Gå til innhold

Til dere som har vaskehjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nå har jeg tenkt å skaffe vaskehjelp som kommer til oss hver fredag.

Hvilken erfaring har dere som har vaskehjelp? Er dere fornøyd?

Hvor ofte kommer hun/han?

Hvor mange timer?

Hva gjør vaskehjelpen? Har hun/han faste oppgaver, eller forteller dere hva som trengs å gjøres fra gang til gang?

Hva er vanlig timebetaling?

Gjest hos oss
Skrevet

Vi er fornøyd.

Betaler en student 300 (svart) for tre timer, hver uke.

Har faste oppgaver, er det tid til overs tar hun for seg av klær fra strykekurven og stryker.

Vi kan også legge igjen en lapp med beskjed om å prioritere noe fremfor andre oppgaver (fex vinduer).

Hun låser seg inn mens vi er på jobb.

Vi rydder godt kvelden før.

Skrevet

Vi er kjempefornøyde! De kommer to stykker og er der ca 2-2.5 time, dette betaler vi 600 kr. for en gang i uken!

Vi rydder selvsagt kvelden før. De tørker støv, støvsuger og vasker gulv. For alt ekstra (som vindusvask) betaler vi ekstra for.

Vi har hatt vaskehjelp siden vi fikk den yngst (nå 11 år), jeg tror det har gjort at ekteskapet vårt fremdeles er idyllisk...:-)

mvh

Skrevet

'Hvilken erfaring har dere som har vaskehjelp? Er dere fornøyd?'

Hun er grei, men altfor lat.

'Hvor ofte kommer hun/han? Hvor mange timer?'

Kunne vært oftere.

'Hva gjør vaskehjelpen?'

Veldig god på rydding, støvsuging, kosting av smuler, klesvask - men ikke imponerende på vindusvask, oppvask og ukentlig vask av gulv.

'Har hun/han faste oppgaver, eller forteller dere hva som trengs å gjøres fra gang til gang?'

Ingen av delene. Hun gjør det når hun vil.

'Hva er vanlig timebetaling?'

Røtent i kroner og øre. Men hun er visst fornøyd med fornøyde beboere :)

Gjest har lyst jeg og
Skrevet

Vi er fornøyd.

Betaler en student 300 (svart) for tre timer, hver uke.

Har faste oppgaver, er det tid til overs tar hun for seg av klær fra strykekurven og stryker.

Vi kan også legge igjen en lapp med beskjed om å prioritere noe fremfor andre oppgaver (fex vinduer).

Hun låser seg inn mens vi er på jobb.

Vi rydder godt kvelden før.

Rydder før hun kommer, er det ikke sånt hun skal gjøre da?

300 kr? Det er jo ingentng, kanskje jeg og burde skaffe meg en sånn. Er dere ikke redd for tyveri/snoking osv?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kunne vært oftere.

'Hva gjør vaskehjelpen?'

Veldig god på rydding, støvsuging, kosting av smuler, klesvask - men ikke imponerende på vindusvask, oppvask og ukentlig vask av gulv.

'Har hun/han faste oppgaver, eller forteller dere hva som trengs å gjøres fra gang til gang?'

En smule forvirret nå. Er vaskehjelpen deg ?;o)

Gjest hos oss
Skrevet

Rydder før hun kommer, er det ikke sånt hun skal gjøre da?

300 kr? Det er jo ingentng, kanskje jeg og burde skaffe meg en sånn. Er dere ikke redd for tyveri/snoking osv?

Man bestemmer jo selv hva vaskehjelpen skal gjøre, vi har prøvd ulike løsninger, og liker best at vi selv rydder godt (gjør vi det sammen når barna er i seng, går det fort), slik at vaskehjelpen bruker timene på å vasking.

Hun kunne vasket mindre, og ryddet først, eller vi kunne betalt for flere timer og hun kunne både ryddet og vasket.

Det er jo helt opp til dere!

Tyveri er jeg ikke redd for, det måtte jeg bestemme meg for på forhånd, hvis ikke ville det ikke gått.

