Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har også stor mage (er fryktelig overvektig), så jeg har fått et par spørsmål fra barn om det er baby i magen min... (Men ser egentlig ikke gravid ut, så få voksne som har spurt)

Har klart å ta barnas kommentarer med et smil, selv om det selvsagt er litt kjipt med slike kommentarer.

Men det viktigste er vel egentlig å øve seg på å la ting gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg tenker nå mest på de barnemas-kommentarene, ikke de tross alt ganske søte spørsmålene som kommer fra barn.

Lykke til! Og lev livet ditt slik DU vil, ikke slik andre rundt deg synser & mener du burde, etter deres syn.

Det er DU (og evt. barn du velger å sette til verden) som skal leve med konsekvensene av hva du velger å gjøre.

Men når det gjelder det med vanskelige fødsler som du har opplevd på nært hold, så tror jeg ikke du bør legge for mye vekt på det. I de aller, aller fleste tilfeller så går fødsler helt fint, smertefullt selvsagt, men uten fare for liv og helse, for både mor & barn.

takk for gode råd :) jeg har iallefall bestemt meg for å prøve å holde meg i form. den gangen jeg faktisk er gravid (om jeg kan få barn da, det vet jeg jo ikke om jeg kan) kokmmer jeg nok til å begynne med babytrim etc, i tillegg til det lille jeg gjør av trening nå. tror det har mye å si. ingen av søstrene mine trente. men....det blir ikke helt ennå altså.

Fortsetter under...

Eller invaderende :-)

Men om noen begynner sånn med meg (barn eller ikke i magen), så tror jeg at jeg vil begynne å klapse de på håndbaken (som man gjorde med barn i gamle dager...). Eller kanskje man skal oppføre seg litt mer voksent, uansett hvor frekke folk er... hehe

heh. evt klype dem et sted og spørre om det har kommet en uheldig omstendelig kul der...uff.

takk for gode råd :) jeg har iallefall bestemt meg for å prøve å holde meg i form. den gangen jeg faktisk er gravid (om jeg kan få barn da, det vet jeg jo ikke om jeg kan) kokmmer jeg nok til å begynne med babytrim etc, i tillegg til det lille jeg gjør av trening nå. tror det har mye å si. ingen av søstrene mine trente. men....det blir ikke helt ennå altså.

Å holde seg i form er nok viktig også for psyken (sånn apropos det du skrev om det), og for velvære for øvrig.

Jeg har slurvet lenge, men er nå i gang med lange turer og snart også flere treningsformer (begynner med vanntrim på torsdag, og har også andre konkrete planer).

Å holde seg i form er nok viktig også for psyken (sånn apropos det du skrev om det), og for velvære for øvrig.

Jeg har slurvet lenge, men er nå i gang med lange turer og snart også flere treningsformer (begynner med vanntrim på torsdag, og har også andre konkrete planer).

høres bra ut. jeg har perioder hvor jeg trener yoga/pilates hjemme. i forrige uke var det fire dager på rad. nå tenkte jeg skulle prøve å ta annenhver dag istedet, så det ikke blir så mye på en gang. prøver meg med turer, men det er ikke så gøy å gå alene (typen er alltid sliten etter jobb, slitsomt med å komme inn i ny rutine sånn sett). men vi har jo skog rett over veien. har litt lyst til å svømme og. vurderer klippekort på tøyenbadet...

høres bra ut. jeg har perioder hvor jeg trener yoga/pilates hjemme. i forrige uke var det fire dager på rad. nå tenkte jeg skulle prøve å ta annenhver dag istedet, så det ikke blir så mye på en gang. prøver meg med turer, men det er ikke så gøy å gå alene (typen er alltid sliten etter jobb, slitsomt med å komme inn i ny rutine sånn sett). men vi har jo skog rett over veien. har litt lyst til å svømme og. vurderer klippekort på tøyenbadet...

Pilates er en av disse planene mine, men jeg har ikke plass til å trene i tv-stua, så jeg må vente til jeg får meg den bærbare pc-en jeg har bestilt, med dvd-spiller og stor skjerm.

Jeg har også slitt med å få med mannen min eller venninner på tur, men nå har jeg funnet en stavganggruppe, samt en kamerat som gjerne vil gå tur, så da har jeg to tur-avtaler hver uke. :-)

Kanskje vi kan motivere hverandre litt også? Om du har lyst kan du maile meg på g-mini at netcom dot no

Annonse

Interessant innlegg - ser at mange alt har foreslått gode tilsvar til sånt mas, som i stor grad er de samme tingene som vi som aldri vil ha barn, og er åpne om det, må ty til til tider...

Jeg er aktiv i forum/nettsamfunn og på mailinglister for folk som ikke vil ha barn, og det er utrolig hvor mange som blir utsatt for frekke og masete mennesker som finnes der ute...

Hvis noen spør deg om dere ikke skal ha barn alt, kan du jo si "Nei, men kan jeg spørre deg om *ditt* sexliv nå?".

Og tro bare ikke at det gir seg om du får ett barn! Da begynner maset om nr. 2.

Og er du så "uheldig" at du blir singel med unger så kommer alle forventningene om at du skal starte opp igjen med den nye partneren! Har opplevd flere ganger at folk sier:"Du skal aldri si aldri!" eller "Du kan da ikke stoppe med to!" De blir imidlertid ganske spake når jeg svarer lett:"Men jeg kan ikke få flere så det er nok slutt nå." ;o) Piiiinlig for dem!

Pilates er en av disse planene mine, men jeg har ikke plass til å trene i tv-stua, så jeg må vente til jeg får meg den bærbare pc-en jeg har bestilt, med dvd-spiller og stor skjerm.

Jeg har også slitt med å få med mannen min eller venninner på tur, men nå har jeg funnet en stavganggruppe, samt en kamerat som gjerne vil gå tur, så da har jeg to tur-avtaler hver uke. :-)

Kanskje vi kan motivere hverandre litt også? Om du har lyst kan du maile meg på g-mini at netcom dot no

kankje det? er altfor lett å gi opp.... om du bor i oslo øst/syd er det bare å si fra om du har lyst på turkamerat ;) ([email protected])

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...