Gå til innhold

Vaske sokker

Anbefalte innlegg

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Med innsiden ut, for å fjerne tåfisen, eller utsiden ut, for å fjerne støv og sand og... Ja alt som setter seg i sokken.

Det er mitt spørsmål i dag.

Skrevet

Vasker med utsiden ut!

Føler liksom at de blir renest da, hender en og annen sokk har blitt vasket på vranga, og når jeg vrenger den tilbake , hender det at det er bøss inni den, det er vel derfor jeg tror den blir renest av og vaskes på retta... puh, det her ble langt og kronglete, skjønte du den? hehehe

Gjest LucySky
Skrevet

Vasker med utsiden ut!

Føler liksom at de blir renest da, hender en og annen sokk har blitt vasket på vranga, og når jeg vrenger den tilbake , hender det at det er bøss inni den, det er vel derfor jeg tror den blir renest av og vaskes på retta... puh, det her ble langt og kronglete, skjønte du den? hehehe

Det vannet vi har her, går tvers gjennom stoffet. Veldig praktisk.

Skrevet

Vannet går helt sikkert gjennom stoffet. Det er vel verre med sandkorn, hårstrå og lignende som blir liggende igjen på innsiden av sokkene.

Selvfølgelig da med unntak av det vannet som brøyter vei gjennom fibrene, slik at alt dette nevnet kan krype gjennom, og der vannet selvfølgelig koster fibrene tilbake etter seg, slik at det ikke blir hull i f.eks sokkene. Veldig praktiske de speisaliserte vannmolekylene der, ass. De var verdt investeringen!

c",)

Gjest LucySky
Skrevet

Vannet går helt sikkert gjennom stoffet. Det er vel verre med sandkorn, hårstrå og lignende som blir liggende igjen på innsiden av sokkene.

Selvfølgelig da med unntak av det vannet som brøyter vei gjennom fibrene, slik at alt dette nevnet kan krype gjennom, og der vannet selvfølgelig koster fibrene tilbake etter seg, slik at det ikke blir hull i f.eks sokkene. Veldig praktiske de speisaliserte vannmolekylene der, ass. De var verdt investeringen!

c",)

Jepp.

Skrevet

Jepp.

Mine er dessverre ikke godt nok dresserte til at de tar turen rundt om i leiligheten etter en omgang i vaskemaskinen. Det var jo halve meningen det, egentlig.

Det vannet som jeg bruker i vaskebøtta er en skikkelig lat vanntype, gidder ikke gjøre noe selv.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Vasker med utsiden ut!

Skjønner! :0) Jeg og har gjort det ser du. Men så er det jo slik, at enten ligger all sanda inni (på utsiden) eller utpå innsida! Når man tar den på seg altså! *stokker armer og bein*

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har i grunn ikke tenkt så hardt over hvorfor, men jeg vrenger alt som er før vask..Det er helt automatisk og kanskje den eneste funksjonen er å påføre meg selv ekstraarbeid, med først å vrenge og så å vrenge tilbake? Men jeg føler liksom at det er da det blir reint.

Sokker skal forøvrig aldri, aldri befinne seg i vaskemaskinen uten at de er begge av brødrene,liksom..Et tema som var myyye oppe til debatt mens jeg hadde samboer..Han bare stappet alt, vrengt og uvrengt, i par og ikke i par inni vaskemaskinen..(OG han gadd ikke alltid sjekke hva som var rent heller..Lot bare tingene ligge på gulvet og sånn, slik at det gikk rett i vaska igjen - uten å ha vært innom skapet eller kroppen..irriterende! grr!)

*vet hvordan hun vil ha ting*

:-)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg har i grunn ikke tenkt så hardt over hvorfor, men jeg vrenger alt som er før vask..Det er helt automatisk og kanskje den eneste funksjonen er å påføre meg selv ekstraarbeid, med først å vrenge og så å vrenge tilbake? Men jeg føler liksom at det er da det blir reint.

