Gå til innhold

Vaske sokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ikke sant det er ekkelt!? *grøss* Derfor mitt evige dillemma på hvem vei de bør vaskes...

Hvem vei? He-he :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det vannet vi har her, går tvers gjennom stoffet. Veldig praktisk.

Sånn vann har vi og! Etter å ha lest den tråden her skjønner jeg at jeg er heldig. :P

Gjest trultemor25
Skrevet

Damer bæsjer ikke på do heller de da? =0P

De bæsjer vel ikke i det hele tatt kan jeg tenke meg..

Gjest Halling
Skrevet

De bæsjer vel ikke i det hele tatt kan jeg tenke meg..

Damer raper og promper ikke, derfor får de et enormt trykk innvendig, og et sted må det komme ut, derfor må de være bitch, spesielt et par tre dager i måneden.

Skrevet

Jeg vasker dem på retta. Finner jeg sokker på vrangen i skittentøyskurven, blir de vasket på vrangen. Jeg gidder ikke å vrenge ørten ekle tåfisdunstende sokkepar, jeg sørger bare for at de ikke er krøllet sammen i en ball eller noe. De blir rene uansett hvilken side som vender ut :)

Gjest trultemor25
Skrevet

Damer raper og promper ikke, derfor får de et enormt trykk innvendig, og et sted må det komme ut, derfor må de være bitch, spesielt et par tre dager i måneden.

Ja på en eller annen måte må det jo ut.

Skrevet

Ok. Du IMPONERER! Vaske To ganger? Aldri. Da går jeg barbeint!

;0)

En tar jo bare sokkene ut og vrenger dem etter første vask og lar dem gå med neste vask...

Ikke noe problem eller mere jobb det :o)

Skrevet

JEg vasker dem på den måten de havner i skittentøysdunken. Stort sett er de rette. Synes det aldri er noe problem med tåfisen jeg. Sokken er jo ikke vanntett - så både innsiden og utsiden vaskes jo uansett.

Skrevet

Løsningen er å gå med to par sokker utenpå hverandre.

Det innerste paret vaskes med innsiden ut, det ytterste paret vaskes med utsiden ut.

Enkelt og genialt :)

Skrevet

Forskjellige måter å vaske sokker på her ser jeg :)

Jeg ser til at de ikke er krøllet som baller før jeg slenger dem inn i maskina.

Spesiellt sokkene til unga prøver jeg å vrenge riktig veg fordi de veldig så ofte er fulle av gress ol.

De vaskes en gang, vrenges og lages "pølse" av før de legges i skapet.

Har aldri fått noen klager ;)

laguna1365380434
Skrevet

Løsningen er å gå med to par sokker utenpå hverandre.

Det innerste paret vaskes med innsiden ut, det ytterste paret vaskes med utsiden ut.

Enkelt og genialt :)

Men varmt? ;-)

Skrevet

Men varmt? ;-)

He he, det er sant. Kanskje man må klippe luftehull i dem?

Skrevet

Sokkene vaskes slik de er, bare de ikke er krølla i en ball. Orker ikke drive ta inni dem for å vrenge dem... :-P

Her også! :-)

I det hele tatt har jeg skjønt at mitt personlige "vaskeregulativ" har adskillig færre bestemmelser sammenlignet med enkelte her på Dol1 ;-)

Skrevet

Her er mitt svar i dag:

Sokkene vaskes på retten.

Her er :mitt: spørsmål i denne viktige forbindelsen:

Hvorfor har det seg at menn og guttebarn har tendens til å forlate brukte sokker i en klump, uten samtidig å undre seg over at de samme klumpesokkene transformeres til rene og glatte/brettede sokker tilgjengelig på sin faste plass i skapet?

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Her er mitt svar i dag:

Sokkene vaskes på retten.

Her er :mitt: spørsmål i denne viktige forbindelsen:

Hvorfor har det seg at menn og guttebarn har tendens til å forlate brukte sokker i en klump, uten samtidig å undre seg over at de samme klumpesokkene transformeres til rene og glatte/brettede sokker tilgjengelig på sin faste plass i skapet?

Spørsmålet kan og overføres på våte håndklær på badegulvet. Som på en eller annen fantastisk måte plutselig bare befinner seg rene og tørre i skapet igjen!

Og sko, som bare går fra midt på gulvet i vill uorden, og bort i skohylla av seg selv!

Nå ble jeg sur kjente jeg!

*forlater temaet*

;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...