Gå til innhold

Jordmor-kan du hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest fortvila nå

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men får ta det i korte trekk: Jeg har en sønn på 10 mnd. som jeg fødte med keisersnitt(planlagt). Jeg sliter med en del ting nå i ettertid, og lurer på om det går an å få gjennomgang av hendelsesførløpet så lang tid etter? Henvender jeg meg til lege eller fødeavdelingen da?

Saken er for det første at jeg fikk vite i etterkant at jeg beklageligvis hadde fått for lite smertestillende under inngrepet. Hadde keisersnitt med spinalbedøvelse, og smertene og følelsen av å kjenne alt dem gjorde uten å kunne røre seg var forferdelig. Videre var mitt barn født med en alvorlig sykdom som KUN jeg oppdaget etter fødselen, merkelig nok. Det var en skrekkelig opplevelse å måtte true igjennom undersokelser av barnet, og ikke bli trodd(barnet ble kun undesøkt for å roe ned en hysterisk mor!). Undersøkelser viste derimot at jeg hadde rett, og vi ble sendt til et større sykehus i hui og hast. (Der viste det seg også at barnet hadde kraftig gulsot som også hadde blitt oversett.)

Derfor har jeg aldri fått snakket med personalet og jordmor om den behandlingen jeg fikk, ei heller hvordan det går an å gi for lite smertestillende under en operasjon.

På toppen av alt hadde operasjonssåret ikke grodd skikkelig pga. for stram sying etter inngrepet. Tok stingene etter 11 dager, og den ene sårkanten hadde sklidd under den andre, slik at på den ene siden sto en sårkant på 2 cm opp(trappetrinn). Fikk vite at det var lite å gjøre med der og da.(ha forresten snitt fra navlen og ned) Nå 10 mnd etter har jeg et enormt bredt arr nedover magen. Og det hele ser veldig stygt ut. Er det noe å gjøre med, kan man eventuellt klage eller noe?

Jeg tenker på alt det som skjedde hver dag, og jeg føler det er på tide å gjøre noe med dette, før jeg blir fullstendig gal.

Hvem skal jeg ta kontakt med, og hvordn skla jeg forholde meg? Føler at den utrolig arrogante behandlingen jeg fikk på fødeavdelingen, samt alt som skjedde rundt og etter operasjonen tar knekken på meg snart.

Takk for at du tok deg tid til å lese innlegget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19517-jordmor-kan-du-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Eftersom du har många obearbetade tankar och funderingar som du tänker på varje dag, tycker jag att det vore bra om du fick gå igenom din förlossning inom kort. Jag tror att det hade varit bäst om du fick prata med en förlossningsdoktor och evt jordmor på förlossningsavdelningen om detta. Kanske du kan få prata med de som var med på kejsarsnittet? Ring till gynmottagningen på det sjukhus som du blev förlöst på, och fråga dem hur du skall gå tillväga. Det är bra att du tar tag i dessa ting som gnager inom dig. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19517-jordmor-kan-du-hjelpe/#findComment-86021
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...