Gå til innhold

Jeg synes det er så trist..

Gjest sukk.......hun kjeder seg....

Anbefalte innlegg

Gjest sukk.......hun kjeder seg....
Skrevet

Har deres unger noen å leke med hver ettermiddag der dere bor?

Vi bor i et eldre etablert felt, med en del større unger. Jenta vår på 5 har ingen å leke med her vi bor.

Da må vi i såfall låne med oss noen hjem fra barnehagen og det gjør vi en del.

Selv vokste jeg opp med en haug av lekekamerater. Og ser venners unger har det sånn i sin gate...Løper ut og er ute i timesvis.

Har noengang lyst til å flytte pga dette....

Skrevet

Vi hadde det sånn der vi bodde før. Eldstemann var stor nok til å gå og besøke vennene sine selv, men for en liten gutt var det for langt å gå alene, så jeg var avhengig av å følge ham og sitte på lekeplassen. Ikke alltid det er så fristende å sitte flere timer på lekeplassen om ettermiddagen.

Men så flyttet vi og nå kan jeg sende ham rett utenfor, mange av dem som bor her kjente han fra før, men nå har han fått masse nye venner og det er alltid noen å leke med. Det er et veldig godt miljø her også, og vi er en gjeng voksne som er blitt gode venner fordi vi har barn i samme alder. Var overasket da vi flyttet hit over hvor inkluderene alle var, ingen blir holdt utenfor liksom.

Man kan si hva man vil om borettslag, men jeg trives iallefall mye bedre med å bo her med masse folk rundt meg enn der vi bodde før, som også var et eldre etablert felt med lite barn.

Skrevet

Og jeg er happy for nå begynner skolen igjen og her har minstemann 13 stk og velge i mellom akkurat nå.

Jeg skjønner at det er trist når ungene ikke har noen å leke med men i morra er det hverdag og barnehage og skole.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mine to eldste har mange venner her, men ikke 4-åringen.

Desverre har hun barnehageplass langt unna også, så ingen av barna i barnehagen bor i nærområdet her.

Skrevet

Kjenner meg igjen.. Jeg lånte unger hejm fra skolen, fra kl. 1300 (?) til kl. 1930. Ikke 2 timer før middag, og 2 timer etter middag, men full pakke. var litt slitsomt. Ensomt, eller .... litt for mange timer!

Skrevet

Vi bodde også slik til, men syntes ikke det var noe problem. Ungene var i barnehage, og fikk mettet lekelysten der. Om kvelden var det stort sett middag og litt familiekos før leggetid allikevel, i den alderen. I helgene var vi sammen med venner med barn.

Da de begynte på skolen, var de med klassekamerater hjem eller hadde venner med hit. På den tiden begynte noe organisert idrett også, og da fikk de være sammen med jevnaldrende der. Tror barn har godt av å kose seg litt alene eller bare med familien også jeg da!

Så er barn også forskjellige, noen blir streset hvis det skjer noe hver time på fritida, andre kan ikke få nok omgang med andre.En må lære sin unge å kjenne.

Ellers er det jo mange foreldre som velger bosted utifra ungenes behov. Det er ingen dum løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...