Gå til innhold

Besseggen - pust og pes...?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Hvordan kunne du tro at det å gå over en topp var bare oppover? Man må jo ned igjen også...

Jeg trodde at det var veldig bratt opp, og så en lang slag bakke ned igjen...

Men der tok jeg visst feil gitt.

Gjest Besseggen bør oppleves!!
Skrevet

Etter jeg har hørt hvor mye nedoverbakke det faktisk er, så tror jeg at jeg melder pass...

Forrige helg var jeg ute på tur i østmarka, og jeg fikk vondt i knærne bare av å gå ned fra Østmarkskapellet... Det stikker som kniver i det ene kneet når jeg når det er en viss stigning på bakken, og da er det ingenting jeg kan gjøre for å få det bedre. Har gått med tåre i øyene på mange fjellturer, og jeg tror ikke at jeg orker Besseggen.

Jeg trodde at det var mest oppoverbakke, jeg da...

Det ER mest oppoverbakke, dersom du tar båten inn og går tilbake. :o)

Men klart - du må jo kjenne etter selv. Ikke gøy å gå med smerter, da får man ingen glede av turen.

Nå jobber de jo med å legge inn trappetrinn på den delen de fleste går ned, hvilket gjør turen lettere for mange. Kanskje du skal vente til de er ferdige med dette?

Men du bør umiddelbart få sjekket knærne dine - om du da ikke har gjort det. Gå til en fysioterapeut og få et skikkelig treningsopplegg. :o)

Det gjorde jeg....og jeg trente i 5 dager før turen. Kom meg helskinnet igjennom, men brukte nesten 9 timer på turen (mange pauser), og gikk eggen ned.

Skrevet

javvist - jeg er veldig glad i å gå på tur i fjellet, men jeg pleier å holde meg til turer som ikke har så mange høydemeter...

Får nok holde meg hjemme og gå på tur i nordmarka..

Hardangervidda er nok best for deg, ikke så bratte nedoverbakker der! Støttebind rundt knærne som du bare trekker på - fås i sportsbutikker. Ikke sån tykt 'våtdraktstoff', men hvite.

Selv om man aldri har vondt i knærne ellers, kan man ha sånne ned-fra-fjelltopp-knær fra man er tenåring faktisk. Ikke noe gammel-dame-syndrom.

fuji1365380447
Skrevet

Hardangervidda er nok best for deg, ikke så bratte nedoverbakker der! Støttebind rundt knærne som du bare trekker på - fås i sportsbutikker. Ikke sån tykt 'våtdraktstoff', men hvite.

Selv om man aldri har vondt i knærne ellers, kan man ha sånne ned-fra-fjelltopp-knær fra man er tenåring faktisk. Ikke noe gammel-dame-syndrom.

takk-takk.

*Smiler kokkett og føler meg som en tenåring igjen*

Skrevet

takk-takk.

*Smiler kokkett og føler meg som en tenåring igjen*

Ofte er det så lite som skal til, hilsen tenårings-Moliza :)

Skrevet

Min høydeskrekk er slik at føttene ikke klarer å bevege seg selv om jeg vil, samt at brystet snører seg sammen. Det er slik når høyden blir høyere enn 2. etasje i et hus.

Har du det i nærheten av noe sånt, må du ikke finne på å gå over Besseggen. Det er smalt på det smaleste, knapt 2 meter bredt ifølge min kollega på nabokontoret (vi diskuterte dette for noen dager siden, faktisk). Og det er flere hundre meter rett ned på begge sider.

Huh?

*svimle*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...