Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Noen tips å dele vedrørende bremsing?"

I flg. min søster så er det bare å ta skikte på nærmeste grøft. Det gjør litt vondt, men du stopper hvertfall...:-)

Joa...

Jeg tenker ellers ganske ganske mye på tennene mine når jeg suser avgårde. Og stivner av redsel for tennene til datteren min når hun 'suser' avgårde.

Skrevet

Når du kjøper deg nye blades, så kjøpe den typen med brems på den ene hælen, den typen brems er lettere å lære å bruke enn sånn vanlig "tå-brems". Jeg har blades med begge typer brems, men lærte vel igrunnen aldri noe annet enn hælbremsen. Den er mye enklere å mestre enn tåbremsen.

Nå skal det sies at det er noen år siden jeg kjøpte mine blades (7-8 år eller så...), men tror absolutt at enkelte modeller av blades av merket Rollerblades har sånn brems som jeg på mitt klønete vis prøver å beskrive... :-)

Aha! Jeg har origiale Rollerblades med hælbrems på den høyre.

De kostet flesk, så det må ha vært fetere tider den gang...

Skrevet

Hmmm...hvordan er en skøyterumpe i forhold til en sykkelrumpe? (selv foretrekker jeg sykling - lettere å bremse etc.)

"..................................."

Jeg har ikke studert sykkelsumper, men ganske mange skøyterumper. På menn riktig nok, men jeg går ut fra at det fungerer på samme måten på kvinner.

Skrevet

Barna mine går mye på rollerblades. De er hhv 5 1/2 og 7 år og har nok ikke store forholdet til hva som er in eller out. Imidlertid ser de at alle" går på rollerblades når de er på besøk hos pappan i Tyskland...så der er det nok kommet for å bli en stund.

Det var en farsott i Norge på 90-tallet, men jeg ser ikke mange voksne som 'blader' (?) i dag.

In/ut var for øvrig en liten spøk.

Skrevet

Jeg har bremsen på høyre hæl, så å tuppe tåa framover kan jeg med sikkerhet si blir ytterliggående fatalt.

*lol*

Men jeg har innsett at det er brems bak jeg forsøker å forklare. ;o)

Skrevet

Det var en farsott i Norge på 90-tallet, men jeg ser ikke mange voksne som 'blader' (?) i dag.

In/ut var for øvrig en liten spøk.

I Finland er det mange enda. Men de har flotte veier/gåveier med "god" asfalt, lite sprekker og forholdene ligger ellers til rette for den slags.

Skrevet

Har et par gode gamle in-lines stående i skapet, ja! Kjøpt inn på 90-tallet. Det er jo veldig artig, men jeg har dessverre ikke brukt dem på årevis. Det er jo god trim da, så kanskje jeg burde blåse støvet av dem og trå til? Det er litt bratte bakker rundt her, men den som intet våger intet vinner :)

Skrevet

Jeg har ikke studert sykkelsumper, men ganske mange skøyterumper. På menn riktig nok, men jeg går ut fra at det fungerer på samme måten på kvinner.

I prinsippet fungerer det nok likt - men detaljene ved resultatet er gjerne litt forskjellige :-)

"....................................."

Skrevet

*lol*

Men jeg har innsett at det er brems bak jeg forsøker å forklare. ;o)

Hode-skulder-kne-og-tå-kne-og-tå... :)

Skrevet

Jøss, når jeg leser her, og så prøver i luften, skjønner jeg at det er bremse bak på bladen jeg har. *løper for å sjekke*

Ja, brems bak. *flau*

Men jeg mener teknikken er den samme, nemlig å legge kroppsvekten godt over foten det bremses med. Det er vanskelig nok, det, når farten er stor nok.

Jasså, legge kroppsvekten over for å bremse? Det visste jeg ikke. Men det høres riktig ut... inntil nå har jeg vel nærmest gjort motsatt, stått solid på venstre og forsiktig rispet høyrehælen bakover.

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...