til fordel for en gammel kjeksbit under sofaen eller forsøkes mates til katta... Katta, ja har du katt, og har du sjekka den? ;-)

Ingen under sofaen. Har ikke katt. Merkelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...