Gå til innhold

Lydbøker på mp3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvor jeg skal finne en plass jeg kan laste ned noe sånt?

Skrevet

Tror ikke du skal spørre direkte etter adresser etc. for å laste ned ulovlig kopiert materiale her inne :-)

"....................................."

Skrevet

Tror ikke du skal spørre direkte etter adresser etc. for å laste ned ulovlig kopiert materiale her inne :-)

men et lite tips om hvor jeg skal lete?

*blunke blunke*

Skrevet

Lovlig nedlasting av lydbøker kommer i alle fall på lydbokforlaget.no (om jeg husker riktig url) i oktober.

Og om du vil høre svenske bøker: http://www.ljudboken.se/prodtype.asp?PT_ID=70

Sikkert andre nettbokhandlere (kanskje amazon.co.uk/amazon.com også?) som har mp3-bøker.

Eller noe på engelsk her:

http://www.audiobooksforfree.com

Det finnes garantert andre nettsteder også, men jeg har ikke satt meg inn i dette sjøl. Venter bare på en pc som jeg faktisk kan spille av lyd på, uten at pc-en låser seg uten forvarsel...

Skrevet

men et lite tips om hvor jeg skal lete?

*blunke blunke*

Med min uttalte holdning til piratkopiering så ville det vært både dobbeltmoralistisk og...tja...dumt? :-)

"...................................."

Gjest Carl Ivar
Skrevet

Gå på biliotektet og lån lydbok, ripp til pc'n og legg det inn på mp3 spiller'n. Litt tungvint kanskje men...

Skrevet

Gå på biliotektet og lån lydbok, ripp til pc'n og legg det inn på mp3 spiller'n. Litt tungvint kanskje men...

jepp, tenkte tanken, så det blir nok til det om jeg ikke finner noe...

Skrevet

og dessuten kostet de penger ser jeg nå...

Selvfølgelig. De som lager bøker og musikk skal jo leve av noe, de også.

"...................................."

Skrevet

Men spørsmålet hennes viser jo noe interessant, som mange piratkopister har hevdet lenge - at det er altfor vanskelig å få kjøpt og lastet ned lovlig materiale.

Dersom de som gir ut lydbøker ønsker å unngå piratkopiering bør de gjøre det mye enklere å kjøpe produktene deres.

Skrevet

Men spørsmålet hennes viser jo noe interessant, som mange piratkopister har hevdet lenge - at det er altfor vanskelig å få kjøpt og lastet ned lovlig materiale.

Dersom de som gir ut lydbøker ønsker å unngå piratkopiering bør de gjøre det mye enklere å kjøpe produktene deres.

"Dersom de som gir ut lydbøker ønsker å unngå piratkopiering bør de gjøre det mye enklere å kjøpe produktene deres."

Heh-heh.

Du kan ikke legge ansvaret for piratkopiering over på distributøren - det sier seg selv. Saken er vel den at vi forventer at absolutt alt skal kunne finnes og kjøpes via nettet, med et minimum av innsats fra vår side - mens flere bransjer ennå ikke er helt "på nett". Og hun spurte jo dessuten om hvor hun kunne laste ned gratis (piratkopiert) materiale - og det er naturlig nok _litt_ vanskeligere å finne enn lovlig materiale.

"..................................."

Skrevet

"Dersom de som gir ut lydbøker ønsker å unngå piratkopiering bør de gjøre det mye enklere å kjøpe produktene deres."

Heh-heh.

Du kan ikke legge ansvaret for piratkopiering over på distributøren - det sier seg selv. Saken er vel den at vi forventer at absolutt alt skal kunne finnes og kjøpes via nettet, med et minimum av innsats fra vår side - mens flere bransjer ennå ikke er helt "på nett". Og hun spurte jo dessuten om hvor hun kunne laste ned gratis (piratkopiert) materiale - og det er naturlig nok _litt_ vanskeligere å finne enn lovlig materiale.

Hun nevnte ikke penger i det første innlegget.

Jeg legger ikke ansvaret for piratkopiering over på distributøren, men dersom en ikke gjør produktet sitt lett tilgjengelig så bør en ikke klage altfor høyt om piratkopiering.

En ser jo bl.a. hvor mye nettsalget av musikk har tatt av.

Mange ville nok betalt for lydbøker, men når muligheten ikke er der eller er vanskelig å finne fram til, så vil en del piratkopiere.

Skrevet

Hun nevnte ikke penger i det første innlegget.

Jeg legger ikke ansvaret for piratkopiering over på distributøren, men dersom en ikke gjør produktet sitt lett tilgjengelig så bør en ikke klage altfor høyt om piratkopiering.

En ser jo bl.a. hvor mye nettsalget av musikk har tatt av.

Mange ville nok betalt for lydbøker, men når muligheten ikke er der eller er vanskelig å finne fram til, så vil en del piratkopiere.

Men det ER jo ikke vanskelig å finne. Hva med http://www.lydbokforlaget.no f.eks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...