Gå til innhold

Gul-hvit utflod - Chlamydia?

Anbefalte innlegg

ranveig1365380895

Hei!

Jeg har de siste to-tre månedene vært plaget med en del luktfri gul-hvit utflod. En periode klødde det også en del ved skjedeåpningen, så jeg tenkte det kanskje var en soppinfeksjon og tok en Canesten-kur. Nå klør det ikke lenger, men jeg har fortsatt denne utfloden. Har nok hatt litt utflod opp igjenom årene, men jeg synes dette virker uvanlig mye. Har søkt litt på nettet om hva det kan skyldes og ser at Chlamydia kan medføre gul-hvit utflod fra skjede og urinrør. Har hatt samme partner i 6 år nå, men jeg har ikke testet meg for Chlamydia etter partnerbytte forrige gang. Er det mulig at jeg kan ha hatt Chlamydia i 6 år uten å merke det??? Jeg er også plaget med urinveisinfeksjoner i forbindelse med sex. Kan det være noen sammenhenger mellom hyppige urinveisinfeksjoner og Chlamydia?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195055-gul-hvit-utflod-chlamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica

"Har hatt samme partner i 6 år nå, men jeg har ikke testet meg for Chlamydia etter partnerbytte forrige gang. Er det mulig at jeg kan ha hatt Chlamydia i 6 år uten å merke det???"

Ja, det er fult mulig. Klamydia er som oftest symtomfri.

Hadde jeg vært deg hadde jeg testet meg. Bedre å ta en test for mye, en en for lite (og kanskje bli steril!?!?)

Lykke til! =)

Gjest litago1

"Har hatt samme partner i 6 år nå, men jeg har ikke testet meg for Chlamydia etter partnerbytte forrige gang. Er det mulig at jeg kan ha hatt Chlamydia i 6 år uten å merke det???"

Ja, det er fult mulig. Klamydia er som oftest symtomfri.

Hadde jeg vært deg hadde jeg testet meg. Bedre å ta en test for mye, en en for lite (og kanskje bli steril!?!?)

Lykke til! =)

Tror ikke du skal frykte clamydia. Partneren din har heller ikke testet seg, eller? Clamydia, er som å møte "den rette". Når du har truffet han, så vet du at han er den riktige..

Kvinner har forskjellig farge på utflod, alt etter hvor i syklusen vi befinner oss.

Når det gjelder urinveisinfeksjon, så er det en fordel å tømme blæra rett etter samleie. Det fikk jeg som råd fra legen min, etter å ha vært plaget. Og det hjelper iallfall.

Men, det skader jo ikke å teste.*s*

Gjest M.Angelica

Tror ikke du skal frykte clamydia. Partneren din har heller ikke testet seg, eller? Clamydia, er som å møte "den rette". Når du har truffet han, så vet du at han er den riktige..

Kvinner har forskjellig farge på utflod, alt etter hvor i syklusen vi befinner oss.

Når det gjelder urinveisinfeksjon, så er det en fordel å tømme blæra rett etter samleie. Det fikk jeg som råd fra legen min, etter å ha vært plaget. Og det hjelper iallfall.

Men, det skader jo ikke å teste.*s*

"Clamydia, er som å møte "den rette". Når du har truffet han, så vet du at han er den riktige.."

Hva mener du med det??

Gjest M.Angelica

Du går ikke i seks år og lurer på om du har Clamydia. Har du først fått det, da er du ikke i tvil.

Hallo?!?! Klart man kan gå i mange år uten å vite at man har klamydia. Klamydia er som oftes symtomfri, altså man merker ikke at man er smittet.

Fra lommelegen:

"Faktisk har de fleste med Klamydia ingen symptomer! 80% av kvinner merker ingen ting"

http://www.lommelegen.no/art/art575.asp

Annonse

Gjest litago1

Hallo?!?! Klart man kan gå i mange år uten å vite at man har klamydia. Klamydia er som oftes symtomfri, altså man merker ikke at man er smittet.

Fra lommelegen:

"Faktisk har de fleste med Klamydia ingen symptomer! 80% av kvinner merker ingen ting"

http://www.lommelegen.no/art/art575.asp

De 80% "lommelegen" viser til, må ha liten eller ingen kjennskap til egen kropp.

Ellers er det en rekke plager og symptomer, som også "lommelegen" påpeker.

Samma det, sa jeg at tråstarteren, ikke skulle teste seg, kanskje?

Gjest M.Angelica

De 80% "lommelegen" viser til, må ha liten eller ingen kjennskap til egen kropp.

Ellers er det en rekke plager og symptomer, som også "lommelegen" påpeker.

Samma det, sa jeg at tråstarteren, ikke skulle teste seg, kanskje?

Liten kjennskap til egen kropp?!?

Det er vel heller du som har liten kunnskap om kjønnssykdommer!

Du har vel forsåvidt ikke skrevet noe som helst til trådstarter, i og med at du kun har svart meg.

Gjest litago1

Liten kjennskap til egen kropp?!?

Det er vel heller du som har liten kunnskap om kjønnssykdommer!

Du har vel forsåvidt ikke skrevet noe som helst til trådstarter, i og med at du kun har svart meg.

Ok, kverrulant!

Du må regne med at tråstarteren leser både det du og jeg har skrevet.

Det dummeste du gjør er iallfall å undervurdere folk.

M. Angelica har rett, Clamydia KAN bæres i mange år uten at den som har det merker det.

Kløinga de kan ha vært sopp, men det kan også være sårhet etter alle urinvegsinfeksjonene dine.

Så vidt jeg vet er det ingen sammenheng mellom det og Clamydia.

Du er den flinkeste til å vurdere deg selv, og føler du nå at noe er "unormalt" så bør du få det sjekket :)

Gjest M.Angelica

Ler meg i hjæl.

Skjønner ikke at det er noe å diskutere. Men siden du sikkert ikke har studert annet i hele ditt liv, så er det sikkert det for deg!

Hva er det å le av?

Trenger ikke å studere kjønnsykommer hele livet for å vite at klamydia kan være symtomfri.

Annonse

Gjest M.Angelica

M. Angelica har rett, Clamydia KAN bæres i mange år uten at den som har det merker det.

Kløinga de kan ha vært sopp, men det kan også være sårhet etter alle urinvegsinfeksjonene dine.

Så vidt jeg vet er det ingen sammenheng mellom det og Clamydia.

Du er den flinkeste til å vurdere deg selv, og føler du nå at noe er "unormalt" så bør du få det sjekket :)

Takk for støtten ;)

Forøvring et fint svar du ga =)

Takk for støtten ;)

Forøvring et fint svar du ga =)

Takk :)

Helt sikkert de tilfellene hvor en oppdager det med smell med en gang også, men jeg trodde det var kjent for de aller fleste at den sykdommen kan ligge i kroppen i åresvis uten å vise seg.

Det er jo et sykdom som florerer ganske bra og som kan gi sterilitet og derfor blir snakket/opplyst mye om.

:)

Mette Moen, Gynekolog

Gul-hvit utflod virker ganske normalt, men test deg for chlamydia hvis det ikke er gjort siden du fikk ny partner (selv om det er gått lang tid). Ved chlamydia kan man ha symptomer som ved urinveisinfeksjon, men det gir ikke urinveisinfeksjon i seg selv. De fleste har ikke symptomer ved chlamydiainfeksjon.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...