Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvis du finner det støtende, kan jeg godt bruke ordet analåpningen i stedet for endetarmsåpningen. Jeg finner det ikke støtende, men det er helt unødvendig. Ihvertfall hvis du skal stå for det du nettopp har sagt, som ikke inkluderer å forsøke å rakke ned på ting man selv ikke har sansen for. "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg mente "urinrørsåpningssex" i forbindelse med oralsex - ikke å stikke ting inn der :-) ".................................." Jo, men det er likefullt et sted som pan bare "passerer" mer eller mindre tilfeldig på tungens vandrende vei mellom de steder som er av betydning! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 "Det er mange homofile som ikke har analsex overhodet. Alle har sine preferanser enten de er homofile eller hetrofile " Du, akkurat det påstod jeg overfor noen bekjente, men de nektet faktisk å tro meg! ;-) De var alle helt overbevist om at alle homser har analsex. Men jeg aner ikke hvor jeg har det fra at det er hipp-som-happ også blant homser - mulig jeg har lest det et sted?? "Du, akkurat det påstod jeg overfor noen bekjente, men de nektet faktisk å tro meg! ;-) De var alle helt overbevist om at alle homser har analsex." Og da er det jo ikke akkurat noe håp for at vedkommende skal kunne evne å innse at verden og menneskene er mye mer mangfoldige enn mange tror. Hvis en homse fortalte disse at han ikke likte analsex - ville de da nekte å tro på ham også? Det blir som gjøken her, som nekter å godta at enkelte kvinner liker analsex (for sin egen nytelses skyld), selv om en kvinne skulle komme til å onanere med en dildo i baken rett foran øynene hans/hennes. "Men jeg aner ikke hvor jeg har det fra at det er hipp-som-happ også blant homser - mulig jeg har lest det et sted??" Jeg har kjent noen homser (og lesber) opp gjennom årene, og det rimer bra med det jeg har lest om akkurat det. Så ja - du har nok rett. "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg, som mann, har aldri ønsket analsex. Men jeg hadde et kortvarig forhold til en kvinne, og hun hadde gjort det før og ville gjerne igjen. Folk er forskjellig. For øvrig er jeg helt enig med Mannegutten nedenfor. Bortsett fra at jeg selv er så 'gammel' at slike mote-greier er likegyldig for meg personlig. Siden Mannegutten ikke vil svare selv, og du er enig med ham: Kan _du_ vise til tilfeller hvor noen forsøker å overbevise noen om at de ikke har et fullgodt sexliv hvis de ikke inkluderer analsex i det? Ellers så er jo ikke analsex bare en mote. Det er, som mange andre ting, mer på moten nå enn f.eks på 80-tallet. Men slikt går i bølger. De hadde analsex i antikken også. "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gripp Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg finner det ikke støtende, men det er helt unødvendig. Ihvertfall hvis du skal stå for det du nettopp har sagt, som ikke inkluderer å forsøke å rakke ned på ting man selv ikke har sansen for. "....................................." Folk må gjøre som de vil. Det er imidlertid et poeng å få fram at et fullverdig og frigjort seksualliv ikke er avhengig av å stille analåpningen til disposisjon for fyrer med hang til denslags. Den gjeldende moteretning gjør nemlig at mange unge jenter føler et press i denne retning..mot sin vilje. Noe flere har påpekt i tråden. Jeg antar du er enig i dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jo, men det er likefullt et sted som pan bare "passerer" mer eller mindre tilfeldig på tungens vandrende vei mellom de steder som er av betydning! ;-) Det er det. Dog er det noen kvinner som liker litt mer konsentrert stimulans akkurat der, akkurat som det er noen som omtrent ikke tåler direkte berøring der. Hvis analsex har noe med avføring å gjøre, så har oralsex (cunnilingus) noe med urin å gjøre. Dette vet vi selvfølgelig at ikke stemmer. (urinsex og bæsjesex er helt egne fetisher) "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 "Det er mange homofile som ikke har analsex overhodet. Alle har sine preferanser enten de er homofile eller hetrofile " Du, akkurat det påstod jeg overfor noen bekjente, men de nektet faktisk å tro meg! ;-) De var alle helt overbevist om at alle homser har analsex. Men jeg aner ikke hvor jeg har det fra at det er hipp-som-happ også blant homser - mulig jeg har lest det et sted?? Jeg har noen homofilevennr og ett par av dem liker det ikke, hverken å få eller gi. De har tullet litt med å starte en forening for de som ikke liker det, men jeg antar det blir med tanken 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 "Du, akkurat det påstod jeg overfor noen bekjente, men de nektet faktisk å tro meg! ;-) De var alle helt overbevist om at alle homser har analsex." Og da er det jo ikke akkurat noe håp for at vedkommende skal kunne evne å innse at verden og menneskene er mye mer mangfoldige enn mange tror. Hvis en homse fortalte disse at han ikke likte analsex - ville de da nekte å tro på ham også? Det blir som gjøken her, som nekter å godta at enkelte kvinner liker analsex (for sin egen nytelses skyld), selv om en kvinne skulle komme til å onanere med en dildo i baken rett foran øynene hans/hennes. "Men jeg aner ikke hvor jeg har det fra at det er hipp-som-happ også blant homser - mulig jeg har lest det et sted??" Jeg har kjent noen homser (og lesber) opp gjennom årene, og det rimer bra med det jeg har lest om akkurat det. Så ja - du har nok rett. "..................................." *S* Du har sikkert rett i at det ikke er noe håp! ;-) Det er som alle dem som skal prøve å overbevise meg om at agurk egentlig er godt (no pun intended!!! *S*), selv om jeg sier at JA, jeg har smakt det, og NEI jeg liker det ikke! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Folk må gjøre som de vil. Det er imidlertid et poeng å få fram at et fullverdig og frigjort seksualliv ikke er avhengig av å stille analåpningen til disposisjon for fyrer med hang til denslags. Den gjeldende moteretning gjør nemlig at mange unge jenter føler et press i denne retning..mot sin vilje. Noe flere har påpekt i tråden. Jeg antar du er enig i dette. "Det er imidlertid et poeng å få fram at et fullverdig og frigjort seksualliv ikke er avhengig av å stille analåpningen til disposisjon for fyrer med hang til denslags." Men hvor er alle de som påstår dette, som gjør at det er et poeng å presisere det? Er ikke det rimelig innlysende? Å gjøre noe man ikke vil eller er nyskjerrig på er jo en direkte motsigelse til et fullverdig og frigjort sexliv. "Den gjeldende moteretning gjør nemlig at mange unge jenter føler et press i denne retning..mot sin vilje." Moter har både negative og positive virkninger - slik er det med alle ting. Hvis en jente føler seg presset til analsex når hun ikke har lyst, så er ikke problemet at noen har analsex - da er problemet kanskje at denne jenta har et uselvstendig forhold til kroppen sin og seksualitet, eller andre sammenlignbare ting. Slikt kan neppe løses på annen måte enn å styrke vedkommendes selvfølelse, og å motarbeide krefter som fører til slikt. Det gjør man ikke ved å ta inkomepetente konklusjoner om hva folk bør/ikke bør like, hva som er normalt/unormalt, riktig/galt etc. i forhold til folks lyster og legninger. Vil du hevde at jeg, på noe tidspunkt, har forkynnet at "alle" bør gjøre og like det og det? "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 *S* Du har sikkert rett i at det ikke er noe håp! ;-) Det er som alle dem som skal prøve å overbevise meg om at agurk egentlig er godt (no pun intended!!! *S*), selv om jeg sier at JA, jeg har smakt det, og NEI jeg liker det ikke! ;-) Men da tar du jo skammelig feil, og du har utvilsomt et fattig gourmet-liv. For agurk ER godt, nemlig :-) "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Men da tar du jo skammelig feil, og du har utvilsomt et fattig gourmet-liv. For agurk ER godt, nemlig :-) "...................................." Ikke sant? *S* Det er ufattelig hva jeg tillater meg selv å gå glipp av! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gripp Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 "Det er imidlertid et poeng å få fram at et fullverdig og frigjort seksualliv ikke er avhengig av å stille analåpningen til disposisjon for fyrer med hang til denslags." Men hvor er alle de som påstår dette, som gjør at det er et poeng å presisere det? Er ikke det rimelig innlysende? Å gjøre noe man ikke vil eller er nyskjerrig på er jo en direkte motsigelse til et fullverdig og frigjort sexliv. "Den gjeldende moteretning gjør nemlig at mange unge jenter føler et press i denne retning..mot sin vilje." Moter har både negative og positive