Gå til innhold

Venstresidens sanne ansikt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dobbel understrekning? Poenger?

Så langt har jeg bare sett firedobbel gjentakelse av absurde, halvparanoide fantasier om andres angivelige ekstremsime, der du febrilsk kaver rundt deg, spytter, harker med fråden rundt kjeften for å understreke hvor lite fantasisk du selv er.

Vanskelig å fatte at noen vil drite seg selv ut slik du gjør.

Stikk, din tilbakestående tragedie. Du kjeder meg. *jatt-jatt-jatt*

*gjesp*

"..................................."

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

32

• MsSophie

5

• Gyda

4

• Osiris

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stikk, din tilbakestående tragedie. Du kjeder meg. *jatt-jatt-jatt*

*gjesp*

*LOL* DOL har mange artige figurer.

Sør som den reindyrkede kverulanten, mens du i tillegg til det fremstår som noe mer av en intrikant. Bredbeint skrevende i en sky av pompøst ordskvalder. Lemenaktig fastbitt når

sjansen bys til å trakassere.

Vurdert å skaffe deg et liv?

Gjest Greit å vite
Skrevet

"Så er det kanskje ikke så påfallende at vold mot meningsmotstandere UTEN unntak kommer fra de som stemmer rødt eller brunt..."

Enten så snakker du under det du har vett til nå, eller så er det synd på deg. Vold har vært hovedsaklig utbredt blant såkalte høyreekstremister og andre fascister. Venstreekstremistenes tullete oppførsel gjør ikke annet enn å balansere dette. Ekstremister, høyre eller sosialistiske, er idioter og et livsfarlig onde hvis det blir mange av dem.

"Og det sier litt om hvem vi ikke bør stemme på..."

Dette sier vel heller litt om din (og andres) trang til å diktere andres syn, og å legge oppdiktede meninger og holdninger i fanget på meningsmotstanderne. Det er noe høyreekstremistene - og de av dem som frekventerer forumene her inne er gode representanter - alltid har gjort.

Som vanlig kommer du med en masse vrøvl.

Vold mot annerledestenkende i Norge har de siste, la oss si, ca. 50 årene utelukkende kommet fra dem som er politisk rød eller brun.

Vold som virkemiddel er altså helt klart vanligst blant dem som er politisk radikale, enten de nå er sosialister eller nasjonalsosialister.

Gjest Greit å vite
Skrevet

Fantastisk resonnement! Jeg må stemme blått for å ivareta demokratiet, og er jeg for vold må jeg stemme rødt.

Hmmm. Nå ble jeg i tvil, gitt.

Det handler bare om å observere hvilke politiske grener som har en lei tendens til å ty til vold: Og alltid er det fra rødt/brunt hold -- alltid er det fra (nasjonal-)sosialistisk side...

Gjest Greit å vite
Skrevet

Tror du folk biter på det? Nekter å tro at at folk er så dumme at de tror overskrifta de henger på greip. Dette er NOEN få gærninger, og man kan ikke dømme hele venstresida ut i fra det. Ingen sosialister jeg kjenner driver og kaster egg på folk.

Så du synes det ikke er påfallende at det alltid er blant (nasjonal-)sosialistene disse gærningene fins? :)

Gjest Greit å vite
Skrevet

Kan jeg anbefale at du tenker deg om før du skriver.

...jeg ser du er selvironisk :) Men det er vel nytteløst å be deg om det samme...

Gjest Greit å vite
Skrevet

Å kaste egg er også en form for ytring, og kan vel omtrent sidestilles med den dritten Kleppe selv slenger ut av kjeften....

Så du likestiller altså en verbal ytring med bruk av vold? Så om en person ikke liker det f.eks. Bondevik, Hagen eller Haga sier, er det fritt frem for bruk av vold?

Da vet vi det om deg. Det er i så fall en menig du deler med (nasjonal-) sosialister som ønsker å avvikle demokratiet.

Gjest Greit å vite
Skrevet

Ja dette var veldig greit å vite:-)

Var nemlig så i tvil etter å ha sett Kleppe med eggeplomme sigende nedover panna. Etter å ha lest hva du har å si her falt liksom alt på plass.

Du tror ikke vi skal stemme MØRKEblått eller noe enda lengre ut på høyresida da, sånn for å være helt sikker? På at demokratiet varer?

Kniiiiiiiiiiiis

Det er et faktum at det fra "blå" side sjelden eller aldri er bruk av vold. F.eks. får SV-Halvorsen komme med sine hatefulle personangrep uten å bli møtt av fysiske angrep. En lar henne presentere sitt vrøvl uten å forsøk å kvele henne -- men så er det ingen fra "blå" side som er redd hennes "argumenter". De holder jo ikke mål.