Snoking, vel det er klart hun vet mye om oss etter noen år i våre ting, men tror ikke hun systematisk går gjennom våre ting.

Hadde hun ryddet, måtte hun jo i større grad gått inn i skap etc.

Skrevet

Vi brukte City Maid i mange år (9-10), men tok en pause i fjor for å prøve det svarte markedet.

Grunnen var utelukkende prisen.

Etter først å ha en student fra Estland (som også jobba i bar og andre steder) i et par-tre måneders tid, kutta vi henne ut. Hun uteble ofte, og sa i utgangspunktet at hun skulle bruke 4 timer á 110 kr, men de gangene vi sjekka, brukte hun alltid mindre enn tre.

Så fikk vi en voksen dame fra Nicaragua (vi kjente godt til henne), som gjorde det samme for 300 kroner. Problemet var at hun først reiste 6 uker på tur til Nicaragua med to dagers varsel, og da hun kom tilbake hørte vi ingenting. Vi tok kontakt, og fikk vite at hun hadde fått seg jobb i butikk.

I morra kommer City Maid igjen. (De er dyre, men du verden så deilig det er å ha orden i sysakene igjen.) Vi må betale 800 kr, men shit au. (De kommer annenhver uke - det holder.)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi brukte City Maid i mange år (9-10), men tok en pause i fjor for å prøve det svarte markedet.

Grunnen var utelukkende prisen.

Etter først å ha en student fra Estland (som også jobba i bar og andre steder) i et par-tre måneders tid, kutta vi henne ut. Hun uteble ofte, og sa i utgangspunktet at hun skulle bruke 4 timer á 110 kr, men de gangene vi sjekka, brukte hun alltid mindre enn tre.

Så fikk vi en voksen dame fra Nicaragua (vi kjente godt til henne), som gjorde det samme for 300 kroner. Problemet var at hun først reiste 6 uker på tur til Nicaragua med to dagers varsel, og da hun kom tilbake hørte vi ingenting. Vi tok kontakt, og fikk vite at hun hadde fått seg jobb i butikk.

I morra kommer City Maid igjen. (De er dyre, men du verden så deilig det er å ha orden i sysakene igjen.) Vi må betale 800 kr, men shit au. (De kommer annenhver uke - det holder.)

Annehver uke holder kanskje. Hvor mange timer er de der da?

Vi har stort hus med 2 etasjer som skal vaskes.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Man bestemmer jo selv hva vaskehjelpen skal gjøre, vi har prøvd ulike løsninger, og liker best at vi selv rydder godt (gjør vi det sammen når barna er i seng, går det fort), slik at vaskehjelpen bruker timene på å vasking.

Hun kunne vasket mindre, og ryddet først, eller vi kunne betalt for flere timer og hun kunne både ryddet og vasket.

Det er jo helt opp til dere!

Tyveri er jeg ikke redd for, det måtte jeg bestemme meg for på forhånd, hvis ikke ville det ikke gått.

Snoking, vel det er klart hun vet mye om oss etter noen år i våre ting, men tror ikke hun systematisk går gjennom våre ting.

Hadde hun ryddet, måtte hun jo i større grad gått inn i skap etc.

Jeg tror jeg også vil foretrekke at vi rydder og vaskehjelpen konsentrer seg om vaskingen. Men jeg kunne godt tenke meg at hun tar under sofaputer, bak sofaen (der har det en lei tendens til å skjule seg mange skatter)ruller sammen tepper osv. Ikke bare det som er synlig.

Skrevet

Kunne vært oftere.

'Hva gjør vaskehjelpen?'

Kan du komme hit også? Vi er veldig lett å gjøre fornøyde...*s*

Skrevet

Annehver uke holder kanskje. Hvor mange timer er de der da?

Vi har stort hus med 2 etasjer som skal vaskes.

De er to personer, og bruker vel ca en time (altså to timer til sammen).

Men det er tydelig at dette er yrket deres, de har gode rutiner og arbeidsdelinger.

(Vi rydder forresten også godt kvelden før.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...