Gå til innhold

Vet dere blodtypen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hva min blodtype er, ikke blodtypen på babyen heller. Tror samboeren min vet sin blodtype, men det er bare fordi det stod på det kjedet fra militæret...

Er det liksom noe man bør gå rundt og vite?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

5

• fresja

3

• bb71

3

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel - min er 0+.

Har aldri hatt bruk for å vite det - håper jeg aldri _får_ bruk for det heller.

Skrevet

Eg er 0 +. Fekk vite det under første svangerskap :-)

Skrevet

Det fikk jeg vite under første svangerskap og jeg er helt vanlig A+

Skrevet

Det fikk jeg vite under første svangerskap og jeg er helt vanlig A+

Det står nok i mine papirer og, som jeg ikke vet hvor er.

Skrevet

Jeg veit min blodtype, og det gjør sikkert du også, dersom d serpå papirene fra svangerskapet ditt. :)

Skrevet

Jeg vet det nå - men jeg visste det ikke før jeg ble gravid.

Jeg er helt vanlig A+.

Skrevet

Er A+ og har vist det siden jeg begynte å gi blod for ca 10 år siden :-)

Mannen har det samme, men det er fordi han har kjede fra militæret liggende!

Også begge ungene er A+, så vi er rimelig vanlige og kjedelige hele gjengen ;-)

Skrevet

A+ har jeg.

Kanskje jeg har 0 nå etter nesten fullstendig blodutskiftning?

For 0 kan vel brukes på alle?

Nei vi sier A+ tenker jeg!

Skrevet

Jeg vet min, men visste det ikke før jeg ble gravid. Jeg vet til begge barna også, det fikk jeg vite fordi jeg er rh-. Mannen min vet også sin fordi han har vært blodgiver.

Skrevet

Jeg måtte vært passe sløv om jeg ikke hadde fått med meg det etter såpass mange sv.skap. *ler*

Men jeg visste faktisk blodtypen allerede på ungdomsskolen siden vi hadde blodtypebestemmelse som en øvelse i en naturfagtime.

Rhesusfaktoren visste jeg ikke før etter at jeg ble gravid første gang da.

Mannen min vet også sin etter en masse operasjoner og i den forbindelse ørten liter blod overført for mange år siden.

Blodtypene til ungene vet vi ikke siden det aldri har vært behov for å sjekke det, heldigvis(er jo stort sett ved ulykker, alvorlig sykdom etc som det trengs å sjekkes).

Skrevet

Ja, jeg vet det. Hel eklassen tok sine egne blodtypetster i biologitimen på videregående! ;-)

Men jeg mener å erindre at blodtypen også står opplyst samtidig som man får tilbake utskrift fra laboratoriet etter å ha levert blodprøve hos legen??

Skrevet

Jeg fikk vite det da jeg var gravid, jeg er B+, faren til barna er AB tror jeg (han vet det fordi han er diabetiker). Mis er B+ for hun var i en ulykke som gjorde at hun måtte ha blod og jeg fikk nesten hysterisk anfall da de gav henne blod som ikke var hennes type, jeg hadde jo ikke fått med meg at alle kan få O ;)

Skrevet

På svangerskapspapirene dine står nok blodtypen din, eller?

Du overlever nok uten å vite hvilken blodtype du har ;-)

Skrevet

Vi testet både blodtype og rhesusfaktor i biologien på gymnaset. Dessuten har jeg gitt blod sånn dann og vann.

Skrevet

Jeg vet det fordi jeg er blodgiver. Jeg har aldri hatt behov for å vite det, men syns det er greit å vite det likevel.

Gjest Jägermaister
Skrevet

Har AB rhesus minus. Kunen liten utvalgt del av befolkningen som har den typen. Bare 2 %.

Skrevet

Jeg har 0+. Jeg vet at mannen min har 0- siden han er blodgiver og hans blod kan gis til alle.

Siden både jeg og min mann har 0, må nødvendigvis barna våre også være 0, men jeg vet ikke om de er + eller -.

Mannen min stod klar med blodgiverkortet sitt engang jeg var i en dramatisk operasjon i tilfelle jeg skulle trenge blodoverføring. Nå ble det heldigvis ikke nødvendig tross stort blodtap.

Men i det tilfellet var det jo nyttig å vite hans blodtype i hvert fall.

Skrevet

0 rh+ (det er vel rh+ som er det vanlig og ikke rh-? er det rh- som er vanlig så er det det jeg er).

Poden er B tror jeg, mener jeg så det i journalen hans en gang. Lilletuppa vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...