Gå til innhold

Hva ønsker DU på et koldtbord?

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Vi skal lage koldtbord selv, og ønsker innspill for å lage dette best mulig.

Skrevet

Gresk salat med masse fetaost, Caprese (tomat, mozarella, frisk basilikum, olivenolje, salt og pepper), spekemat, eggerøre, gode oster med tilbehør, kyllingspyd med peanøttsaus, krydrete kjøttboller. Kanskje litt mye tapas-preg over dette, men hva er egentlig forskjellen :o)

Skrevet

Så lenge det er laks og eggerøre er jeg fornøyd!

Og salat da. Og spekemat. Og enda mer eggerøre. Masse eggerøre. Har altfor mange ganger opplevd at det har gått tomt for eggerøre. Loff, baguetter, druer...

Skrevet

Så lenge det er laks og eggerøre er jeg fornøyd!

Og salat da. Og spekemat. Og enda mer eggerøre. Masse eggerøre. Har altfor mange ganger opplevd at det har gått tomt for eggerøre. Loff, baguetter, druer...

Helt enig, det er stort sett alltid for lite eggerøre på koldtbord.

Kalkun er også godt!

Skrevet

Kyllinglår eller vinger og god potetsalat...

Å, guri, nå ble jeg sulten!

Gjest jordrotta
Skrevet

Laks og kokt helstekt ørret. Kylling og karbonader. Halve egg med majones på. ost og kjeks. salami og skinke. Loff og baguetter. Masse salat blandet i en stor bolle.potetsalat.

Namenam....

Skrevet

Eggerøre! Det må det være med.

Og brød, spekemat.

Skrevet

Roastbiff, spekemat, halve smilende egg, salat (ikke kinakål), potetsalat/andre slike typer salater, grove/fine baguetter/rundstykker (gjerne varme), hvitløkssmør, majones, smør, kylling eller kalkun, ferske reker+sitron, isbiter til ev. kald drikke, stek i påleggs-skiver, diverse "pynt" (oliven, avocado, squash, sitron, tomat, agurk, fetaost, paprika, rødløk-ringer, salatblader).

Gjest Halling
Skrevet

Eggerøre m gressløk

skinke

roastbeef

kokt laks

bacon

varme karbonadekaker

Nå ble jeg sulten gitt.

Gjest Halling
Skrevet

Roastbiff, spekemat, halve smilende egg, salat (ikke kinakål), potetsalat/andre slike typer salater, grove/fine baguetter/rundstykker (gjerne varme), hvitløkssmør, majones, smør, kylling eller kalkun, ferske reker+sitron, isbiter til ev. kald drikke, stek i påleggs-skiver, diverse "pynt" (oliven, avocado, squash, sitron, tomat, agurk, fetaost, paprika, rødløk-ringer, salatblader).

Det var bred meny. Alt på en gang?

Skrevet

Det blir ikke koldtbord uten stekte karbonader med stekt løk!

Ellers blir jeg kjempefornøyd når jeg får gravlaks og laksekabaret.

Skrevet

At ikke alle dressinger og salater har rømme i seg. Noen av oss liker ikke det, og min erfaring er at det "bugner over" av ting med rømme i på et koldtbord.

Waldorfsalat blir jeg derfor alltid glad over å finne.

Skrevet

Det var bred meny. Alt på en gang?

Litt av alt til meg, ja takk. La det gjerne stå fremme hele kvelden.

Jeg elsker mat!

hare1365380455
Skrevet

Potetsalat, kylling, laks, reker og eggerøre.

Skrevet

Nå er jeg meget lite begeistret for koldtbord, sær som jeg er, men jeg var en gang på et hvor de serverte to typer paier! Noe sånt som kyllingpai og broccolopai f.eks. Nyyydelig!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi skal ha koldtbord til søndag da skal vi blant annet ha dette:

Kabaret

Karbonader med stekt løk

Kyllinglår

Eggerøre

Laks

Kokt skinke

Hjemmelaget rekesalat

Potetsalat

Pastasalat

Grønn salat

Leverpostei m/stekt bacon

Roastbeef

Litt spekemat og flatbrød

Remuladesaus

Div. oster og kjeks

Her håper og tror jeg det skal være noe for enhver smak for alle, både barna og voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...