Gjest Språk Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 For mange ord etter hverandre med skråstrek mellom er uansett klønete. "men fra oktober til november er været blablabla" Ofte vil også enkle komma holde lenge. Er nok for glad i slæsj'er! Du har helt rett 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Er nok for glad i slæsj'er! Du har helt rett Vi har alle våre språkfetisjer. Selv måtte jeg gå på en knallhard avvenningskur for å kutte ned på bruken av semikolon. ;o) 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Slæsj? Et onomatopoetikon som skal ligne lyden av blaut potetmos som klaskes på et brett i en amerikansk fengselsfilm. Hvis det er ertestuing, heter det klafsjh. Kålstuing: klæsj. 0 Siter
Gjest Språk Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Vi har alle våre språkfetisjer. Selv måtte jeg gå på en knallhard avvenningskur for å kutte ned på bruken av semikolon. ;o) Morsomt! Og du er hvor gammel?? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Morsomt! Og du er hvor gammel?? Jeg er 32. Hvordan det, hadde du en teori om alderen min i forhold til semikolon? 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Jeg er 32. Hvordan det, hadde du en teori om alderen min i forhold til semikolon? *LOL* Jeg tør nesten ikke bruke semikolon, for da tror jeg at folk tror jeg er urgammel! Og så tror jeg ikke at folk vet tegnets betydning lenger... 0 Siter
Freya Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 *LOL* Jeg tør nesten ikke bruke semikolon, for da tror jeg at folk tror jeg er urgammel! Og så tror jeg ikke at folk vet tegnets betydning lenger... Hvordan skal man egentlig bruke det? Har aldri vært sikker på det... (Jeg er 27.) 0 Siter
Gjest Språk Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hvordan skal man egentlig bruke det? Har aldri vært sikker på det... (Jeg er 27.) Det er en mellomting mellom komma og kolon. Jeg kan ikke si mer om dette; det blir for komplisert. Dårlig eksempel, håper du skjønner likevel. Mrs. Wallace burde kunne hjelpe, iom at hun har brukt det så mye! 0 Siter
Freya Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Det er en mellomting mellom komma og kolon. Jeg kan ikke si mer om dette; det blir for komplisert. Dårlig eksempel, håper du skjønner likevel. Mrs. Wallace burde kunne hjelpe, iom at hun har brukt det så mye! Jeg vet det er en mellomting mellom komma og kolon... Får vel bare holde meg til enten komma eller kolon slik jeg pleier. 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg vet det er en mellomting mellom komma og kolon... Får vel bare holde meg til enten komma eller kolon slik jeg pleier. http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=726 0 Siter
Freya Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=726 Hm ja... Ser ut som det går an å bruke komma istedetfor uten å bli helt slaktet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=726 Der kom du meg grundig i forkjøpet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.