Gå til innhold

kjæresten er taus

Anbefalte innlegg

Gjest ikke pratsom

jeg er ei jente i 30 åran som er i et ganske nytt forhold, ca3 mnd.

Han prater veldig lite når vi er sammen, ser gjerne på tv. Slår den på straks han kommer hit.

Føler at det går svært tregt med å bli kjent med han. Har aldri opplevd dette tidligere, har kanskje vært sammen med mer pratsomme gutter.

Han liker ikke å prate om følelser eller noe i den retninga.

jeg følger ikke så mye med i nyheter, men har noen ganger stormlest i nettavisen før han kommer for å finne noen int. saker å fortelle om. Han virker da interresert i å høre om det.

Hva prater dere med kjærestene deres om. Noen som har tips til å få han mer pratsom.

Pleier å spørre om jobb og da forteller han villig vekk eller fotball selv om jeg hater det.

Skal jeg anstrege meg for å få i gang en samtale eller skal jeg bare la han sitte å glo på tv.

Trur dere det er noe håp om at han åpner seg mer for meg etterhvert?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195097-kj%C3%A6resten-er-taus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke pratsom

Og du er sammen med ham, fordi.....?

Han er selvsagt ikke taus hele tiden, vi småprater jo litt.

Kanskje jeg overdreiv litt i stad. Vi har vært på to ukers ferie sammen og da prata vi jo en del. Men synes alikavel at det går tregt å komme innpå han.

overdreiv kanskje litt, men synes vi prater lite sammen:)

Tror ikke jeg hadde giddet å anstrenge meg for dette forholdet....

Men jeg sier imot meg selv, for jeg prater ikke så mye selv...

Men jeg er flink til å vise nærhet og gi av meg selv i kropps-språk og ting jeg gjør...

Kansje han er lik meg, og da er han virkelig noe å satse på ;o)

:o)

Annonse

Gubben min er også taus....Jeg pleier å si at han kan irritere på seg en stein fordi han er så taus.

Men han har jo mange andre bra kvaliteter da som han har vist opp igjenom årene!

Men jeg tror at viss forholdet skal være noe å satste på må han gi utrolig mye av seg selv på andre områder.I lengden er det uuuutrolig dødfødt å være sammen med noen som ikke tilfører deg så mye verbalt.

Så er du i tvil allerede nå....hm....jeg vet med meg selv at det hadde jeg ikke giddet flere ganger ihvertfall....

Ikke er alle er like pratsom, men det trenger jo ikke være noe negativt i det.

Eks'en min var mer den typen som snakket til meg, ikke med meg, hvis du skjønner hva jeg mener. Han kunne snakke en hel kveld uten at jeg kom til orde i det hele tatt. Men når vi kranglet var han taus, noe som irriterte vettet av meg, d.v.s det var jo meg som kranglet da og han som satt der og ikke enset meg.

Han jeg er med nå snakker med meg, og det er mye koseligere, vi kan sitte oppe og prate en hel natt, krangling har vi ikke kommet til enda... :o)

laguna1365380434

Oj..akkurat det hadde jeg ikke orket! :-o

Jeg er chatty og vil ha chatty tilbake..Ikke hele tiden, det er deilig å kunne sitte to stykker ved siden avhverandre med hver sin bok uten at det prates, og å ikke bli avbrutt i å se spennende film og sånn..Men ellers! Jeg vil prate!

Det er en av de fineste kvalitene til ekssamboern min det, og mye av grunnen til at vi holdt, også på overtid tror jeg : han er en utmerket samtalepartner!

Vi snakker om smått og stort, han er inteligent og morsom, og viser det, ved å snakke. Når det kommer til kommunikasjon om personlige ting (for eksempel ham;-) da var det straks noe annet, men dog.

Jeg vil snakke om alt! Og slett ikke bare sånn "hvordan var jobben, kjære" nei, gud så kjedelig..Jeg vil ha ordentlig samtale, og ikke brae redegjørelser og anekdoter. Der er jeg kresen! Taus mann, det vil jeg IKKE ha!

Røm! ;-)

Gjest Talk is cheap

Oj..akkurat det hadde jeg ikke orket! :-o

Jeg er chatty og vil ha chatty tilbake..Ikke hele tiden, det er deilig å kunne sitte to stykker ved siden avhverandre med hver sin bok uten at det prates, og å ikke bli avbrutt i å se spennende film og sånn..Men ellers! Jeg vil prate!

Det er en av de fineste kvalitene til ekssamboern min det, og mye av grunnen til at vi holdt, også på overtid tror jeg : han er en utmerket samtalepartner!

Vi snakker om smått og stort, han er inteligent og morsom, og viser det, ved å snakke. Når det kommer til kommunikasjon om personlige ting (for eksempel ham;-) da var det straks noe annet, men dog.

Jeg vil snakke om alt! Og slett ikke bare sånn "hvordan var jobben, kjære" nei, gud så kjedelig..Jeg vil ha ordentlig samtale, og ikke brae redegjørelser og anekdoter. Der er jeg kresen! Taus mann, det vil jeg IKKE ha!

Røm! ;-)

Pratet ex'en din seg ut av forholdet? :P

Annonse

Humm...dette hadde ikke vært noe for meg!

Jeg tviler på at han kommer til å prate mer etterhvert. Husk, det er nå dere er i den fasen hvor man vil lære å kjenne alle sider ved hverandre! Det er nå dere burde sitte oppe til langt på natt og bare skravlet (uten TV på!).

Vi gjør faktisk det ennå, vi, etter snart 9 år...

Høres nesten ut som om han er sammen med deg bare fordi du har et koselig sted å se på tv.

Om han er så opphengt i tv-titting allerede nå, ser jeg for meg et kjedelig samliv framover i sofaen.

Dessuten liker ikke du fotball - gjett om han vil følge med på alt som er av serier, cup. EM og VM.

Nei, kast ham ut før han gror fast med fjernkontrollen, er mitt råd.

Gjest Hildegard B.

Høres nesten ut som om han er sammen med deg bare fordi du har et koselig sted å se på tv.

Om han er så opphengt i tv-titting allerede nå, ser jeg for meg et kjedelig samliv framover i sofaen.

Dessuten liker ikke du fotball - gjett om han vil følge med på alt som er av serier, cup. EM og VM.

Nei, kast ham ut før han gror fast med fjernkontrollen, er mitt råd.

Et koselig sted å se på tv... LOL... jeg kunne levende SE det for meg..

Folk BLIR jo sammen av mange rare grunner. Men den der var ny for meg.

;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...