virkninger - slik er det med alle ting. Hvis en jente føler seg presset til analsex når hun ikke har lyst, så er ikke problemet at noen har analsex - da er problemet kanskje at denne jenta har et uselvstendig forhold til kroppen sin og seksualitet, eller andre sammenlignbare ting. Slikt kan neppe løses på annen måte enn å styrke vedkommendes selvfølelse, og å motarbeide krefter som fører til slikt. Det gjør man ikke ved å ta inkomepetente konklusjoner om hva folk bør/ikke bør like, hva som er normalt/unormalt, riktig/galt etc. i forhold til folks lyster og legninger. Vil du hevde at jeg, på noe tidspunkt, har forkynnet at "alle" bør gjøre og like det og det? "..................................." Da kan vi være enige om at unge jenter med største selvfølge og uten blygsel bør oppfordres til å si høyt og tydelig nei hvis de ikke ønsker analsex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvorfor er du så sikker på at andre damer liker det hvis du ikke liker det selv? Kjenner du noen privat som har sagt til deg at dette er noe de liker? Folk har da for pokker forskjellige preferanser..! Selv liker jeg ikke f.eks pastasalat, men jeg er faktisk i stand til å ta andres ord for at DE gjør det..;-) Ingen grunn til å mistro det. på samme måte med analsex..Jeg står helst over, men det er da hundre % i orden at andre koser seg! Hvilket jeg tror de faktisk gjør, når de sier de gjør det.. Så jeg skulle egentlig tenke at ingen kan like noe jeg ikke liker?! :-o 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lane1365380891 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Siden Mannegutten ikke vil svare selv, og du er enig med ham: Kan _du_ vise til tilfeller hvor noen forsøker å overbevise noen om at de ikke har et fullgodt sexliv hvis de ikke inkluderer analsex i det? Ellers så er jo ikke analsex bare en mote. Det er, som mange andre ting, mer på moten nå enn f.eks på 80-tallet. Men slikt går i bølger. De hadde analsex i antikken også. "...................................." Ja, det siste er jeg klar over. Analsex er ikke nytt. Men det har vært en motesak en periode. Å vise til en konkret hendelse er ikke lett, ettersom det er et inntrykk jeg har dannet meg. Og jeg har ikke akkurat sittet og spart på linker på nett som omhandler dette heller. :-D Personlig har jeg heller ingen ting imot at andre har analsex. Så lenge det er noe begge vil, og man tar de forholdsregler man eventuellt må ta. Men problemet er når man sitter med et inntrykk av at det er et press for å debutere tidlig, press for å prøve analsex og press for å prøve homosex. Ikke for min del, men for de som er unge og uerfarne sin del. Denne forventingen om at man må ut og prøve alt mulig, hvis ikke er man kjedelig, er et samlet inntrykk fra dette diskusjonsforumet (som jeg fulgte en god del tidligere, et par år tilbake), tabloid-aviser, jenteblader osv. Utsagn som "alle er egentlig litt homofile, de som ikke er enige er homofobe og rett for å prøve nye ting", "man bør ha prøvd ting, før man kan si at man ikke liker det" i sammenheng med analsex osv. er med på å skape en forventing om at man bør prøve, ellers er man kjedelig. Det som ofte mangler er det motsatte utsagnet "Variasjon er bra. Man trenger ikke nødvendigvis prøve alt for å ha spennende og variert sex". Som sagt, det er et inntrykk, og ikke noe jeg har forsket på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 "Det er imidlertid et poeng å få fram at et fullverdig og frigjort seksualliv ikke er avhengig av å stille analåpningen til disposisjon for fyrer med hang til denslags." Men hvor er alle de som påstår dette, som gjør at det er et poeng å presisere det? Er ikke det rimelig innlysende? Å gjøre noe man ikke vil eller er nyskjerrig på er jo en direkte motsigelse til et fullverdig og frigjort sexliv. "Den gjeldende moteretning gjør nemlig at mange unge jenter føler et press i denne retning..mot sin vilje." Moter har både negative og positive virkninger - slik er det med alle ting. Hvis en jente føler seg presset til analsex når hun ikke har lyst, så er ikke problemet at noen har analsex - da er problemet kanskje at denne jenta har et uselvstendig forhold til kroppen sin og seksualitet, eller andre sammenlignbare ting. Slikt kan neppe løses på annen måte enn å styrke vedkommendes selvfølelse, og å motarbeide krefter som fører til