Kleppe kan best møtes med saklig argumentasjon; ikke antidemokratisk adferd. Eller synes du det er så vanskelig å fine gode argumenter mot denne mannens meninger at du føler at du må ty til vold?

For det er vel kanskje klart -- om en ikke har argumenter, så er det vel like greit å bruke vold :)

Er det ikke det psykologene sier: de språkløse og tankeløse tyr ofte til vold.

Siden volden mot annerledestenkende så å si utelukkende kommer fra (nasjonal-) sosialistisk side, er det vel rimelig å slutte at en stemme til de røde eller rødbrune, ikke er noen stemme for mer demokrati. Men kanskje mer demokrati ikke er noe du er interessert i?

Gjest Greit å vite
Skrevet

Detet angrepet på vårt frie demokratiske politiske system ble ikke nevnt på TV2 nyhetene engang.

Det skulle ha vært motsatt veg. At en gjeng høyreekstremister hadde angrepet Kristin Halvorsen, RV, eller andre representanter for den røde horde..

Da hadde det ikke bare vært toppoppslag med uttalelser fra alt fra statsministeren til politiet, men antagelig hadde det vel blitt arrangert fakkeltog også.

Vel, til syvende og siste er det naturligvis Kleppe som tjener på dette, og det er vel også årsaken til tausheten.

Og det er det som er det virkelige triste i denne saken: Kleppe fortjener nemlig egentlig ikke å vinne sympati for å ha blitt utsatt for antidemokratisk adferd.

Hver gang en forsøker å kvele en meningsmotstander med annet enn saklige argumenter, representerer et tilbakeslag for demokratiet. Så er det kanskje ikke tilfeldig at vold mot meningsmotstandere er vanligst fra (nasjonal-) sosialistisk side -- bevegelser som ikke akkurat har stått i spissen for demokrati og ytringsfrihet.

Gjest Greit å vite
Skrevet

Hadde det ikke vært greit, om slike individer som deg hadde hatt intellekt nok til å kommentere noe som dette på saklig vis? F.eks påpekt det helt åpenbart menigsløse, selvødeleggende og borgervernaktige ved en slik handling.

"...................................."

Så du får ikke den hjelpen du trenger?

Skrevet

Så du likestiller altså en verbal ytring med bruk av vold? Så om en person ikke liker det f.eks. Bondevik, Hagen eller Haga sier, er det fritt frem for bruk av vold?

Da vet vi det om deg. Det er i så fall en menig du deler med (nasjonal-) sosialister som ønsker å avvikle demokratiet.

Jeg likestiller ikke verbal ytring og vold.

Vold er noe helt annet enn eggkasting.

Og det sier vel mest om deg når du har slik lemfeldig holdning til ordet og begrepet vold.

Og så er det bitte litte granne morsomt at du kaller akkurat meg nasjonalsosialist...

Gjest Halling
Skrevet

Å kaste egg er et syssel for apekatter.

Hvem er de neste de skal "ta" ? Meg? Deg?

Selv min dype forakt for politikere vil aldri slå ut i vold. De er ikke verd det. Min forakt viser jeg ved ikke å møte opp, kaste alle opprop i søpla og glemme det de sier.

Men selvsagt er det fint å se hvem som sier hva og hvem som kaster egg, hverken eggkastere eller andre apekatter vil få min stemme. Alt bør ut i det offentlige rom, slik at vi alle kan se det/dem, og som voksne fornuftige mennesker vurdere seriøsiteten og fornuften i meningene deres. Hvis noen kaster egg, får jeg ikke vite hva de mener, og det irriterer meg, jeg vil høre det. Ingen skal bestemme hva -jeg- skal høre eller se.

Jeg har sympati for de som blir truffet av egg, hvis de bare utøver sin rett til å tale, da det er et svært viktig demokratisk prinsipp man ikke bryter.

Det kan komme til det punkt at noen blir skadet for sine meninger, da er vi brått redusert til onde og skammelig primitive vesener.

Gjest Halling
Skrevet

Detet angrepet på vårt frie demokratiske politiske system ble ikke nevnt på TV2 nyhetene engang.

Det skulle ha vært motsatt veg. At en gjeng høyreekstremister hadde angrepet Kristin Halvorsen, RV, eller andre representanter for den røde horde..

