Gå til innhold

Rumpa til Shabana Rehman

Anbefalte innlegg

Gjest morosamt
Skrevet

"Jeg ser fram til dagen da en norsk blir invitert i et tradisjonelt pakistansk bryllup. Det skjer aldri, og har aldri skjedd."

Prøv nå å stå for det du sier, da - og når noen beviser at du tar feil, så ta det som en mann og innrøm det.

"...................................."

Ja, du er jo den rette til å snakke om å være mann nok til å innse feil... *LOL*

Skrevet

Ja, du er jo den rette til å snakke om å være mann nok til å innse feil... *LOL*

Ja? Har du noe eksempel på det motsatte? I såfall innrømmer jeg det gjerne. Eller skal du bare forsette å komme med tull mens du skjuler deg bak tilfeldige nick? Begynner du ikke bli litt vel "oppbrukt" nå, din drittunge? *bak-bak-bak-baaaaak*

"....................................."

Gjest morosamt
Skrevet

Ja? Har du noe eksempel på det motsatte? I såfall innrømmer jeg det gjerne. Eller skal du bare forsette å komme med tull mens du skjuler deg bak tilfeldige nick? Begynner du ikke bli litt vel "oppbrukt" nå, din drittunge? *bak-bak-bak-baaaaak*

"....................................."

...

Jeg er en annen
Skrevet

Bounty-Shabana (brun på utsida, hvit og søt og litt kvalmende inni) er nok ikke på skrukke-nivå, for å si det sånn. Til det er humoren hennes for banal og simpel. Den duger i høyden til å få fram litt fyllelatter, men har ingen funksjon utover dette (kanskje bortsett fra å konsolidere vedtatte sannheter). Vi får håpe dette er det siste vi ser til den feite, trettende ræva hennes.

Gjest Halling
Skrevet

"Jeg ser fram til dagen da en norsk blir invitert i et tradisjonelt pakistansk bryllup. Det skjer aldri, og har aldri skjedd."

Prøv nå å stå for det du sier, da - og når noen beviser at du tar feil, så ta det som en mann og innrøm det.

"...................................."

Legg merke till ordet tradisjonelt. Det er viktig forbehold.

I u-tradisjonelle bryllup er det definitivt en annen sak.

Men mange vil helst generalisere den veien det passer dem best. Noen blir alle, alle blir noen. Ingen spør hva jeg mener.

Slike påstander som jeg kommer med ovelver bare hvis et pakistansk ektepar selv kommer og sier det jeg sier: at vantro ikke er velkomne, det går bare ikke. Men når alle de gamle patriarkene og matriarkene som tviholder på tradisjonene er døde, da kanskje letter det.

Det rare er at mange ikke vil aksptere at pakistanere blir utelatt fra norske bryllup, men akspterer -helt fint- at norske venner blir utelatt fra pakistanske. Det er liksom naturlig sett ut fra kulturen. Det er generelt vanntette kulturelle skott mellom pakistanere og nordmenn.

Skrevet

Det er slett ikke tradisjonelt/vanlig, men er hun en av de uhyre sjeldne norske konvertittene og gift med en i familien, journalist eller en meget viktig person for familiens bisniss, så kan det forekomme visst.

Flere jeg vet som driver utleie av lokaler sier de ikke enda har sett en eneste norsk gjest i slike i Norge. Til og med kokkene importeres. De fleste bryllup holdes vel i Pakistan pga at de fleste slekta er der. Billigere blir det også.

Legg merke til at pengene sitter løst og vises fram i store sedler. Brudeparet får ofte flere hundre tusen i gaver, i kæsj. Da skal alle gjestene vise hvor rike de er.

Min pakistanske venn giftet seg for to år siden og det er noe av det mest imponerende jeg har sett. Jeg, x'n og barna var invitert, samt noen andre hvite venner. Det var selvsagt flest pakistanere der ca 200 og kanskje 30 hvite.

Skrevet

...

Tenkte ikke det, nei :-)

Man lukter dritten på skrivingen.

"................................."

Gjest Halling
Skrevet

Min pakistanske venn giftet seg for to år siden og det er noe av det mest imponerende jeg har sett. Jeg, x'n og barna var invitert, samt noen andre hvite venner. Det var selvsagt flest pakistanere der ca 200 og kanskje 30 hvite.

Det forekommer nok. Men der partriarken sier nei, der får vantro ikke adgang. Ingen tør sette seg opp mot en "normal" tradisjonell religiøs muslimsk patriark.

At det holdes i Norge "kan" tyde på at tradisjonene brytes i den familien, og at slekta stort sett er i Norge. Det er dyrt å sende 300 gjester + kokker og servitører hit. Billigere å sende et brudepar nedover.

Skrevet

hun vippet over den "pikante" eggen som kan gjøre det hun sier både morsomt og med innhold....plumpt-

Helt enig. Bare dumt.

Skrevet

Det forekommer nok. Men der partriarken sier nei, der får vantro ikke adgang. Ingen tør sette seg opp mot en "normal" tradisjonell religiøs muslimsk patriark.

At det holdes i Norge "kan" tyde på at tradisjonene brytes i den familien, og at slekta stort sett er i Norge. Det er dyrt å sende 300 gjester + kokker og servitører hit. Billigere å sende et brudepar nedover.

De hadde også en sermoni i Pakistan, til glede for besteforeldre og andre slektinger der nede. Også en heidundrane fest med alle her hjemme.

Gjest Halling
Skrevet

De hadde også en sermoni i Pakistan, til glede for besteforeldre og andre slektinger der nede. Også en heidundrane fest med alle her hjemme.

