Gå til innhold

Tran :o(

Gjest vil bli frisk og rask

Anbefalte innlegg

Gjest Hvorfor i fht psyken?
Skrevet

Kan ikke gi deg råd med hensyn til tran, men min psykiater "satte" meg heldigvis på omega-3 fettsyrer og ikke tran.

Møllers Omega- tre med folat ++, og jeg tar dem før middag, og drikker et stort glass vann. Da slipper jeg å gulpe transmak.

Ellers er det vitenskapelig bevist at veldig mange kvinner mangler vitaminet E og derfor er et tilskudd med ren form av dette vitaminet lurt i perioder. ( hvis du er kvinne)

Vh bugge

Hei, kan jeg bare spørre hva som gjorde at psykiateren anbefalte omega3?

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

3

• Lillemus

3

• cecily

3

• bugge -jenta

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sist jeg tok tran, var det noen bitte små runde kuler; vet ikke om de finnes lenger.

De har jeg lett etter mindre størrelser, men foreløpig uten hell.

Skrevet

Jeg tar ikke så mye tran, selv om flasken står i kjøleskapet, glemmer det alltid. Jeg har null problemer med å svelge en skje med flytende tran, det går helt fint. Kapslene derimot, de liker jeg ikke.

Tranen er så fet i seg at selv om den står i kjøleskapet, så kjennes den aldri kald ut. Smaken er som sagt helt grei, men som en liten dessert tar jeg gjerne et lite glass juice allikevel...dvs de dagene jeg kommer på å ta tranen min da.

Takk for innspill:)

Jeg har respekt for dere trandrikkere.

Skrevet

Fettsyrene virker inn på nervesystemet.

Skrevet

Halv dose sitrontran og så en halv dose sanasol rett etterpå.

Notert.

Takk skal du ha!

Skrevet

Ta "Udo's Choice" i stedet, den inneholder omega 3-6 og 9 og er laget av plateoljer, ergo ingen transmak :)

Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv smakt tran! Har en flaske stående i kjøleskapet da, som jeg har fått av helsestasjonen, men den er uåpnet.

Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv smakt tran! Har en flaske stående i kjøleskapet da, som jeg har fått av helsestasjonen, men den er uåpnet.

Pyse!

Skrevet

Kan ikke gi deg råd med hensyn til tran, men min psykiater "satte" meg heldigvis på omega-3 fettsyrer og ikke tran.

Møllers Omega- tre med folat ++, og jeg tar dem før middag, og drikker et stort glass vann. Da slipper jeg å gulpe transmak.

Ellers er det vitenskapelig bevist at veldig mange kvinner mangler vitaminet E og derfor er et tilskudd med ren form av dette vitaminet lurt i perioder. ( hvis du er kvinne)

Vh bugge

Takker for råd:)

Skrevet

Ta "Udo's Choice" i stedet, den inneholder omega 3-6 og 9 og er laget av plateoljer, ergo ingen transmak :)

Er det sant?! Uten transmak skulle gå lettere å få i seg.

Kjempbra.

Skrevet

Vi hadde en lek en gang hvor alle kom med ting ikke andre kunne klare...

Jeg skrøt om et glass Tran, og måtte drikke det...Og gjorde det uten problemer, fordi jeg var vant med Tran fra jeg var barn..

En annen måtte spise rått egg med skall osv...

Må innrømme at jeg ikke har tatt tran siden den gangen, og det er vel nå 20 år siden...

Jer er 35 år....

:o)

Hehe :)

Skrevet

Gi barna dine tran iallefall! Det kan jo hende de liker det...

Skrevet

Vi hadde en lek en gang hvor alle kom med ting ikke andre kunne klare...

Jeg skrøt om et glass Tran, og måtte drikke det...Og gjorde det uten problemer, fordi jeg var vant med Tran fra jeg var barn..

En annen måtte spise rått egg med skall osv...

Må innrømme at jeg ikke har tatt tran siden den gangen, og det er vel nå 20 år siden...

Jer er 35 år....

Jeg tror jeg ville foretrukket rått egg med skall på fremfor tran.

Jeg får brekningsfornemmelser bare jeg tenker på tran :(

Gjest Halling
Skrevet

Du er i godt humør idag du :o)

Noe du vil dele med oss?

Litt Tran kansje :-)))

Tran er ikke å spøke med.

Mmmm. En bra dag, med ny omsetningsrekord.

Når pengene i kassen klinger, sjelen til himmelen springer, sa Åge Samuelsen. Jeg tror på det.

Skrevet

Min psykiater er heldigvis ikke bare opptatt av psyken, men like mye min "fysiske" historie,( som er vel så innholdsrik) men etter å ha hørt min sykehistorie, satte han meg på følgende "coctail"; Omega 3- fettsyrer med folat, E-vitamin, krom, B-6, sink, magnesium. Alt i "ren" form, ingen multivitaminer.

Omega-3 er blant annet bra for nervesystemet, som har stor sammenheng med psyken. Ellers er det så mye det er viktig for, men av alle ting jeg går på er det omega-3 han vil jeg skal prioritere.

(For andre mennesker er det sikkert andre vitaminer og mineraler som hadde vært viktige.)

Magnesium er krampeløsende, og mangel på det kan føre til depresjon, krom holder meg unna det søte, sink og vitamin B-6 er det visst lurt å ta sammen. B-6 er bra for forbrenningen og beskytter nervecellene og produserer signalstoffer, noe som er bra for psyken.

Ellers må trim til for å bli frisk og rask:o)

Skrevet

Takk for innspill:)

Jeg har respekt for dere trandrikkere.

Jeg er 30 år og har tatt tran i over 5 år nå, hver dag. Tar den originale møllers på flaske. Smaken vender man seg fort til. Det er som med øl og whisky, og godt i starten, men blir fort godt..om ikke godt så helt greit i alle fall.

Skrevet

Har også hatt tran stående i lang tid. Håpet liksom at den virket på avstand:)

Skrevet

Tran er ikke å spøke med.

Mmmm. En bra dag, med ny omsetningsrekord.

Når pengene i kassen klinger, sjelen til himmelen springer, sa Åge Samuelsen. Jeg tror på det.

jeg også :o)

Gjest Halling
Skrevet

Jeg er 30 år og har tatt tran i over 5 år nå, hver dag. Tar den originale møllers på flaske. Smaken vender man seg fort til. Det er som med øl og whisky, og godt i starten, men blir fort godt..om ikke godt så helt greit i alle fall.

Når jeg syns tran blir godt, da.... skal jeg bestille en tvangstrøye.

Skrevet

Gi barna dine tran iallefall! Det kan jo hende de liker det...

Hun skal få tran når hun slutter å gulpe 5 ganger etter hvert måltid. Er ikke interessert i å få ødelagt alle mine, hennes og sambos klær av tran-gulp. Hun får d-vitamindråper. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...