slikt. Det gjør man ikke ved å ta inkomepetente konklusjoner om hva folk bør/ikke bør like, hva som er normalt/unormalt, riktig/galt etc. i forhold til folks lyster og legninger. Vil du hevde at jeg, på noe tidspunkt, har forkynnet at "alle" bør gjøre og like det og det? "..................................." "Hvis en jente føler seg presset til analsex når hun ikke har lyst, så er ikke problemet at noen har analsex - da er problemet kanskje at denne jenta har et uselvstendig forhold til kroppen sin og seksualitet, eller andre sammenlignbare ting." Presset er formidabelt, det trengs bare ett lite søk på nettet, så kommer div. sprøsmål til leger og sexologer av typen: "Hvordan få min kone til å ha analsex". "Kjæresten min vil ha analsex, men jeg vil ikke". "Kjæresten min sier at alle gjør det". "Min kone sier det gjør vondt, hva kan jeg gjøre?" osv, osv. Det flommer over, skulle ikke forundre meg om det var det mest stilte spørsmålet nå. Å skylde på dårlig selvtillitt blir for enkelt, alle vurderer å gi etter, bare presset blir stor nok. Særlig unge mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 selv om jeg ikke liker brokkoli så er jeg sikker på at andre liker det.. Det ville jeg ikke vært for sikker på ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg er kvinne, og jeg har hatt noen av mine mest eksplosive orgasmer under analt samleie! Her snakker vi stjerner og granater altså. En anal orgasme er for meg en helt annen opplevelse enn en klitorisorgasme. Så JA, jeg er jente som nyter analsex. Men det betyr ikke at jeg opprinnelig følte meg presset til det, og det betyr heller ikke at jeg har det særlig ofte. Men når det klaffer kan det være alldeles spektakulært! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ja, det siste er jeg klar over. Analsex er ikke nytt. Men det har vært en motesak en periode. Å vise til en konkret hendelse er ikke lett, ettersom det er et inntrykk jeg har dannet meg. Og jeg har ikke akkurat sittet og spart på linker på nett som omhandler dette heller. :-D Personlig har jeg heller ingen ting imot at andre har analsex. Så lenge det er noe begge vil, og man tar de forholdsregler man eventuellt må ta. Men problemet er når man sitter med et inntrykk av at det er et press for å debutere tidlig, press for å prøve analsex og press for å prøve homosex. Ikke for min del, men for de som er unge og uerfarne sin del. Denne forventingen om at man må ut og prøve alt mulig, hvis ikke er man kjedelig, er et samlet inntrykk fra dette diskusjonsforumet (som jeg fulgte en god del tidligere, et par år tilbake), tabloid-aviser, jenteblader osv. Utsagn som "alle er egentlig litt homofile, de som ikke er enige er homofobe og rett for å prøve nye ting", "man bør ha prøvd ting, før man kan si at man ikke liker det" i sammenheng med analsex osv. er med på å skape en forventing om at man bør prøve, ellers er man kjedelig. Det som ofte mangler er det motsatte utsagnet "Variasjon er bra. Man trenger ikke nødvendigvis prøve alt for å ha spennende og variert sex". Som sagt, det er et inntrykk, og ikke noe jeg har forsket på. Vel - utsagn av den typen du nevner der er selvsagt idiotiske. Nå er ikke jeg tenåring i dag, så jeg skal ikke si noe om hvordan press etc. er for dem - det avhenger sikkert av miljø også. Nei, man MÅ ikke prøve alt for å vite at man ikke liker det. Men hvis man ikke har personlig erfaring med en ting, så kan man ikke uttale seg på annet enn et smaksgrunnlag. Og sånn vil det jo alltid være med en del ting. Men jeg har heller aldri kritisert noen for å ha personlige meninger om forskjellige former for sex. Det jeg kritiserer er idioter som ikke klarer å akseptere at andre er annerledes enn dem selv. "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 selv om jeg ikke liker brokkoli så er jeg sikker på at andre liker det.. Brokkoli er godt - så lenge det ikke kokes (da smaker det rett og slett d**tt) :-) "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Da kan vi være enige om at unge jenter med største selvfølge og uten blygsel bør oppfordres til å si høyt og tydelig nei hvis de ikke ønsker analsex. Selvfølgelig. Det gjelder uansett hva det er for noe. "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195263-analsex-er-bare-for-menn/page/3/#findComment-1364559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.