De har flotte fester, nesten som i en drøm. Da utfolder alle seg etter urgamle tradisjoner som er ganske fasinerende. Arabisk kultur har vært slik i uminnelige tider.

Skrevet

Det er slett ikke tradisjonelt/vanlig, men er hun en av de uhyre sjeldne norske konvertittene og gift med en i familien, journalist eller en meget viktig person for familiens bisniss, så kan det forekomme visst.

Flere jeg vet som driver utleie av lokaler sier de ikke enda har sett en eneste norsk gjest i slike i Norge. Til og med kokkene importeres. De fleste bryllup holdes vel i Pakistan pga at de fleste slekta er der. Billigere blir det også.

Legg merke til at pengene sitter løst og vises fram i store sedler. Brudeparet får ofte flere hundre tusen i gaver, i kæsj. Da skal alle gjestene vise hvor rike de er.

En kamerat av meg og jeg ble invitert til åpningen av en pakistansk restaurant i Oslo av en bekjent av oss. Vi tenkte det skulle bli interessant og hyggelig å møte en rekke av de "fremmedkulturelle" i deres miljø.

Vi var de eneste ikke-pakistanerne som var invitert, og vi fikk kort hilse på alle gjestene (eieren av restauranten er bystyremedlem for Høyre i Oslo).

Men under maten/bespisningen ble vi to plassert i et annet rum enn de andre gjestene (vi ble plassert i den delen av restauranten som var åpen for "vanlige" kunder, mens alle de inviterte (minus oss) spiste i et lukket rom.

Vi ble heller ikke invitert inn til dem etter maten.

Så det er nok ikke enkelt å komme innenfor deres "sirkel" selv om noen forsøker.....

Gjest Halling
Skrevet

En kamerat av meg og jeg ble invitert til åpningen av en pakistansk restaurant i Oslo av en bekjent av oss. Vi tenkte det skulle bli interessant og hyggelig å møte en rekke av de "fremmedkulturelle" i deres miljø.

Vi var de eneste ikke-pakistanerne som var invitert, og vi fikk kort hilse på alle gjestene (eieren av restauranten er bystyremedlem for Høyre i Oslo).

Men under maten/bespisningen ble vi to plassert i et annet rum enn de andre gjestene (vi ble plassert i den delen av restauranten som var åpen for "vanlige" kunder, mens alle de inviterte (minus oss) spiste i et lukket rom.

Vi ble heller ikke invitert inn til dem etter maten.

Så det er nok ikke enkelt å komme innenfor deres "sirkel" selv om noen forsøker.....

Historiene er utallige, ganske samme tendens. De er hyggelige, men ekskluderende.

Hvis det var så "åpne dører", ville f eks flere pakistanere giftet seg med nordmenn. I Oslo for ti år siden kunne vi se at 4-5% av pakistanere giftet seg med nordmenn, nå er andelen under 1%, enda pakistanerne er mangedoblet i antall.

Det er kolonisering de driver med, ikke integrering.

Nøyaktig det samme som indere drev med i århundrer, kinesere i USA har vanntette skott mot andre amerikanere. Sverige har over 100 små og store kolonier av ulik opprinnelse.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Historiene er utallige, ganske samme tendens. De er hyggelige, men ekskluderende.

Hvis det var så "åpne dører", ville f eks flere pakistanere giftet seg med nordmenn. I Oslo for ti år siden kunne vi se at 4-5% av pakistanere giftet seg med nordmenn, nå er andelen under 1%, enda pakistanerne er mangedoblet i antall.

Det er kolonisering de driver med, ikke integrering.

Nøyaktig det samme som indere drev med i århundrer, kinesere i USA har vanntette skott mot andre amerikanere. Sverige har over 100 små og store kolonier av ulik opprinnelse.

Akkurat som det nordmennene driver med i Spania.

I og for seg helt i orden synes jeg.

Men da bør de vise gjensidig respekt.Og ikke holde på gufne tradisjoner. Normennene i Spania altså!

;0)

Gjest Halling
Skrevet

Akkurat som det nordmennene driver med i Spania.

I og for seg helt i orden synes jeg.

Men da bør de vise gjensidig respekt.Og ikke holde på gufne tradisjoner. Normennene i Spania altså!

;0)

Nordmenn også.

Men når jeg snakker om "kolonier", tenker jeg på dem som flytter ut for å tjene penger og sende hjem, dvs utsuge velferden og flytte skapte verdier.

Vi har mange pakistnere i Norge som har svære hus og fabrikker i Pakistan, uten at et øre finner veien til fattige. De var velstående før de dro. Mange holder også slaver i "hjemlandet"! Slaver som selges og kjøpes som dyr.

Det bor altså slaveeiere i Norge!

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Nordmenn også.

Men når jeg snakker om "kolonier", tenker jeg på dem som flytter ut for å tjene penger og sende hjem, dvs utsuge velferden og flytte skapte verdier.

Vi har mange pakistnere i Norge som har svære hus og fabrikker i Pakistan, uten at et øre finner veien til fattige. De var velstående før de dro. Mange holder også slaver i "hjemlandet"! Slaver som selges og kjøpes som dyr.

Det bor altså slaveeiere i Norge!

Men er de så mange at VI trenger være redd for VÅR velferd? Hvordan skal man sile ut de to hundre mot alle de som LAGER velferd her i landet?

Og er de fattige på bygda i Pakistan vårt problem, ut over det vi allerede gjør i internasjonal politikk? Altså, vi kan jo ikke gå inn i privaten deres og fortelle dem hvordan de skal drive landet sitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...