Gå til innhold

Politikere vil stakkarsliggjøre oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... du ser selvmotsigelsen her, ikke sant? ;-)

Nei

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Nei

Ok: På den ene siden definerer du matpakke som ekkel og noe som du/dere ikke liker, mens på den andre siden er dere ikke kresne. Selvmotsigelse.

Gjest Halling
Skrevet

Forutsatt at de får servert sunn mat og drikke, så er jeg også for å innføre en ordning med skolemat. Da skal det ikke være snakk om pizza og annen junkfood, og ikke cola og sånt til drikke. Men skikkelig mat som gir ungene godt "brennstoff" å gå på resten av skoledagen, og vann til drikke (alternativt Farris eller lign.).

Man kan jo slå to fluer i en smekk og la ungene være med på å lage maten? Selvfølgelig må man ha noen voksne som har hovedansvaret på kjøkkenet. Men de kunne hatt det slik at hver klasse hadde ansvar hver sin uke for å være med på matlagingen.

Klart det vil koste, men det synes jeg vi har råd til. Det må satses mer på opplæring i matkultur i skolen, og da kan skolematen være et sted å starte.

De som underviser tenåringer i skolekjøkken har ikke så store forhåpninger. Det er mye æsj og grining på neser. Helst pizza, pølser, hamburger og kebab. Noen av jentene syns det er fint med salater, men det er ikke så mange. Skal de slanke seg, spiser de heller bare litt pizza enn å spise mye grønnsaker.

Skrevet

Ok: På den ene siden definerer du matpakke som ekkel og noe som du/dere ikke liker, mens på den andre siden er dere ikke kresne. Selvmotsigelse.

Det er vel ingen selvmotsigelse...., man kan fint være "ikke-kresen" samtidig som man synes en svett og vassen matpakke ikke akkurat er noen høydare.

Jeg er ikke kresen, jeg spiser det meste. Men jeg må si jeg foretrekker å ha et brød og litt pålegg stående på jobb fremfor å smøre med meg niste, som uansett hvordan en oppbevarer den, ikke akkurat er noen apetittvekker når den åpnes kl 11.30.

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Det er vel ingen selvmotsigelse...., man kan fint være "ikke-kresen" samtidig som man synes en svett og vassen matpakke ikke akkurat er noen høydare.

Jeg er ikke kresen, jeg spiser det meste. Men jeg må si jeg foretrekker å ha et brød og litt pålegg stående på jobb fremfor å smøre med meg niste, som uansett hvordan en oppbevarer den, ikke akkurat er noen apetittvekker når den åpnes kl 11.30.

Definitivt kresen ;-)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

"Skolemat er sosialt og sunt!"

Det forutsetter at det settes av nok midler til å gi dem ordentlig mat. I f.eks England er det utrolig hva slags dritt de serverer ungene på skolen, fordi det er altfor lite midler å bruke på dette.

"....................................."

Og han Jamiekokken har bevist at det slett ikke er midler det står på, når det kommer til sunn mat!

:0)

Skrevet

Og han Jamiekokken har bevist at det slett ikke er midler det står på, når det kommer til sunn mat!

:0)

Uhm...jeg så det programmet, og han var dritfrustrert over at det var så lite penger til rådighet. Men han klarte vel å få i stand noe sundt, selv om det ikke akkurat ble noen gourmetmat :-)

"......................................."

Skrevet

Jeg er ikke enig. Både minstemann og jeg spiser det meste men svette matpakker som har ligget i romtemperatur noen timer er ikke digg, uansett pålegg.

Gjest de bør få sunn mat
Skrevet

De som underviser tenåringer i skolekjøkken har ikke så store forhåpninger. Det er mye æsj og grining på neser. Helst pizza, pølser, hamburger og kebab. Noen av jentene syns det er fint med salater, men det er ikke så mange. Skal de slanke seg, spiser de heller bare litt pizza enn å spise mye grønnsaker.

Med andre ord; ungene er altså bortskjemte og bør dermed venne seg til å spise det de får servert. Det har de ikke vondt av.

Gjest Halling
Skrevet

Med andre ord; ungene er altså bortskjemte og bør dermed venne seg til å spise det de får servert. Det har de ikke vondt av.

Du har ikke opplevd dagens tenåringer nei.

:-)

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Jeg er ikke enig. Både minstemann og jeg spiser det meste men svette matpakker som har ligget i romtemperatur noen timer er ikke digg, uansett pålegg.

Definitivt kresen! Så det så!

Gjest de bør få sunn mat
Skrevet

Du har ikke opplevd dagens tenåringer nei.

:-)

Det er da ikke bare tenåringer det er snakk om her. Det handler om å begynne tidlig nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...