Gå til innhold

Stasjonsvogn? Hva er så kult med det?

Anbefalte innlegg

Clue1365380406
Skrevet

Ja, det lurer jeg på.

Alle skal jo ha stasjonsvogn når de kjøper bil.

Jeg forbinder det med familieliv, barn og hund.Noe man må ha hvis man har hele pakka, liksom. Ikke noe jeg ville hatt ellers.

Men er det bare meg som synes sedaner og coupéer er tøffere?

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

9

• mariaflyfly

7

• morsan

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tja... Sedaner og sånt er jo tøffere.

Men som du sa, man bør jo absolutt ha plass til avkommet og deres pikkpakk og helst et par av deres kompiser også.

Skrevet

Man kjøper vel bil etter behov?

Jeg kjenner ingen single uten barn som har kjøpt stæsjvæggen akkurat... Men kjenner flere med barn, hund og barnevogn som har det.

Clue1365380406
Skrevet

Jeg kjenner ingen single uten barn som har kjøpt stæsjvæggen akkurat... Men kjenner flere med barn, hund og barnevogn som har det.

Virker som flere og flere uten barn også må ha stasjonsvogn.

Bekreftes også av bilselgerne, du har et handicap hvis du skal selge sedan.

Skrevet

Virker som flere og flere uten barn også må ha stasjonsvogn.

Bekreftes også av bilselgerne, du har et handicap hvis du skal selge sedan.

Prater sjelden med bilselgere jeg serru.

Ikke vet jeg forskjell på cupe og sedan heller, og jeg vet iallefall ikke hvordan det staves.

Skrevet

At den er stor?

Kanskje en penisforlenger for noen?

Er jo mye smekkrere med sedan da. Når barn nr. 2 var året kjøpte vi sedan (en nydelig mercedes) fordi vi var på vei ut av barnevogntiden (og vi hadde en gammel astra st.v.). Vi synes absolutt at sedan er penere! Ble litt lange i maska når vi skjønte at nr. 3 var på vei da, men pene mercedes har vi ikke kvitta oss med enda...

Annonse

Skrevet

Jeg er singel og alenemor, og investerte nettopp i en Opel Astra Stasjonsvogn 1,7 Diesel.

Happy, uten barnevogn og hund!

*gliz*

Skrevet

Stasjonsvogner er jo stygge men praktiske. Man må jo ta hensyn til hva man skal ha med seg. Jeg hadde ikke valgt en stasjonvogn hvis jeg kunne velge. Da hadde jeg jammen hatt en snerten, liten bil.

Skrevet

Det er ikke noe kult med stasjonsvogn. Men de er utrolig praktiske med mye plass.

Skrevet

Helt enig.

Vi er en familie på fire, og har klart oss med sedan-biler hele tiden (bevisst valgt).

Vi har en takboks som har vært brukt noen ganger ved lengre turer da vi hadde behov for å ha med bl.a. vogn.

Skrevet

Man kjøper vel ikke stasjonsvogn for å ha en tøff bil?! Sussebassen har en fordi det er praktisk når man skal ha med seg seletøy, fôrsekker, en sal....

Skrevet

At den er stor?

Kanskje en penisforlenger for noen?

Er jo mye smekkrere med sedan da. Når barn nr. 2 var året kjøpte vi sedan (en nydelig mercedes) fordi vi var på vei ut av barnevogntiden (og vi hadde en gammel astra st.v.). Vi synes absolutt at sedan er penere! Ble litt lange i maska når vi skjønte at nr. 3 var på vei da, men pene mercedes har vi ikke kvitta oss med enda...

Skal du ha penisforlenger kjøper du ikke stasjonsvogn vuttu! Da er det Porche som gjelder.

Skrevet

Det gjør jeg! :o)

Annonse

Skrevet

Prater sjelden med bilselgere jeg serru.

Ikke vet jeg forskjell på cupe og sedan heller, og jeg vet iallefall ikke hvordan det staves.

På en cupe åpner du også bakvinduet når du åpner bakdøra - på en sedan åpner du bare "koffertlokket" bak. Altså får du plass til mye mer (mye større lasteluke) i en cupe.

thuva1365380402
Skrevet

Vi har stasjonsvogn, fordi vi har barn. I vår forrige bil (sedan) fikk vi ikke engang plass til barnevogna. Jeg orker ikke å styre med å ta av alle hjulene på vogna + ha bag/sportsdelen inne i bilen. Det var det vi måtte før vi fikk stasjonsvogn. Kjempetungvint, og da er det jo heller ikke mere plass igjen inne i bilen til bagasje etc. og heller ikke i bagasjerommet for der lå jo understellet og hjulene.

I stasjonsvogn så slipper vi å ta fra hverandre vogna, det er bare å legge den sammen så har man plass til bagasje også i tillegg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde sportscoupe, jeg. En nydelig liten sak som jeg elsket. Nå kjører jeg stasjonsvogn og har vel aldri hatt greiere feriebil enn den. Den er en drøm å pakke i, f.eks. Pluss at den er oversiktlig og god å kjøre. Men jeg savner fremdeles millimeterpresisjonen fra sportscoupeen min innimellom selv om den hadde bagasjeplass på størrelse med et fingerbøl.

Sedan ... det er så ... sedat, liksom. Drepende kjedelig.

Skrevet

Klart sedaner er kulere!!! Men stasjonsvogn er praktisk i vognalderen, da. Nå er vi forbi det stadiet for lengst, og har nå omsider også bytta ut bilen! *he he*

Men jeg kjenner en mann (!) som mener at stasjonsvogner er de kuleste bilene. Forstå det den som kan!

Skrevet

Skal du ha penisforlenger kjøper du ikke stasjonsvogn vuttu! Da er det Porche som gjelder.

Enig med deg! :-)

Skrevet

Jeg hadde sportscoupe, jeg. En nydelig liten sak som jeg elsket. Nå kjører jeg stasjonsvogn og har vel aldri hatt greiere feriebil enn den. Den er en drøm å pakke i, f.eks. Pluss at den er oversiktlig og god å kjøre. Men jeg savner fremdeles millimeterpresisjonen fra sportscoupeen min innimellom selv om den hadde bagasjeplass på størrelse med et fingerbøl.

Sedan ... det er så ... sedat, liksom. Drepende kjedelig.

Eksempel på sedan.... ;-)

http://cache.finn.no/mmo/588/846/7_1733024123.jpg

Skrevet

Stasjonsvogn er definitivt ikke kult (i alle fall svært sjelden), men sikkert praktisk for mange.

Skal man kjøre skikkelig bil, holder man seg til sedan og lar familier med bikkje og unger holde på med "brødbilene".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...