Gå til innhold

Stjålet veske

Gjest medfølende venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne ble frastjålet vesken sin på byen i helgen. Lommebok m/visakort, førerkort, pass, mobil, husnøkkel... ja "alt" er vekk. Problemet er at hun får ikke anmeldt forholdet hos politiet, fordi hun ikke kan legitimere seg. Hun kommer heller ikke inn i leiligheten, og må bo hos en venninne. Hun er helt rådvill. Noen som har vært borti det samme, og kan komme med noen råd ?

Skrevet

Så klart hun kan legitimere seg - hun kan bare ha med seg deg, og så kan du legitimere deg og skrive under på at hun er hun.

Skrevet

Hvis hun kan legitimere seg ved hjelp av noe i leiligheten, pass el.l., må vel politiet kunne hjelpe henne inn og bli der til hun finner det hun kan legitimere seg med?

Noe annet ville være for utrolig, og da kom jeg plutselig til å tenke på den filmen med Sandra Bullock, der noen stjal identiteten hennes *grøss*

Skrevet

Hvem har egentlig med seg både bankkort, førerkort og pass på byen?!

Som Flisa sier så tror jeg nok at dersom noen kan gå god for at hun er den hun sier hun er så vil det bli godtatt.

Skrevet

Hvis hun kan legitimere seg ved hjelp av noe i leiligheten, pass el.l., må vel politiet kunne hjelpe henne inn og bli der til hun finner det hun kan legitimere seg med?

Noe annet ville være for utrolig, og da kom jeg plutselig til å tenke på den filmen med Sandra Bullock, der noen stjal identiteten hennes *grøss*

Passet var visst også i veska, av en eller annen grunn.

Skrevet

Som Flisa sier så tror jeg nok at dersom noen kan gå god for at hun er den hun sier hun er så vil det bli godtatt.

*Hvem har egentlig med seg både bankkort, førerkort og pass på byen?!

*

*rødme*

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg i 1996. jeg stod på en stand på en messe i forbindelse med jobben. Veska var gjemt innerst på standen under et bord. Likevel hadde noen slamper klart å få tak i den uten at jeg så det.

Og jeg hadde da selvfølgelig både førerkort, nøkler, lommebok og PASS oppi der. Var så fortvilet!

Det jeg gjorde var å få en bekreftelse fra arbeidsgiver (jobbet i kommunen) på at jeg var jeg. Mulig sjefen min ble med bort på politistasjonen. Så fikk jeg et midlertidig førerkort og deretter nytt pass.

Skrevet

*Hvem har egentlig med seg både bankkort, førerkort og pass på byen?!

*

*rødme*

Går du rundt med passet på deg til enhver tid da?

Mitt ligger hjemme alltid det, bortsett fra når jeg er på reise da.

Skrevet

"Hvem har egentlig med seg både bankkort, førerkort og pass på byen?!"

F.eks. folk som nettopp er kommet hjem fra ferie i utlandet, og stikker til byen før de har fått sortert ut av veska.. f.eks.

Skrevet

Går du rundt med passet på deg til enhver tid da?

Mitt ligger hjemme alltid det, bortsett fra når jeg er på reise da.

Ja, sier jeg jo!

(neida - men har gjort det nå i sommer)

Skrevet

"Hvem har egentlig med seg både bankkort, førerkort og pass på byen?!"

F.eks. folk som nettopp er kommet hjem fra ferie i utlandet, og stikker til byen før de har fått sortert ut av veska.. f.eks.

*nikker veldig gjenkjennende* Hadde tilogmed passene til alle 4 jeg - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...