Gå til innhold

Fremskrittspartiet

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

Einar Gerhardsen og Carl I. Hagen har ingenting felles.

Sosialisme og liberalisme har grunnleggende lite til felles.

Men sosialisme og nasjonalsosialisme har svært mye til felles på det grunnleggende plan. De satser begge på kapitalstyring og planøkonomi, dvs at pengene dine/kapitalen/produksjon og forskning blir inndratt og underlagt "demokratisk styring" noe som har sendt flere nasjoner på kne i fattigdom, korrupsjon og apati. De to største har drept halve sin befolkning for disse ideene og eksperimentene.

Ideen har ført til at halve befolkningen må dø for at resten skal bli fornøyd.

Jeg liker best når alle er i live, selv om halvparen er misfornøyd, misunnelige og ofte hatefulle.

Skrevet

Det er mange faktorer som gjør seg gjeldende her.

Frps stortingsgruppe er relativt liten og enkeltpersoner vil ha en stor innvirkning på prosentsatsene.

Det er stor forskjell på å bli dømt for småforbrytelser (fartsbot o.l.) og grov vold, voldtekt, ran o.l.

Dersom tallene stemmer (hvor kommer de fra?) så ser en jo at FRPs stortingsgruppe er overrepresentert innen kriminalitet (men ikke hvilken type kriminalitet) så vi kan godt si at de som gruppe er mer kriminelle enn andre.

Men hva skal vi gjøre med det? De kommer ikke fra andre land og kan ikke kastes ut.

Skrevet

Det er mange faktorer som gjør seg gjeldende her.

Frps stortingsgruppe er relativt liten og enkeltpersoner vil ha en stor innvirkning på prosentsatsene.

Det er stor forskjell på å bli dømt for småforbrytelser (fartsbot o.l.) og grov vold, voldtekt, ran o.l.

Dersom tallene stemmer (hvor kommer de fra?) så ser en jo at FRPs stortingsgruppe er overrepresentert innen kriminalitet (men ikke hvilken type kriminalitet) så vi kan godt si at de som gruppe er mer kriminelle enn andre.

Men hva skal vi gjøre med det? De kommer ikke fra andre land og kan ikke kastes ut.

Hvor opplysningene kommer fra, er et interessant spørsmål.

Man kan jo ikke hente ut opplysninger fra strafferegistre på individnivå etter eget forgodtbefindende.

Gjest Halling
Skrevet

Hvor opplysningene kommer fra, er et interessant spørsmål.

Man kan jo ikke hente ut opplysninger fra strafferegistre på individnivå etter eget forgodtbefindende.

Endelig en som kan tenke.

hehe.

Skrevet

Endelig en som kan tenke.

hehe.

Såpass tankevirksomhet kan nok de fleste stille med. Jeg har ikke finlest avisen om saken, men har ikke sett noe om hvordan disse opplysningene er innhentet.

Er det bare tøv?

Gjest Halling
Skrevet

Såpass tankevirksomhet kan nok de fleste stille med. Jeg har ikke finlest avisen om saken, men har ikke sett noe om hvordan disse opplysningene er innhentet.

Er det bare tøv?

De som i tilfelle har hentet dise opplysningene er loggført, og i tilfelle ille ute, da dette er ulovlig. Alle henvendelser og søk loggføres.

Jeg kan ikke tenke meg at det finnes noen måte å få ut slike opplysninger om stortingsrepresentanter.

Alle i forvaltning og storting sikkerhetssjekkes.

i flg "sikkerhetsdirektiv for den sivile forvaltning" og NATOs sikkerhetsdirektiv C-M(55)15, så vi kan nok være sikre på at ingen slipper inn uten å ha rimelig reint mel både her og både der.

Jeg tror ikke på det.

At noen oppdaget at en legdommer var tidligere straffet, skyldes at en privatperson visste om straffesaken og sladret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...