Gå til innhold

Regndress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt en skikkelig regndress? Mener lett bukse og jakke som er litt kvalitet, men ikke altfor dyr og som kan pakkes sammen i sånn pose som følger med.. Klønete forklart men.. :) Sånn blir det når man sitter oppe halve natta med en skrikerunge!

Ikke hatt regntøy siden parken.. :) Så aner ikke hvor man kjøper sånt. Finni ut at det er et must nå på høsten, må jo ut på trilletur selv om sola ikke skinner.

Skrevet

Jeg har til gode å se at de kravene oppfylles sammen...

Hvis du tenker på den typen vi hadde på 80-tallet så var de jo knappest regntette om det mer enn yret ute.

Bergans Super-lett er suverene, men dyre, jakka koster 1700,-....

Skrevet

Tror jeg heller ville gått for en skikkelig allværsjakke som er vind- og vanntett, men pustende. Dyrere, men allikevel en bedre investering, kan brukes i mange sammenhenger og de fleste årstider. Noen slike jakker finnes det bukser til, ellers kan man vel finne en rimelig regnbukse i en sportsforretning fx?

Skrevet

Jeg har til gode å se at de kravene oppfylles sammen...

Hvis du tenker på den typen vi hadde på 80-tallet så var de jo knappest regntette om det mer enn yret ute.

Bergans Super-lett er suverene, men dyre, jakka koster 1700,-....

Aner ikke hva jeg tenker på.. :) På 80-tallet gikk jeg i park og hadde Helly Hansen dress med seler!

Vil ikke ha noe dritt.. Men 1700,- var da voldsomt dyrt for en regnjakke synes jeg. Får man ikke en grei nok regndress til rundt 500-700 kr?

Skrevet

Jeg kjøpte et billig regnsett på OBS, jeg. Helly-Hansen, jeg husker ikke hva det koster men tror det var under 500,- Gidder ikke bruke masse penger på regntøy.

Skrevet

Min eldste brukte i alle år Abeko regntøy og var så og si aldri våt gjennom, ikke var det så dyrt heller.

Minsten bruker Helly Hansen og det er jeg også fornøyd med, de har ofte tilbud på det nå på høsten på OBS

Skrevet

Aner ikke hva jeg tenker på.. :) På 80-tallet gikk jeg i park og hadde Helly Hansen dress med seler!

Vil ikke ha noe dritt.. Men 1700,- var da voldsomt dyrt for en regnjakke synes jeg. Får man ikke en grei nok regndress til rundt 500-700 kr?

Jeg sverger til goretex selv og da må du nok adskillig høyere opp i pris. Jakka mi kostet nesten 3000,-.... Men den er vanntett, vindtett og den puster!

Alikevel ønsker jeg meg Bergans super-lett-jakken for den er lettere, blir myyye mindre når den stappes i sekken og den er ikke så tykk som goretex'en.

Problemet med "billig" regntøy er ofte at det ikke puster så du blir klam og fuktig alikevel.

Skrevet

Min eldste brukte i alle år Abeko regntøy og var så og si aldri våt gjennom, ikke var det så dyrt heller.

Minsten bruker Helly Hansen og det er jeg også fornøyd med, de har ofte tilbud på det nå på høsten på OBS

Jeg tror kanskje det er Spirello selv som skal ha regntøy... Hennes lille er nok i miste laget ennå. ;o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Kjøp deg en tynn goretexjakke + bukse. Du vil ikke angre - og du er godt kledd til alle år som småbarnsmor ;o)

Jeg har bl.a. en Karrimorjakke. Den er veldig bra. Den koster veil 4700,-, og ei MissingLinkjakke, tynnere 1600,- Det er en Windstopper. Den koster 1600,-

Kvalitet er dyrt - men det er ofte salg. Jeg betalte 2200 for dette tilsammen.

www.karrimor.com

www.missinglink.com

Skrevet

Men hva er de lagd av? Står ikke noe om hva slags stoffer det er.

Hvis du ser her:

http://www.sportsnett.no/m?/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&func_id=MAR80&table=PRODUCT

Så ser du at den er laget av Precip 170R som er et lett, belagt materiale som ligner det Lowe Alpine kaller Triplepoint. Dette er et Gore Tex - aktig stoff som skal være helt vann- og vindtett og som puster.

Jeg prøvde jakken i en butikk her om dagen, og den var veldig myk og fin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...