Gå til innhold

Ord/slæsj/ord ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange ord etter hverandre med skråstrek mellom er uansett klønete.

"men fra oktober til november er været blablabla"

Ofte vil også enkle komma holde lenge.

Er nok for glad i slæsj'er! Du har helt rett :)

Skrevet

Er nok for glad i slæsj'er! Du har helt rett :)

Vi har alle våre språkfetisjer.

Selv måtte jeg gå på en knallhard avvenningskur for å kutte ned på bruken av semikolon. ;o)

Gjest Halling
Skrevet

Slæsj?

Et onomatopoetikon som skal ligne lyden av blaut potetmos som klaskes på et brett i en amerikansk fengselsfilm.

Hvis det er ertestuing, heter det klafsjh.

Kålstuing: klæsj.

Skrevet

Vi har alle våre språkfetisjer.

Selv måtte jeg gå på en knallhard avvenningskur for å kutte ned på bruken av semikolon. ;o)

Morsomt! Og du er hvor gammel?? :)

Skrevet

Morsomt! Og du er hvor gammel?? :)

Jeg er 32. Hvordan det, hadde du en teori om alderen min i forhold til semikolon?

Skrevet

Jeg er 32. Hvordan det, hadde du en teori om alderen min i forhold til semikolon?

*LOL* Jeg tør nesten ikke bruke semikolon, for da tror jeg at folk tror jeg er urgammel! Og så tror jeg ikke at folk vet tegnets betydning lenger...

Skrevet

*LOL* Jeg tør nesten ikke bruke semikolon, for da tror jeg at folk tror jeg er urgammel! Og så tror jeg ikke at folk vet tegnets betydning lenger...

Hvordan skal man egentlig bruke det? Har aldri vært sikker på det... (Jeg er 27.)

Skrevet

Hvordan skal man egentlig bruke det? Har aldri vært sikker på det... (Jeg er 27.)

Det er en mellomting mellom komma og kolon.

Jeg kan ikke si mer om dette; det blir for komplisert.

Dårlig eksempel, håper du skjønner likevel. Mrs. Wallace burde kunne hjelpe, iom at hun har brukt det så mye!

Skrevet

Det er en mellomting mellom komma og kolon.

Jeg kan ikke si mer om dette; det blir for komplisert.

Dårlig eksempel, håper du skjønner likevel. Mrs. Wallace burde kunne hjelpe, iom at hun har brukt det så mye!

Jeg vet det er en mellomting mellom komma og kolon... Får vel bare holde meg til enten komma eller kolon slik jeg pleier. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...