Gå til innhold

Argh jeg er så sjalu...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjalusiens underverker, her følger en liten historie fra mitt liv.

Katten min er utro...

Jeg har hatt ham siden -98, da jeg reddet ham fra å bli kastet på sjøen av noen lokale bønder der hvor vi har hytte. Elsker ham selvsagt over alt på jord, lille kosepusen min. Uheldigvis kommer han stadig vekk hjem etter å ha vært vekke i timesvis, noen ganger dager, og da lukter han fremmed dameparfyme. Han har rett og slett en annen person som enten har tatt ham til seg og tror han er hennes, eller en som gir ham mat og kos på gefühlen. For at det skal lukte mye dameparfyme av hodet hans, slik som jeg nettopp nå oppdaget når han kom inn, må noen ha klemt ham/susset ham, klappet ham..Grrr!

Bra at folk er snille, men det er min pus..MIN PUS!

:(

Hadde kunnet bruke halsbånd slik at "de fremmede" ville forstå at han ikke var deres, men er motstander av det etter skrekkhistorier hvor puser henger seg fast og dør. Han er øremerket, men tydeligvis ikke godt nok, eller "de fremmede" har ikke tatt seg bryet med å melde ham inn fordi de vil ha ham for seg selv. Han tilbringer for tiden bare noen få timer døgnlig her hjemme hos meg. Redd for å miste ham. Det bunner nok i at da jeg var liten jente hadde jeg en kanin som var så herlig at den bodde i hagen min helt fritt. Den gikk sjelden lenger enn til naboen. En dag vandret den desverre litt for langt, og en rikmannsdatter på syv (da jeg var 12) plukket den med seg hjem og gren seg til å beholde den. Avgjørelsen ble tatt over hodet mitt av våre foreldre. Siden hun var yngst og "så søt og lei seg" trakk hun det lengste strået. FRES!

Ah..Herlig å få det ut!

Skrevet

Så lenge du har en katt som går løs, så må du nok regne med at andre kan finne på å leke/kose med den.

Sånn er (katte)livet.

Skrevet

Siden du ikke kan bruke halsbånd på katten kan du jo forsøke med litt ekstremfrisering? En puddelcut er jo nok til å holde enhver på avstand. Evt. så kan du tatovere RABIES i panna på ham. Det gjør sikkert susen.

Skrevet

Fin historie.

Og det er helt sant. Det er fullt mulig for et menneske å dø for sitt kjæledyr.

Gjest LucySky
Skrevet

Jøss ! Seriøst ?

Vi hadde katt alltid da jeg var barn. På et tidspunkt hadde vi en dypt elsket, diger gråpus som kom til oss som lite knøtt og nå var blitt sikkert fem-seks år.

Faren min gikk mye tur i nabolaget, og pratet med dem han møtte, særlig ble han begeistret for en dame lenger borte i villagata, de diskuterte katter i det lange og det breie.

Det tok laaang tid før vi oppdaget at hun og far diskuterte samme katt ...

Hun hadde "tatt inn" en stakkars våt og sulten pus en høstkveld, og der var han blitt (!).

Han var sulten støtt, han. Matfrier!

Men alvorlig: man skal ikke så fort "ta inn" katter som mjauer ynkelig og liksom ikke har noen i hele verden.

Henger de rundt huset i dagesvis, kan man sette ut en skål med mat. Vente og se.

Ikke ta inn!

Gjest dretipådraget?
Skrevet

Ok,her får jeg kjeft fra katte-eierene i nabolaget fordi jeg fortvilet prøver å jage dem bort.Alle naboens katter synes det er svært digg å bruke blomsterbedet vårt til toalett og i tillegg legge byttet(døde mus og fulger på trappen vår)

Jeg kastet vann etter katten sist jeg ferska den på trappa vår.Dette så en katte-eier og kom stormende opp og kjeftet meg huden full.Bla truet med anmeldelse osv

Er katteeiere litt merkelige eller?

Gjest vatthjerte
Skrevet

Ok,her får jeg kjeft fra katte-eierene i nabolaget fordi jeg fortvilet prøver å jage dem bort.Alle naboens katter synes det er svært digg å bruke blomsterbedet vårt til toalett og i tillegg legge byttet(døde mus og fulger på trappen vår)

Jeg kastet vann etter katten sist jeg ferska den på trappa vår.Dette så en katte-eier og kom stormende opp og kjeftet meg huden full.Bla truet med anmeldelse osv

Er katteeiere litt merkelige eller?

Nei, tror nok det må være unntak det der. De fleste katteeiere er vel mye mer normale enn feks hundeeieiere, om du nå MÅ generalisere.

Skrevet

Kan du ikke bare sette på den en papirremse da? Den vil jo ryke hvis pusen hekter seg fast. Da vil vedkommende se at noen eier den.

Skrevet

Den kaninhistorien fikk jeg helt vondt i hjertet av.

Finn på et eller annet som merker pusen din, slik at pusenapperne skjønner at han har andre eiere. Ellers så kan det faktisk skje at han melder flytting snart, det har skjedd før.

Skrevet

Kjøp halsbånd med strikk, da klarer pusen å få hodet ut av det om det skulle henge seg fast.

laguna1365380434
Skrevet

Katten min er også villig til å selge seg til hvem som helst som gir ham fisk..:-o Men han går heldigvis ikke så langt, så det holder for meg å innimellom sette opp lapp med tekst av typen : Ikke for den smellfeite svarte katten! Er det ikke åpenbart at den HAR matskål & hjem?! ;-) Tilsvarende ting..

Jeg har tatt ham på fersken i å bli med søte små gamle damer hjem..Jeg tror katter bare er litt sånn. Selvom han er helt kjempe kosemumse hjemme hos meg er jeg ikke sikker på at vi har et ekslusivtetsforhold..;-) Den svikeren!;-) Det tok han tre sekunder å være helt fornøyd med at mutter var her i stedet for meg, for eksempel, da hun var kattevakt i fjor sommer! Og han som legger ansiktet i så triste folder og mjauer så sårt når jeg går..tydeligvis skin deep! ;-)

Sett opp lapp! :-)

Men katter ER nok bare litt utro av natur altså..;-)

Skrevet

papirremse? Hmm, det var lurt..Så kan jeg skrive noe på, og på den måten korrespondere men denne "andre siden". Fortelle dem at han er opptatt.

:)

Du som sa at man må regne med kosing og klapping når man har et fritt dyr, selvsagt, jeg forstår jo det. Hovedpoenget her er at jeg tror det er litt mer enn bare klapping. Dvs innflytting.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

????HÆ??? Fikk en liten skitjente lov til å beholde DIN kanin???? Hva slags foreldre hadde hun egentlig? Og hvorfor sa dine også ja?

STAKKARS stakkars deg. Slemme voksne var de!

Ang pusen din nå så kan du jo barbere en stripe på siden og skrive navnet og nummeret ditt der- ha ha ha. BARE tulla!!!!

Gjest sommerfugler
Skrevet

Nei, tror nok det må være unntak det der. De fleste katteeiere er vel mye mer normale enn feks hundeeieiere, om du nå MÅ generalisere.

ja, jeg husker da jeg hadde født. En tante av min samboer begynte å sammenligne babyen vår med sine tidligere hundevalper!!! Hun er barnløs.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Da hadde jeg blitt grinete og... Men; ta den utro kattf*** med til Dr. Dyregod og få registrert den, med NUMMER tatovert i øret!!

DA tenker jeg at du har ditt på det tørre. Om dama begynner å snike etter foreldre....*host* katteretten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...