Sokker skal forøvrig aldri, aldri befinne seg i vaskemaskinen uten at de er begge av brødrene,liksom..Et tema som var myyye oppe til debatt mens jeg hadde samboer..Han bare stappet alt, vrengt og uvrengt, i par og ikke i par inni vaskemaskinen..(OG han gadd ikke alltid sjekke hva som var rent heller..Lot bare tingene ligge på gulvet og sånn, slik at det gikk rett i vaska igjen - uten å ha vært innom skapet eller kroppen..irriterende! grr!)

*vet hvordan hun vil ha ting*

:-)

Akkurat sånt ER veldig irriterende. For da kan du banne på at maskinen går full av lekebiler, mynter, skruer, korker, småstein og verktøy!

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg vasker sokker med utsiden ut. Dette for å spare meg for jobb. Sokkesortering og bretting er noe av det kjipeste jeg kan finne på å foreta meg. Unntaket er hvis sambo har vrengt av seg sokkene slik at de blir vrengt. Da blir dem vaska sånn, og også lagt i skapet på vranga, jeg gidder ikke drive og vrenge sokker i tide og utide, det er nok jobb å sortere de. Rene blir dem vel på 60 grader uansett.

Ja, jeg er lat.

Skrevet

Jeg vasker dem først på retten for å få av skitten som synes.

Så blir de vrengt til andre siden og blir vasket en gang til.

Her går maskinen ca 2-4 ganger de dagene jeg vasker tøy.

Sokker tar så liten plass at de kan fint bli med både på første og andre vask.

De som ikke retter ut sine sokker men som bare legger dem bare i en krøll får ikke rene sokker....

Skrevet

Tåfis??? Damer har ikke tåfis. Sånn er det bare. Damer er alltid rene og lukter godt.

Skrevet

Sokkene vaskes slik de er, bare de ikke er krølla i en ball. Orker ikke drive ta inni dem for å vrenge dem... :-P

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hehe... Det tenkte jeg også! Tåfisen blir da vaska bort selv om man vasker på retta!

Jeg selv vasker sokkene kun EN gang mellom hvert bruk og da på retta for å vaske bort det som er skittent. Jeg har veldig sjelden sand og hårstrå inni sokkene som trenger spesialiserte vannmolekyler for å komme ut.

Veldig fornøyd med den jobben vannet gjør hos oss også!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Vasker dem på retta. Skitten blir vasket bort i steden for fanget inni, og tåfisen blir borte i vannet det også :-)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg vasker sokker med utsiden ut. Dette for å spare meg for jobb. Sokkesortering og bretting er noe av det kjipeste jeg kan finne på å foreta meg. Unntaket er hvis sambo har vrengt av seg sokkene slik at de blir vrengt. Da blir dem vaska sånn, og også lagt i skapet på vranga, jeg gidder ikke drive og vrenge sokker i tide og utide, det er nok jobb å sortere de. Rene blir dem vel på 60 grader uansett.

Ja, jeg er lat.

Går han med sømmen ut hvis du ikke vrenger dem rett for ham? He he he det så jeg for meg...

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Tåfis??? Damer har ikke tåfis. Sånn er det bare. Damer er alltid rene og lukter godt.

Damer bæsjer ikke på do heller de da? =0P

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg vasker dem først på retten for å få av skitten som synes.

Så blir de vrengt til andre siden og blir vasket en gang til.

Her går maskinen ca 2-4 ganger de dagene jeg vasker tøy.

Sokker tar så liten plass at de kan fint bli med både på første og andre vask.

De som ikke retter ut sine sokker men som bare legger dem bare i en krøll får ikke rene sokker....

Ok. Du IMPONERER! Vaske To ganger? Aldri. Da går jeg barbeint!

;0)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Sokkene vaskes slik de er, bare de ikke er krølla i en ball. Orker ikke drive ta inni dem for å vrenge dem... :-P

Ja ikke sant det er ekkelt!? *grøss* Derfor mitt evige dillemma på hvem vei de bør vaskes...

Gjest trultemor25
Skrevet

Går han med sømmen ut hvis du ikke vrenger dem rett for ham? He he he det så jeg for meg...

Nei, han vrenger dem selv. Jeg bare gidder ikke gjøre det for han når han ikke gidder å ta dem av seg på en ordentlig måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...