Gå til innhold

Takkekort

Gjest hva er vanlig praksis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt på en ting ang. takkekort...

Vi gir gaver ved fødsel, konfirmasjonsgaver, bryllupsgaver til personer vi kjenner godt, eller er i relativt nær familie med.

Vi gir ikke gave, for å få takkekort med fint bilde tilbake, men gir gave fordi vi syns det føles riktig til den og den, syns det er koselig å huske på de i spesielle anledninger.

De aller fleste sender da takkekort.

Det jeg lurer litt på er; at hvis dere sender takkekort, sender dere da til alle dere har fått gave fra, eller bare til spesielt utvalgte?

Har opplevd fler ganger at vi ikke har fått takkekort, men at andre i familien vår har fått takkekort...

Jeg syns det er litt merkelig jeg da...

Sist gang det skjedde oss hadde vi spleiset på gave med to andre par, kun det ene paret har fått takkekort fra det brudeparet, er ikke det litt spesielt?

Hva er vanlig praksis rundt omkring?

Skrevet

Da hadde jeg tenkt at gaveutpakkerne i det bryllupet har blingset med listene.

Sendes det ut takkekort, så skal selvfølgelig alle som har gitt gave o.l få takkekort. Også de som har bidratt med praktisk hjelp.

Det er kun ved bryllup jeg forventer takkekort, alle andre kommer som bonus. Gir jeg bryllupsgave, så skal jeg ha takkekort med bilde, og sånn er det med den saken. Det er nesten halve gleden ved å gi bort gave, nesten da. Er så gøy å se bildet etterpå.

thuva1365380402
Skrevet

Jeg mener at alle eller ingen bør få takkekort.

Har selv gitt bryllupsgaver til 2 av mine fettere, og da har min søsters familie, mine foreldre og vi spleiset på gave. Men det er bare mine foreldre som har fått takkekort, og det irriterer ganske mye. Vi var jo med vi også på gaven, så jeg synes at sender de takkekort til noen, så bør alle få.

I dåpen til vår sønn, fikk vi gaver fra mange forskjellige, og alle fikk takkekort. Også kjæresten til min nevø fikk eget takkekort. I dag er de samboere, men den gangen bodde de hver for seg. Så da syntes jeg det var mest riktig å gi et eget takkekort til henne alene også.

Skrevet

Alle får takkekort, enten gaven er på 1000 eller 100!

Vet om et brudepar som sendte 'dyrt' takkekort fra fotografen til de som var gjester i bryllupet og et billigere selvlaget til alle andre. Selv ville jeg da laget et pent kort som jeg brukte til alle. Like greit med et selvtatt bilde enn et fra fotogragen, mener nå jeg. De fleste kaster det eller putter det i en skuff.

Skrevet

Alle får takkekort, enten gaven er på 1000 eller 100!

Vet om et brudepar som sendte 'dyrt' takkekort fra fotografen til de som var gjester i bryllupet og et billigere selvlaget til alle andre. Selv ville jeg da laget et pent kort som jeg brukte til alle. Like greit med et selvtatt bilde enn et fra fotogragen, mener nå jeg. De fleste kaster det eller putter det i en skuff.

Ånei, så teit! Skille på takkekortene etter gaven? Hahaha, jeg må le.

Skrevet

Alle som har kjøpt noe eller sendt blomster i forbindelse med fødselen får takkekort med samme bilde.. skriver på de selv, synes det er så upersonlig å bestille samme tekst på alle fra fotobutikken..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Alle som har gitt gave får selvsagt takkekort. Syns det er merkelig praksis å gi takkekort til noen utvalgte mens andre ikke får noe, da er det bedre at ingen får.

Skrevet

Jeg mener at alle eller ingen bør få takkekort.

Har selv gitt bryllupsgaver til 2 av mine fettere, og da har min søsters familie, mine foreldre og vi spleiset på gave. Men det er bare mine foreldre som har fått takkekort, og det irriterer ganske mye. Vi var jo med vi også på gaven, så jeg synes at sender de takkekort til noen, så bør alle få.

I dåpen til vår sønn, fikk vi gaver fra mange forskjellige, og alle fikk takkekort. Også kjæresten til min nevø fikk eget takkekort. I dag er de samboere, men den gangen bodde de hver for seg. Så da syntes jeg det var mest riktig å gi et eget takkekort til henne alene også.

Det er nettopp det vi har opplevd også, syns det er merkelig oppførsel av de som sender takkekort til bare enkelte.

Men ettersom det har skjedd med helt forskjellige personer fler ganger, så tenkte jeg og spørre dere her på dol...

Skjønner at dere har stort sett lik oppfatning som meg i dette, da er det ikke bare meg som syns dette var snodig...

Takk takk!

Skrevet

Alle som har gitt gave får selvsagt takkekort. Syns det er merkelig praksis å gi takkekort til noen utvalgte mens andre ikke får noe, da er det bedre at ingen får.

enig med deg!

takk for svar.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Forstår at det er vanlig å sende til alle! (-eller ingen)

Da var jeg ikke helt på jordet.....

Skrevet

Vi ga vel takkekort med bilde til de vi fikk gave fra til bryllupet. Hos oss er det vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...