Gå til innhold

Tran :o(

Gjest vil bli frisk og rask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år og har tatt tran i over 5 år nå, hver dag. Tar den originale møllers på flaske. Smaken vender man seg fort til. Det er som med øl og whisky, og godt i starten, men blir fort godt..om ikke godt så helt greit i alle fall.

Det er en slags refleks i halsen min som frastøter seg tran. Klarer ikke å svelge det.

Tilvennings-sak, sier du:) Takk for svaret!

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

3

• Lillemus

3

• cecily

3

• bugge -jenta

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For å være ærlig ...

Jeg synes Tran smaker akkurat som sæd..

Akkuret samme kosistens også,.. bare sæd er med klumper i liksom ...tran som er levet sammen på en slags måte...

Så jeg sluttet med Tran da jeg var 16 og gikk over til sæd i stedet jeg :o)

Sundt det også har jeg hørt..

Og hvis mannen tar ekstra med Tran så får jeg det i meg også...

Ler...dette ble barnslig av meg :o)

:o)

Skrevet

For å være ærlig ...

Jeg synes Tran smaker akkurat som sæd..

Akkuret samme kosistens også,.. bare sæd er med klumper i liksom ...tran som er levet sammen på en slags måte...

Så jeg sluttet med Tran da jeg var 16 og gikk over til sæd i stedet jeg :o)

Sundt det også har jeg hørt..

Og hvis mannen tar ekstra med Tran så får jeg det i meg også...

Ler...dette ble barnslig av meg :o)

Sæd er langt bedre enn tran.

Skrevet

Hun skal få tran når hun slutter å gulpe 5 ganger etter hvert måltid. Er ikke interessert i å få ødelagt alle mine, hennes og sambos klær av tran-gulp. Hun får d-vitamindråper. :)

Ja, ja, så hadde du en god grunn da!!!! Har ikke hatt sånne gulpeunger jeg, så det tenkte jeg ikke på.

Skrevet

Gi barna dine tran iallefall! Det kan jo hende de liker det...

Ikke gi barna slikt oppskrytt væske fra havet, skån dem fra det!

Skrevet

Det du trenger er viljestyrke. Rå viljestyrke. - og tran med sitronsmak, for den er bittelitt mindre vond enn den vanlige. Drikk ett par slurker iskaldt vann før du tar tranen, og hell nedpå med mer vann etterpå.. (poenget med kaldt vann først er at man bedøver smaksansene littegrann..)

Tran er sunt, og skal nytes i alle måneder med "r" i. (..har jeg hørt ;-) )

Lykke til!

Skrevet

Min psykiater er heldigvis ikke bare opptatt av psyken, men like mye min "fysiske" historie,( som er vel så innholdsrik) men etter å ha hørt min sykehistorie, satte han meg på følgende "coctail"; Omega 3- fettsyrer med folat, E-vitamin, krom, B-6, sink, magnesium. Alt i "ren" form, ingen multivitaminer.

Omega-3 er blant annet bra for nervesystemet, som har stor sammenheng med psyken. Ellers er det så mye det er viktig for, men av alle ting jeg går på er det omega-3 han vil jeg skal prioritere.

(For andre mennesker er det sikkert andre vitaminer og mineraler som hadde vært viktige.)

Magnesium er krampeløsende, og mangel på det kan føre til depresjon, krom holder meg unna det søte, sink og vitamin B-6 er det visst lurt å ta sammen. B-6 er bra for forbrenningen og beskytter nervecellene og produserer signalstoffer, noe som er bra for psyken.

Ellers må trim til for å bli frisk og rask:o)

Høres ut som om du har en god psykiater. ;o)

Skrevet

Høres ut som om du har en god psykiater. ;o)

Ja, det har jeg virkelig.

Bare så synd ikke mange flere kunne fått gode behandlere også.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv smakt tran! Har en flaske stående i kjøleskapet da, som jeg har fått av helsestasjonen, men den er uåpnet.

Får ikke lille tulla di tran heller?

Jeg fikk en flaske tran fra helsestasjonen og lillemor har fått tran fra den dagen av.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg tror jeg ville foretrukket rått egg med skall på fremfor tran.

Jeg får brekningsfornemmelser bare jeg tenker på tran :(

Rått egg med skall på er jo et helt egg. Skal du svelge dette hele egget eller åssen skal du gjøre det? Er det bedre å svelge et helt egg enn å ta tran?