Da hadde det ikke bare vært toppoppslag med uttalelser fra alt fra statsministeren til politiet, men antagelig hadde det vel blitt arrangert fakkeltog også.

Vel, til syvende og siste er det naturligvis Kleppe som tjener på dette, og det er vel også årsaken til tausheten.

Jeg tror også Kleppe tjener på dette.

Gjest Greit å vite
Skrevet

Egg skal jo være bra for hårveksten, så det var nok bare noen som ville være litt greie mot Vidar ettersom han har blitt så tynn og grå i hyssingen i det siste! ;-)

Du ville vel sette stor pris på om du ble møtt med samme type "slående retorikk".

Gjest Greit å vite
Skrevet

Jeg likestiller ikke verbal ytring og vold.

Vold er noe helt annet enn eggkasting.

Og det sier vel mest om deg når du har slik lemfeldig holdning til ordet og begrepet vold.

Og så er det bitte litte granne morsomt at du kaller akkurat meg nasjonalsosialist...

Så om du blir kastet egg på, av en som ikke liker noe du sier, så er det ikke noe galt i det. Du mener altså at det å kaste egg på noen, ikke på noen måte er å utøve en form for fysisk vold.

En skulle nesten tro du var (nasjonal-) sosialist!

Gjest Greit å vite
Skrevet

Å kaste egg er et syssel for apekatter.

Hvem er de neste de skal "ta" ? Meg? Deg?

Selv min dype forakt for politikere vil aldri slå ut i vold. De er ikke verd det. Min forakt viser jeg ved ikke å møte opp, kaste alle opprop i søpla og glemme det de sier.

Men selvsagt er det fint å se hvem som sier hva og hvem som kaster egg, hverken eggkastere eller andre apekatter vil få min stemme. Alt bør ut i det offentlige rom, slik at vi alle kan se det/dem, og som voksne fornuftige mennesker vurdere seriøsiteten og fornuften i meningene deres. Hvis noen kaster egg, får jeg ikke vite hva de mener, og det irriterer meg, jeg vil høre det. Ingen skal bestemme hva -jeg- skal høre eller se.

Jeg har sympati for de som blir truffet av egg, hvis de bare utøver sin rett til å tale, da det er et svært viktig demokratisk prinsipp man ikke bryter.

Det kan komme til det punkt at noen blir skadet for sine meninger, da er vi brått redusert til onde og skammelig primitive vesener.

Just det, ja.

Men prøv å forklare en (nasjonal-) sosialist dét...

Gjest Halling
Skrevet

Just det, ja.

Men prøv å forklare en (nasjonal-) sosialist dét...

De skal "redde" oss fra en "fiende".

"Fienden" har de selv utnevnt, i samme åndedrag utnevner de alle oss andre til "ofre" for denne "fienden".

"Fienden" er etter mitt syn en klovn, ingen fare. La klovnene tale, så vi får vurdert om det er tulle eller ikke. Vi trenger ikke "beskyttere" og "forvaltere", som skal bestemme hva vi skal få høre og se.

Skrevet

Så om du blir kastet egg på, av en som ikke liker noe du sier, så er det ikke noe galt i det. Du mener altså at det å kaste egg på noen, ikke på noen måte er å utøve en form for fysisk vold.

En skulle nesten tro du var (nasjonal-) sosialist!

Javel.

Gjest Halling
Skrevet

Hadde det ikke vært greit, om slike individer som deg hadde hatt intellekt nok til å kommentere noe som dette på saklig vis? F.eks påpekt det helt åpenbart menigsløse, selvødeleggende og borgervernaktige ved en slik handling.

"...................................."

Jeg syns det er skummelt at noen kan støtte slike handlinger.

Er retten til å kaste egg viktigere enn ytringsfriheten?

Skrevet

Det er en feilslutning -- fra din side. Men det er et faktum at vold mot meningsmotstandere ALLTID kommer fra folk som stemmer rødt eller brunt...

Nasjonal-sosialisme, ja -- et visst slektskap mellom rødt og brunt, ja.

....så hvis det er slektskap mellom rødt og brunt, så kastet altså de røde egg på slektninger!? ;o)

Jeg er forøvrig verken særlig rød eller brun, så ikke beskyld meg for det.

Å kalle eggkasting vold synes jeg kanskje er vagt søkt, men kan være tilbøyelig til å være enig i at egg er dårligere argument enn ord.

Men jeg kan godt forstå at noen får lyst til å kaste egg på Kleppe når han snakker. Selv heller jeg litt mer mot selvskading dog - for lyst til å rive av meg håret... ;o)

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...