Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel rollerblades så ut at de må betraktes som in, vil jeg si.

Tok noen runder i går sammen med den yngste og jajamensan var det ikke liv i noen sovende muskler.

Flere som har / har hatt et forhold til å gå på rollerblades?

Skrevet

Synes ikke det er interessant hvorvidt det er "in" eller ikke - det er god trening, punktum.

"..................................."

Skrevet

Om det er in eller ikke er vel ikke så farlig.

Men det er veldig gøy! :)

(bare syns jeg glemte mine igjen der vi var på ferie, så jeg må nok ønske meg nye...*s*)

Skrevet

Barna mine går mye på rollerblades. De er hhv 5 1/2 og 7 år og har nok ikke store forholdet til hva som er in eller out. Imidlertid ser de at alle" går på rollerblades når de er på besøk hos pappan i Tyskland...så der er det nok kommet for å bli en stund.

Skrevet

Om det er in eller ikke er vel ikke så farlig.

Men det er veldig gøy! :)

(bare syns jeg glemte mine igjen der vi var på ferie, så jeg må nok ønske meg nye...*s*)

Nå var ikke in/ut-kommentaren noe poeng i det hele tatt, egentlig.

Derimot var poenget å sondere om noen kunne tenke seg å si litt om rollerbladingens fortreffeligheter og helst komme med noen tips til å bli bedre :)

Skrevet

Nå var ikke in/ut-kommentaren noe poeng i det hele tatt, egentlig.

Derimot var poenget å sondere om noen kunne tenke seg å si litt om rollerbladingens fortreffeligheter og helst komme med noen tips til å bli bedre :)

Vel, det beste med dem er vel at det er moro! Og man merker det godt i beina etter en økt ja. :)

Jeg har ikke så mange tips å komme med, har ikke engang lært å bremse med dem ennå...*kremt* så jeg kan bare kjøre på flat vei...

;-p

Skrevet

Vel, det beste med dem er vel at det er moro! Og man merker det godt i beina etter en økt ja. :)

Jeg har ikke så mange tips å komme med, har ikke engang lært å bremse med dem ennå...*kremt* så jeg kan bare kjøre på flat vei...

;-p

I beina, ja! Der kjenner jeg det godt. Lurer på om det er fordi jeg spenner dem for ikke å tryne?

Ellers har jeg litt vansker med å bremse, så det gjelder å beregne slik at farten naturlig avtar ved bestemmelsesstedet. Noen tips å dele vedrørende bremsing?

Skrevet

Synes ikke det er interessant hvorvidt det er "in" eller ikke - det er god trening, punktum.

In/ut-setningen var ment å være litt 'morsom'.

Ja, det er god trim. Hvis jeg nå bare greier å lære bremseteknikken, er det i grunnen bare å lange ut og få :den: skøyterumpa!

Skrevet

I beina, ja! Der kjenner jeg det godt. Lurer på om det er fordi jeg spenner dem for ikke å tryne?

Ellers har jeg litt vansker med å bremse, så det gjelder å beregne slik at farten naturlig avtar ved bestemmelsesstedet. Noen tips å dele vedrørende bremsing?

"Ellers har jeg litt vansker med å bremse, så det gjelder å beregne slik at farten naturlig avtar ved bestemmelsesstedet."

Ja, det er det beste! Jeg prøver å finne sånne steder hvor dette går naturlig ;) hehe.

"Noen tips å dele vedrørende bremsing?"

Skulle ønske jeg hadde...foreløpig har jeg blitt sånn nesten lovet privat undervisning av en kamerat, så da håper jeg at jeg finner ut av hemmeligheten bak det å bremse.

Men først må jeg altså kjøpe nye rollerblades..

:-D

Skrevet

Ja, det er god trim. Hvis jeg nå bare greier å lære bremseteknikken, er det i grunnen bare å lange ut og få :den: skøyterumpa!

Hmmm...hvordan er en skøyterumpe i forhold til en sykkelrumpe? (selv foretrekker jeg sykling - lettere å bremse etc.)

