Gå til innhold

Laktoseredusert yoghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet Tine lager laktoseredusert melk (selger de den noe sted i Oslo eller må man be butikken bestille..?), men finnes det laktoseredusert yoghurt?

Gjest Joda jada
Skrevet

Vet ikke noe ang. laktoseredusert yoghurt, men laktoseredusert melk kjøper vi iallefall på både Rimi og Ultra i Oslo (Stovner).

Skrevet

Har ikke sett noe slikt i butikkene.

Men de selger iallefall soya-youghurt på helsekosten. Den er laktosefri.

Og er du først innom der,må du kjøpe tofu is om du ikke har smakt den.

Knallgo!! Spesielt den med pære :o)

Skrevet

Yoghurt inneholder ikke laktose. Den er brutt ned i syrnede melkeprodukter har jeg lest.

Skrevet

Laktoseredusert melk har de på alle vanlige matbutikker her i Oslo i hvertfall. Hvis de ikke har det i din nærbutikk, er det bare å be dem bestille. Det fine med laktoseredusert melk er at den har veldig lang holdbarhet, så du kan evt. handle inn stort så du har en stund.

Yoghurt er langt fra laktosefri. Min sønn måtte slutte å spise yoghurt fordi han fikk så mye luftplager av den. Han er laktoseintolerant. Vi kjøper soyayoghurt i stedet. Det har de på vanlig helsekost, og på Ultra og Maxi i hvertfall.

Skrevet

Laktoseredusert melk har de på alle vanlige matbutikker her i Oslo i hvertfall. Hvis de ikke har det i din nærbutikk, er det bare å be dem bestille. Det fine med laktoseredusert melk er at den har veldig lang holdbarhet, så du kan evt. handle inn stort så du har en stund.

Yoghurt er langt fra laktosefri. Min sønn måtte slutte å spise yoghurt fordi han fikk så mye luftplager av den. Han er laktoseintolerant. Vi kjøper soyayoghurt i stedet. Det har de på vanlig helsekost, og på Ultra og Maxi i hvertfall.

Hei - du skriver at sønnen din fikk luftplager av yoghurt, fikk han løs avføring også? For det er nemlig bare luft som er problemet her, men jeg leste at et annet symptom på laktoseintoleranse/allergi er diaré. Det har han aldri.

Ellers takk for tips, soyayoghurt skal prøves! :-)

Skrevet

Hei - du skriver at sønnen din fikk luftplager av yoghurt, fikk han løs avføring også? For det er nemlig bare luft som er problemet her, men jeg leste at et annet symptom på laktoseintoleranse/allergi er diaré. Det har han aldri.

Ellers takk for tips, soyayoghurt skal prøves! :-)

Nei, han fikk bare luftplager, ikke diaré. Han blir veldig forstoppet av melk, det er visst noen som reagerer sånn også sier legen vår. Han tåler yoghurt bedre enn ren melk, men fikk altså veldig mye luftplager likevel. Vi måtte også kutte ut laktoseredusert melk og bruker soyamelk i stedet.

Vi har kuttet ut alt som inneholder melkesukker over en periode på noen mnd, og han har da vært kvitt luft/magesmerter. Nå er vi ikke fullt så nøye mer, men vi har innarbeidet melkefrie matvaner som vi like greit holder på i det daglige. Håper han med tiden kan begynne å bruke laktoseredusert melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...