Gå til innhold

Vil ha sluttpakke....

Anbefalte innlegg

Gjest telelia
Skrevet

Bedriften der jeg jobber skal si opp mange ansatte, sannsynligvis flere i min avdeling. Jeg er for tida i svangerskapspermisjon, og vil neppe bli berørt pga det. Vet de kan si meg opp når jeg kommer tilbake, men jobber et sted hvor sånt ikke er vanlig.

Saken er at jeg inderlig ønsker meg sluttpakken! Jeg tenker på å bytte jobb uansett, holder på med studium som jeg gjerne skulle brukt litt mer tid på, og trenger et miljø - og bransjeskifte. Har dessuten vært sykemeldt en del, og skulle gjerne hatt litt skikkelig tid til å komme meg.

Går det an å si at man ønsker å slutte, og gjerne vil si opp og ta sluttpakken? (De pleier ikke å tilby sluttpakker til alle, kun til et lite utvalg som de ønsker å "bli kvitt")

Er dette veldig dumt å gjøre, i tilfellet de ikke vil la meg benytte meg av pakken, og jeg dermed må tilbake til jobben likevel (inntil jeg finner noe annet) ? Kan det skade ryktet mitt "for alltid" å be om å få gå?

Har jobbet i 10 år i samme organisasjon (dog ikke i samme jobb). Vet ikke om jeg kunne blitt rammet av oppsigelsen dersom jeg ikke hadde vært i permisjon, gjorde en slett innsats før jeg gikk ut i perm, men sjefen var veldig fornøydmed meg i hele fjor.

Skrevet

Den vanlige prosessen er man avdekker eventuell overtallighet på en enhet, og deretter velger hvem som skal "tas".

Hvis man kan tenke seg sluttpakka, men ikke ønsker å stå frem (for det er ikke sikkert man får den og da har man stemplet seg selv) så kan man gjøre det indirekte.

Det går jo an å gi et signal til f.eks. tillitsvalgte. Disse vil da kunne holde på opplysningen til det blir aktuelt.

Slik gjorde jeg det, og fikk med en god sluttpakke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...