Skrevet

I flg. min søster så er det bare å ta skikte på nærmeste grøft. Det gjør litt vondt, men du stopper hvertfall...:-)

Skrevet

Jeg bremser i stor grad som deg. ;o)

Jeg trener på å bremse med høyrefoten. Den skal settes godt ned med spissen av skøyten/bremseklossen i bakken og legge hele overkroppen over høyrefoten.

Kjempemoro å blade!

Skrevet

Det er mitt mål også. Foreløbig har det resultatet uteblitt. *kremt*

Skrevet

I flg. min søster så er det bare å ta skikte på nærmeste grøft. Det gjør litt vondt, men du stopper hvertfall...:-)

*LOL*

Høres ut som et ganske alternativt forslag, i det minste. ;)

Skrevet

Jeg trener på å bremse med høyrefoten. Den skal settes godt ned med spissen av skøyten/bremseklossen i bakken og legge hele overkroppen over høyrefoten.

Kjempemoro å blade!

Tipset noteres her også. Altså, man må legge vekten over på høyrefoten når man setter ned bremseklossen?

Har nemlig prøvd den der klossen, men får ikke bremset noe med den. kanskje fordi jeg ikke hadde lagt nok vekt over?

Skrevet

*LOL*

Høres ut som et ganske alternativt forslag, i det minste. ;)

...ja, det bør vel nevnes at hun så ganske alternativ ut etterpå også...:-)

Skrevet

Tipset noteres her også. Altså, man må legge vekten over på høyrefoten når man setter ned bremseklossen?

Har nemlig prøvd den der klossen, men får ikke bremset noe med den. kanskje fordi jeg ikke hadde lagt nok vekt over?

Ja, det er visst det som er utfordringen. Det føles litt som å ligge i det fri, men da gjelder det å stole på at skøyten og klossen er rett under... Og som sagt, jeg trener enda på saken, og bare på steder som jeg kan finne meg grøfter eller annet å hive meg på. ;o)

Skrevet

"Ellers har jeg litt vansker med å bremse, så det gjelder å beregne slik at farten naturlig avtar ved bestemmelsesstedet."

Ja, det er det beste! Jeg prøver å finne sånne steder hvor dette går naturlig ;) hehe.

Skulle ønske jeg hadde...foreløpig har jeg blitt sånn nesten lovet privat undervisning av en kamerat, så da håper jeg at jeg finner ut av hemmeligheten bak det å bremse.

Men først må jeg altså kjøpe nye rollerblades..

:-D

Når du kjøper deg nye blades, så kjøpe den typen med brems på den ene hælen, den typen brems er lettere å lære å bruke enn sånn vanlig "tå-brems". Jeg har blades med begge typer brems, men lærte vel igrunnen aldri noe annet enn hælbremsen. Den er mye enklere å mestre enn tåbremsen.

Nå skal det sies at det er noen år siden jeg kjøpte mine blades (7-8 år eller så...), men tror absolutt at enkelte modeller av blades av merket Rollerblades har sånn brems som jeg på mitt klønete vis prøver å beskrive... :-)

Skrevet

Når du kjøper deg nye blades, så kjøpe den typen med brems på den ene hælen, den typen brems er lettere å lære å bruke enn sånn vanlig "tå-brems". Jeg har blades med begge typer brems, men lærte vel igrunnen aldri noe annet enn hælbremsen. Den er mye enklere å mestre enn tåbremsen.

Nå skal det sies at det er noen år siden jeg kjøpte mine blades (7-8 år eller så...), men tror absolutt at enkelte modeller av blades av merket Rollerblades har sånn brems som jeg på mitt klønete vis prøver å beskrive... :-)

Jøss, når jeg leser her, og så prøver i luften, skjønner jeg at det er bremse bak på bladen jeg har. *løper for å sjekke*

Ja, brems bak. *flau*

Men jeg mener teknikken er den samme, nemlig å legge kroppsvekten godt over foten det bremses med. Det er vanskelig nok, det, når farten er stor nok.

Skrevet

Kjempemoro å blade!

Jeg har bremsen på høyre hæl, så å tuppe tåa framover kan jeg med sikkerhet si blir ytterliggående fatalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...