Skrevet

Rått egg med skall på er jo et helt egg. Skal du svelge dette hele egget eller åssen skal du gjøre det? Er det bedre å svelge et helt egg enn å ta tran?

*lol*

Det var en lek ;o)

Ikke en diskusjon på hva som var sundt, men hva man klarte...

Han puttet hele egget i munnen og knuste det med tennene...ja, det ble mye gris :o)

En annen spiste 500 gram melange margarin..

Og jeg måtte ta et glass med Tran...

Skrevet

Det du trenger er viljestyrke. Rå viljestyrke. - og tran med sitronsmak, for den er bittelitt mindre vond enn den vanlige. Drikk ett par slurker iskaldt vann før du tar tranen, og hell nedpå med mer vann etterpå.. (poenget med kaldt vann først er at man bedøver smaksansene littegrann..)

Tran er sunt, og skal nytes i alle måneder med "r" i. (..har jeg hørt ;-) )

Lykke til!

Smart å bedøve smakssansen!

Masse takk og bukk:)

Skrevet

Får ikke lille tulla di tran heller?

Jeg fikk en flaske tran fra helsestasjonen og lillemor har fått tran fra den dagen av.

Som jeg skrev under her er jeg ikke interessert i å ødelegge alt av klær med trangulp, så når hun roer ned gulpinga skal hun få tran. Foreløpig får hun d-vitamin-dråper.

Skrevet

Som jeg skrev under her er jeg ikke interessert i å ødelegge alt av klær med trangulp, så når hun roer ned gulpinga skal hun få tran. Foreløpig får hun d-vitamin-dråper.

Enig med deg Åsemor.

tran = jævlig gulping!!

Gjest Anne Gro (30)
Skrevet

Et stort glass juice, helst grapefrukt hvis du liker det. Tran med sitronsmak. Så tar du en slurk eller to med juice, en skje tran og skynder deg å bøtte nedpå resten av juicen. Da kjenner du ingen ting. Aller best å gjøre det om kvelden, i tilfelle du skulle gulpe noe i løpet av dagen, men dette funker veldig bra for meg. Juice er også sunt.

Skrevet

Er det sant?! Uten transmak skulle gå lettere å få i seg.

Kjempbra.

Det er veldig bra og du slipper "avfallsstoffene" det er i tranen også. Du kan få den både flytende og i kapsler.

Skrevet

Surt?!?! Sanasol er da alt for søtt!

Har du klart å få tak i sanasol med sukker siden du syns den er søt? Jeg har ikke fått tak i de flaskene på mange år. Men sist jeg smakte det syntest jeg ikke sanasolen var for søt.

Derimot holder jeg fast på at sukkerfri sanasol er sur. Så det så. *Meget bestemt*

Skrevet

Tran er da helt greit å ta?...:-)

Jeg bruker sitrontran og det er helt greit å ta, gjør meg ikke noe.

Trenger ikke å drikke noe annet ved siden av heller. Men vanlig tran liker jeg ikke.

Må vel snart kjøpe ei flaske igjen, det går mot vinter.

Skrevet

Har du klart å få tak i sanasol med sukker siden du syns den er søt? Jeg har ikke fått tak i de flaskene på mange år. Men sist jeg smakte det syntest jeg ikke sanasolen var for søt.

Derimot holder jeg fast på at sukkerfri sanasol er sur. Så det så. *Meget bestemt*

Nei, jeg har ikke sett den røde sanasolen (den med sukker) på mange år, heldigvis! Vitamintilskudd skal da ikke inneholde sukker! Dessuten er den gule kjempesøt synes jeg. :o)

Skrevet

Nei, jeg har ikke sett den røde sanasolen (den med sukker) på mange år, heldigvis! Vitamintilskudd skal da ikke inneholde sukker! Dessuten er den gule kjempesøt synes jeg. :o)

Er du like bestemt som meg, eller ;)

Eneste grunnen til at jeg vil ha sukker i vitaminen er for smakens skyld. Men siden jeg ikke får tak i rød sanasol lenger, har jeg sviktet sanasol (som jeg vokste opp med) og gått over til Biovitt. Men av gammel vane sier jeg til barna: "Kom å få tran og Sanasol"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...