Gå til innhold

Har du brødbakemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Også postet på Foreldre - småbarn)...

Sitter og vurderer å kjøpe meg en brødbakemaskin, men har absolutt ingen peiling på hva de kan og hvordan de fungerer. Kan man bake skikkelig grovbrød med masse frø og digg i den? Gi meg tips om type maskin og type brød!

Skrevet

Jeg har brødbakemaskin. På boden.

MEN: den har bare bodd der siden vi flyttet i desember i fjor... Den har vært _masse_ brukt. - og ikke bare til brød, den er super til å lage deiger med også. Forrige dagen var jeg på besøk hos en venninne som holdt på å lage brød i sin maskin, og da merket jeg at jeg savner min.. så den skal få lov å flytte inn igjen i varmen.. :-)

Ang. oppskrifter og sånn: med min maskin fulgte det med en liten bok med masse oppskrifter.

Skrevet

Jeg har brødbakemaskin. På boden.

MEN: den har bare bodd der siden vi flyttet i desember i fjor... Den har vært _masse_ brukt. - og ikke bare til brød, den er super til å lage deiger med også. Forrige dagen var jeg på besøk hos en venninne som holdt på å lage brød i sin maskin, og da merket jeg at jeg savner min.. så den skal få lov å flytte inn igjen i varmen.. :-)

Ang. oppskrifter og sånn: med min maskin fulgte det med en liten bok med masse oppskrifter.

Var det mye styr med rengjøring av maskinen?

Skrevet

Man løfter bare ut formen og vasker den når den er kald, ikke noe styr i det hele tatt

Skrevet

Ja jeg har det, men bruker den lite.

Laget stort sett halvfint brød i den, da grovbrød ofte ble lite og kompakt, mulig jeg gjorde noe galt, men jeg prøvde flere oppskrifter, bl.a dem som fulgte med i bruksanv.

Brødet ble kjempegodt, men litt lite til en hel familie, dessuten tok det 3 timer og 40 minutter å lage det.

Tenkte jeg skulle ta den frem nå når det går mot høst og bake masse brød og ha i frysen.

Skrevet

Ja jeg har det, men bruker den lite.

Laget stort sett halvfint brød i den, da grovbrød ofte ble lite og kompakt, mulig jeg gjorde noe galt, men jeg prøvde flere oppskrifter, bl.a dem som fulgte med i bruksanv.

Brødet ble kjempegodt, men litt lite til en hel familie, dessuten tok det 3 timer og 40 minutter å lage det.

Tenkte jeg skulle ta den frem nå når det går mot høst og bake masse brød og ha i frysen.

Man setter den på med "timer" så brødet er klart når man står opp. Deilig å våkne til duften av nybakt brød.

Eller man setter på et brød når man lager middag, dersom man er redd for å ha ting stående på om natten, eller om man gjerne vil smøre matpakker kvelden i forveien. Eller ikke ønsker rykende varmt brød på morgenen, fordi det gir svette matpakker... :-)

Skrevet

Jeg lar brødforma stå med deigrestene i til dagen etter for da er det bare å tømme ut når deigrestene er tørre!

Det er slippbelegg på eltekrokene og i formen derfor er det så lett å rengjøre.

Kan bruke en våt klut å tørke litt nedi formen også da.

Men den skal ikke settes i vann!!

Gjest Bakedag
Skrevet

Nei. Om mannen min som er baker mener at det ikke er noe å ha på.

Skrevet

Hei.

Jeg bruker min dessverre altfor lite.

Jeg har 2 eltekroker på min og dermed så blir det 2 store hull i bunnen av brødet.

Det syns jeg er utrolig dumt.

Skrevet

Nei... brødet slipper alltid beholderen.. den er av teflon eller noe i den duren... enkelt og greit. - hender det sitter igjen litt deig på eltekroken, men den er det også fort gjort å gjøre ren..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...