Gå til innhold

Folk som sier kanskje til å komme

Anbefalte innlegg

Gjest Vis hensyn
Skrevet

På onsdag skal jeg ha homeparty hjemme hos meg. Jeg har spurt flere stykker. Noen få (2)har sagt de kommer og noen sier de ikke kommer. Det er helt greit. Men så har man dem som sier de skal kanskje komme. Jeg sitter her og har en sikker og fire som sier de kommer kanskje. Skjønner ikke folk at de ikke kan sitte og oppta en plass? Jeg har ikke så mange sitteplasser og kan ikke nå invitere flere for da får jeg ikke plass om alle kommer. Men i verste fall så sitter jeg med bare to kunder, kjempeflaut. Så til dere som skal svare på om dere kan komme eller ikke så gi et sikkert svar. Prøv og sett dere inn i den situasjonen til den som ordner og lager mat og tenk så pinlig om alle de som sier "vi får se" ikke kommer.

Gjest streng frue
Skrevet

Du må gi dem beskjed om at de skal gi sikkert svar... Ja eller nei. Gi dem frist til å gi sikkert svar.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg sier stort sett ja eller nei,klart og utvetydig..Om det er slik at det blir lagd mat,skjer noee.l..

Er det derimot vage festligheter hender det jeg sier kanskje..Og understreker at for all del..ikke vent på meg, hvis det er OK dropper jeg kanskje innom senere..Og står gjerne/tar den dårligste plassen..;-)

Det må vel være OK?

På en homepartyivitasjon hadde jeg nok gitt et utvetydig ja eller nei svar.

:-)

Skrevet

Det er så typisk. Blir så irritert på folk som alltid

må holde mulighetene åpne for at noe bedre kan komme opp. Virker som det blir mer og mer vanlig at folk ikke bryr seg om avtaler.

Skrevet

Jeg gir alltid beskjed om at jeg vil ha en endelig tilbakemelding så å så lenge før homepartyet.Mange er rett og slett så kjiipe at de ikke tør å se deg inn i øynene å si nei,mye lettere å si kanskje.....

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kanskje betyr nei. Man tør bare ikke si det rett ut..

Skrevet

Du må gi beskjed om når du trenger svar innen, vær tydelig på det så får du klare svar tilbake.

Skrevet

Da sier du til kanskje-folket at hvis det passer for dem den dagen partyet er, så kan de ringe og høre om det er noen ledige plasser, siden du ikke kan holde av pga liten plass. Da sender du ballen tilbake der den skal være.

Skrevet

De som sier kanskje kommer mest sannsynlig ikke. Så du kan trygt invitere noen flere.

En gang jeg var i homeparty, var vi 3 stk. Det var inkludert hun som hadde partyet og hun som demonstrerte sminkepridukter. Så bare jeg kom!

Gjest Ikke partymenneske mer
Skrevet

De som sier kanskje kommer mest sannsynlig ikke. Så du kan trygt invitere noen flere.

En gang jeg var i homeparty, var vi 3 stk. Det var inkludert hun som hadde partyet og hun som demonstrerte sminkepridukter. Så bare jeg kom!

Det har jeg opplevd engang også! Kjempeflaut for den som har det iallefall. Det var meg! Jeg hadde brukt timer i telefonen for å skaffe gjester og trodde jeg fikk alt for mange. Fra to dager før til to timer føær falt alle uten en fra. Teit!

Skrevet

Homeparties er bare superteit, det må jeg bare få lov til å innlede med. Jeg sier alltid nei til slike ting, jeg liker absolutt ikke tanken på at andre skal tjene penger på å "invitere" meg hjem til seg.

Det andre jeg skulle si er at kanskje i 99% av tilfellene betyr nei. Som M.Angelica sier, så sier de kanskje, de som ikke tør å si nei.

Gjest vis hensyn
Skrevet

Homeparties er bare superteit, det må jeg bare få lov til å innlede med. Jeg sier alltid nei til slike ting, jeg liker absolutt ikke tanken på at andre skal tjene penger på å "invitere" meg hjem til seg.

Det andre jeg skulle si er at kanskje i 99% av tilfellene betyr nei. Som M.Angelica sier, så sier de kanskje, de som ikke tør å si nei.

Hva du måtte mene om homepartis er helt uinteresant. Det er helt i orden at du bare sier "Nei". Det jeg ikke liker er at folk ikke kan si enten ja eller nei. Det er respektløst rett og slett.

Skrevet

Hva du måtte mene om homepartis er helt uinteresant. Det er helt i orden at du bare sier "Nei". Det jeg ikke liker er at folk ikke kan si enten ja eller nei. Det er respektløst rett og slett.

Er det en mulighet at de også syns at homeparties er flaue?

Gjest vis hensyn
Skrevet

Er det en mulighet at de også syns at homeparties er flaue?

Skjønnte ikke hva du mente nå jeg.

Skrevet

Det er ikke så lett å si nei alltid, selv om en ikke liker slike . Det er typisk at det er noen av de nye naboene dine, eller mødre til barnas lekekamerater osv. som inviterer, og jeg synes det er vanskelig å si nei. Sist endte jeg opp med noe krydder til over 400 kroner, saltfattig og sunt og fælt. Det er egentlig ganske tragikomisk. Det var det billigste på "lista", og man føler seg rimelig forpliktet til å kjøpe, spesielt hvis det er få som kommer. Og det er det som oftest etter min erfaring. Jeg vet ikke om noen som liker slike homeparties jeg. Ikke de jeg har snakket med. Men mange synes det er vanskelig å si nei.

Jeg klarer på vri meg unna tupperwareparties, siden jeg kan si jeg har så mye av det, noe som er sant.

Når folk sier kanskje håper de nok at du får noen sikre, slik at de slipper unna. Eller at det skal komme noe i veien, eller at de skal komme på noe å si som har kommet i veien. Du kan godt si det ikke er helt fair, men folk ønsker ikke å "svikte" venner, eller å såre noen tror jeg. Og derfor dette kanskje.

Gjest passer ikke
Skrevet

Det er ikke så lett å si nei alltid, selv om en ikke liker slike . Det er typisk at det er noen av de nye naboene dine, eller mødre til barnas lekekamerater osv. som inviterer, og jeg synes det er vanskelig å si nei. Sist endte jeg opp med noe krydder til over 400 kroner, saltfattig og sunt og fælt. Det er egentlig ganske tragikomisk. Det var det billigste på "lista", og man føler seg rimelig forpliktet til å kjøpe, spesielt hvis det er få som kommer. Og det er det som oftest etter min erfaring. Jeg vet ikke om noen som liker slike homeparties jeg. Ikke de jeg har snakket med. Men mange synes det er vanskelig å si nei.

Jeg klarer på vri meg unna tupperwareparties, siden jeg kan si jeg har så mye av det, noe som er sant.

Når folk sier kanskje håper de nok at du får noen sikre, slik at de slipper unna. Eller at det skal komme noe i veien, eller at de skal komme på noe å si som har kommet i veien. Du kan godt si det ikke er helt fair, men folk ønsker ikke å "svikte" venner, eller å såre noen tror jeg. Og derfor dette kanskje.

Om man ikke våger å si at en ikke er interesert i varene går det fasktisk ann å si at det ikke passer. Enkelt, tydelig og greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...