Gå til innhold

Enda et valg-o-meter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her gjelder det å være selektiv! Jeg hang meg opp i "ung". Som du kanskje husker, klarte jeg å finne noe positivt i at Mariaflyfly ser på meg som en liten djevelunge. Det var heller ikke lett ;)

Du virker såpass positiv av natur at du neppe vil finne deg til rette i et samfunn bestyrt av SV, RV og SP. Glem det.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

8

• flisa

6

• annegunn

6

• Mrs. Wallace

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du virker såpass positiv av natur at du neppe vil finne deg til rette i et samfunn bestyrt av SV, RV og SP. Glem det.

:)

Jeg tok det ikke så tungt, siden jeg aldri har stemt hverken RV, SV eller SP.

Jeg tror heller ikke at meningene mine skifter fra dag til dag. Men som sikkert du også har lagt merke til, så er det forskjellige temaer som blir tatt opp i de forskjellige valgometrene. Det er dermed ikke så rart at de gir ulike utslag.

Skrevet

Her gjelder det å være selektiv! Jeg hang meg opp i "ung". Som du kanskje husker, klarte jeg å finne noe positivt i at Mariaflyfly ser på meg som en liten djevelunge. Det var heller ikke lett ;)

Hehe...

Lurulf, djevelungen ja...

*humrer videre*

Skrevet

Vær grei da, togli. Du kan vel ikke mene at folk med sympatier i retning RV, SV og SP akkurat preges av vid horisont???

Jeg fikk også SP, SV og RV på topp. Har jeg trange horisonter eller er valg-o-maten ko-ko, tror du?

Forslag til løsning ut fra valg-o-matens seleksjon:

Jeg er feks definitivt :for: ulven, mot å styrke kontantstøtten, mot boring i Barentshavet/utbygging av gasskraftverk uten gode CO2-løsninger/mot bygging av flere vassdrag (men veldig FOR satsing på energivennlige løsninger, de finnes, men viljen derimot...), en evig for-og-imot EU,mot reklame i skolebøker, mot privatskoler drevet av religiøse tullinger, primært for offentlig styrking av helsevesenet (med dog åpen for 'noe' privat), mot økning av arbeidsinnvandring...

Skrevet

Vær grei da, togli. Du kan vel ikke mene at folk med sympatier i retning RV, SV og SP akkurat preges av vid horisont???

Jeg mener ikke :bare: det jeg ramset opp :)

Skrevet

Jeg fikk også SP, SV og RV på topp. Har jeg trange horisonter eller er valg-o-maten ko-ko, tror du?

Forslag til løsning ut fra valg-o-matens seleksjon:

Jeg er feks definitivt :for: ulven, mot å styrke kontantstøtten, mot boring i Barentshavet/utbygging av gasskraftverk uten gode CO2-løsninger/mot bygging av flere vassdrag (men veldig FOR satsing på energivennlige løsninger, de finnes, men viljen derimot...), en evig for-og-imot EU,mot reklame i skolebøker, mot privatskoler drevet av religiøse tullinger, primært for offentlig styrking av helsevesenet (med dog åpen for 'noe' privat), mot økning av arbeidsinnvandring...

Favn, med sine vide horisonter, føler seg neppe til pass i et samfunn skapt av de tre partier. Så da må jeg vel rett og slett være med på at valgomaten kan ha svakheter.

Så skal vi se på dine meninger når de har fått prøvd seg mot fasiten (mine meninger):

Ulven: Du sier "ja". Jeg sier "enig".

Kontantstøtten: Du sier "bort". Jeg sier "usikker, men heller i retning "behold".

Barenthavet: Du sier "nei". Jeg sier "ja, men forsiktig".

Gasskraftverk: Du sier "nei". Jeg sier "enig, under tvil"

Vannkraft": Du sier "vern". Jeg er enig.

EU: "Ja/Nei" fra deg. Fasiten sier "ja".

Reklame i skolebøker: "Nei", enig.

