Gjest Klør og svir Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 For snart 8 år siden, måtte jeg ta en antibiotikakur for Gardnerella. Etter det har jeg til og fra vært plaget med soppinfeksjoner. Nå er det plutselig skikkelig ille (kom "over natta") med kløe, svie og sårhet i skjeden. Har tatt engangs canesten stikkpille, og smører med krem. Så langt har det nesten ikke hjulpet. (snart en uke siden jeg tok stikkpillen) Synes det tar så lang tid fø jeg blir bedre, at jeg begynner å lure på om det kan være noe annet. Er gardnerella noe det er vanlig å få igjen? Er så godt som 100% sikker på at det ikke kan være kjønnssykdommer, har vært i fast forhold i snart 10 år, og har i forbindelse med 2 svangerskap blitt testet for kjønnssykdommer. Så hvis ikke gubben har gjort noe han ikke har fortalt om så.. Men typisk også - mensen kom jo oppi det hele, så det er ikke aktuelt å få kommet meg til legen før om en ukes tid uansett - holder på å klø meg i hjel:-( Noen som vet hvor lang tid det kan ta før soppkuren virker - har alltid syntes det har hjulpet så raskt tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195312-sopp-eller-noe-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marres Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hei! Dette er nok sopp! Kjenner meg igjen, da jeg fikk soppinfeksjon etter anitibiotikakur. Canesten skal fungere med en gang, men det er viktig at du fortsetter canestenkuren til symptomene er helt borte og så i 6 dager til! Ellers kommer det tilbake. Tar du stikkpillen og du ikke blir bedre betyr det altså at det ikke har fungert og det er bare å fortsette. Stikkpillene derimot, løser seg ikke alltid like bra opp og dermed ikke virker så bra (dette ser du godt hvis pillen kommer ut igjen i fast tilstand). Ble anbefalt av gynekologen min å bruke de Canestenpakkene med 6applikatorer og salve (500mg, grønn pakke. Ikke alle apotek selger disse, men spør så bestiller de for deg) - altså ikke stikkpille men salve. Sopp er noe dritt, og har man først fått det kommer det lettere tilbake. Men ta det rolig, bare forts på canestenkuren, ikke bruk intimsåpe og håp på det beste. Funker det ikke kan det være du bør ta en kur med Diflukan (tabletter), men disse er reseptbelagt. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195312-sopp-eller-noe-annet/#findComment-1372383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.