Gå til innhold

Hva gjorde jeg galt?? Spontanabort.

Anbefalte innlegg

Gjest Millie2

Jeg spontanaborterte for en uke siden, da var jeg i uke 13. Fosteret var ikke større enn det skulle ha vært i uke 9. Det var et sjokk å miste, men jeg tenker allerede på å prøve å bli gravid igjen. Jeg klarer heller ikke å la være å tenke på hva som gjorde at det gikk galt. Jeg holdt på å flytte da fosteret døde, har jeg løftet for mye tungt? Jeg er livredd for at det skal gå galt neste gang... er det noen forhåndsregler jeg kan ta? Dette var første gang jeg var gravid. Er det stor sjanse for at jeg mister igjen? Er det viktig å vente med å bli gravid igjen? Når får jeg første eggløsning??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19503-hva-gjorde-jeg-galt-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Dessvärre kommer du aldrig att få veta varför din graviditet slutade med en spontanabort. Ca 10% av alla graviditeter slutar med spontanabort. Den vanligaste orsaken till detta är kromosom avvikelser hos fostret. Jag tror inte att fostret dog pga att du du lyfte för tungt. Det kan olika lång tid innan ägglossningen och mensen kommer tillbaka. Det finns inga regler för när ni kan försöka att bli gravida igen. Ni får själva avgjöra när ni känner er i fysisk och psykisk balans till att bli gravid på nytt. Du har lika stor chans till spontanabort vid nästa graviditet som annars (ca.10%). Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...