Privatskoler: Ja, men ikke hos "religiøse tullinger". Enig.

Resten er korrekt i følge fasiten. Det offentlige helsevesenets muligheter til å dekke våre behov i fremtiden er overvurdert. Men det er en lang diskusjon.

...

Jeg tror fan meg du ender opp i Venstre, min gode favn. Kontakt flisa for detaljer.

Skrevet

Favn, med sine vide horisonter, føler seg neppe til pass i et samfunn skapt av de tre partier. Så da må jeg vel rett og slett være med på at valgomaten kan ha svakheter.

Så skal vi se på dine meninger når de har fått prøvd seg mot fasiten (mine meninger):

Ulven: Du sier "ja". Jeg sier "enig".

Kontantstøtten: Du sier "bort". Jeg sier "usikker, men heller i retning "behold".

Barenthavet: Du sier "nei". Jeg sier "ja, men forsiktig".

Gasskraftverk: Du sier "nei". Jeg sier "enig, under tvil"

Vannkraft": Du sier "vern". Jeg er enig.

EU: "Ja/Nei" fra deg. Fasiten sier "ja".

Reklame i skolebøker: "Nei", enig.

Privatskoler: Ja, men ikke hos "religiøse tullinger". Enig.

Resten er korrekt i følge fasiten. Det offentlige helsevesenets muligheter til å dekke våre behov i fremtiden er overvurdert. Men det er en lang diskusjon.

...

Jeg tror fan meg du ender opp i Venstre, min gode favn. Kontakt flisa for detaljer.

Herr fasit ;-)

Jeg medgir at Venstre har noe for seg (bla på miljøfronten), men den gjengen som bekler Venstre-taburettene er bare too much. I tillegg har jeg hørt tidenes virkelig dummeste politiske utspill fra Venstre (lokalt).

Dessuten stemmer jeg (dessverre, fan ta) taktisk for å demme opp for Frp/Krf. Vi vet vi jo at Venstre kravler rundt i miniputtparti-bingen.

Det er også noe med Venstres borgerlighet jeg ikke får grep på. Altså, greit at de definerer seg som borgerlig, men 'plutselig' er de et helt annet sted. Vingle-Venstre.

En annen ting som forsåvidt både er sympatisk og usympatisk, er at Venstre ikke kommer med konkrete forslag til løsninger. Sympatisk fordi saker :er: utrolig komplekse og trenger fortløpende evalueringer - usympatisk fordi de da aldri trenger å stå til rette for sine meninger (i disse sakene).

Det var for øvrig ikke så lite merkelig å sammenligne Venstre og det partiet som fikk min stemme, Venstre var klart bedre på flere viktige saker (for meg).

Ellers er ikke kontantstøtte noen sak for meg, sant å si. Men siden valg-o-maten spurte...

Skrevet

Denne gav et overraskende resultat for meg. Jeg fikk høyest score på Rv, deretter SV og Senterpartiet. Lavest score på Frp.

Rv er et parti jeg aldri har vurdert å stemme på.

På tidligere valgometre i år fikk jeg Krf på det ene og Ap på det andre.

Jeg fikk også RV - og har heller aldri vurdert å stemme det!

På tidligere tester har jeg fått Ap.

Skrevet

Rød Valgallianse 72%

Sosialistisk Venstreparti 70%

Senterpartiet 67%

Arbeiderpartiet 56%

Kristelig Folkeparti 38%

Venstre 35%

Høyre 11%

Fremskrittspartiet 5%

Wow, RV har jeg faktisk ikke tenkt å stemme da. Var tøff og stemte ytterpunktene 1 og 5, kanskje derfor :o)

På den forrige var jeg AP med god margin.

Hehe, jeg fikk også høyest score på RV av en eller annen grunn. Det var litt overraskende, trodde ikke jeg var fullt så langt over på venstresiden.. Frp havnet på bunn, det var ikke like overraskende.

Skrevet

Herr fasit ;-)

Jeg medgir at Venstre har noe for seg (bla på miljøfronten), men den gjengen som bekler Venstre-taburettene er bare too much. I tillegg har jeg hørt tidenes virkelig dummeste politiske utspill fra Venstre (lokalt).

Dessuten stemmer jeg (dessverre, fan ta) taktisk for å demme opp for Frp/Krf. Vi vet vi jo at Venstre kravler rundt i miniputtparti-bingen.

Det er også noe med Venstres borgerlighet jeg ikke får grep på. Altså, greit at de definerer seg som borgerlig, men 'plutselig' er de et helt annet sted. Vingle-Venstre.

En annen ting som forsåvidt både er sympatisk og usympatisk, er at Venstre ikke kommer med konkrete forslag til løsninger. Sympatisk fordi saker :er: utrolig komplekse og trenger fortløpende evalueringer - usympatisk fordi de da aldri trenger å stå til rette for sine meninger (i disse sakene).

Det var for øvrig ikke så lite merkelig å sammenligne Venstre og det partiet som fikk min stemme, Venstre var klart bedre på flere viktige saker (for meg).

Ellers er ikke kontantstøtte noen sak for meg, sant å si. Men siden valg-o-maten spurte...

" I tillegg har jeg hørt tidenes virkelig dummeste politiske utspill fra Venstre (lokalt)."

Få høre!

Skrevet

Jeg fikk overraskende RV på topp! Tett fulgt av SV og Venstre.

Ikke heeeelt skivebom, men dog...

Skrevet

Den der er koko.

Men det morsomme med den er at sier du JA til alt blir du FrP'er, sier du NEI til alt blir du Sp, og vet du ikke - eller ikke bryr deg, så er du Krf'er -

*lol*

Skrevet

Ja, og man kan jo spørre hva som har skjedd med dette forumets klientell.

Det lover ikke bra.

Det må du vel ha skjønt for lenge siden! :) - Webmaster er sikker RV+ - hehe

*erter webmaster*

Skrevet

Den har stått her endel ganger, men jeg er enig med deg. Den er en av de bedre.

Høyre, RV og V, er mine partier.

da er den jo ikke en av de bedre testene - om du skal velge mellom Høyre, RV eller Venstre?!?!?!?!

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Tror mange bommer på at de har snudd skalaen, vanligvis er 5 "helt enig" men her er det motsatt. Bomma selv første gangen jeg tok den :)

Skrevet

Den der er koko.

Men det morsomme med den er at sier du JA til alt blir du FrP'er, sier du NEI til alt blir du Sp, og vet du ikke - eller ikke bryr deg, så er du Krf'er -

*lol*

God tid i dag? *S*

fei1365380229
Skrevet

Hehe, jeg fikk også høyest score på RV av en eller annen grunn. Det var litt overraskende, trodde ikke jeg var fullt så langt over på venstresiden.. Frp havnet på bunn, det var ikke like overraskende.

Tok den en gang til jeg og var ikke så bastant i meningene, krysset omtrent ikke på 1 og 5, men lå sånn i midten og skrev mye hverken-for eller mot. Da fikk jeg AP gitt :o)

Vil det si at AP snur etter vinden eller noe sånt. Denne målingen var dum syns jeg.

Skrevet

Jeg fikk også RV - og har heller aldri vurdert å stemme det!

På tidligere tester har jeg fått Ap.

Da er vel du også forknytt, misunnelig, smålåten og konservativ?

Vi ser ut til å bli mange i klubben :)

Skrevet

Da er vel du også forknytt, misunnelig, smålåten og konservativ?

Vi ser ut til å bli mange i klubben :)

Pussig at det skal være så trivelig å angivelig inneha alle de utrivelige egenskapene der. ;o)

Skrevet

Jeg fikk overraskende RV på topp! Tett fulgt av SV og Venstre.

Ikke heeeelt skivebom, men dog...

Så du hva gripp skrev til meg når jeg fikk nesten det samme? Du er nok forknytt, misunnelig, smålåten og konservativ du også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...