Gå til innhold

Bobil på engelsk

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Sitter her med en fersk 8.klassing som skal skrive engelsk stil. Han skal fortelle om ferien sin og vi finner ikke ut hva bobil er på engelsk. Kan noen hjelpe oss?

Grøss forresten, nå er leken over og alvoret begynt. Får helt vondt av min søte, umodne sønn jeg :o)

Fortsetter under...

fei1365380229
Skrevet

Caravan????

Ja, men er ikke det campingvogn da? Vi har skrevet det enn så lenge, men tenkte kanskje det var et eget ord for bobil.

Skrevet

Min Clue ordbok sier:

bobil:

motorhome, camper, RV, recreational vehicle

Skrevet

Motor caravan eller motorhome. Søk på disse i en søkemotor, sjekk bildene på sidene og se om det ikke ser riktig ut.

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Mobilehome? Homemobil?

Tror begge kan brukes.

Tusen takk! Nå har vi rettet på det :o)

fei1365380229
Skrevet

Motor caravan eller motorhome. Søk på disse i en søkemotor, sjekk bildene på sidene og se om det ikke ser riktig ut.

Takk :o)

fei1365380229
Skrevet

Min Clue ordbok sier:

bobil:

motorhome, camper, RV, recreational vehicle

Takk :o)

fei1365380229
Skrevet

Bobil heter autocamper på engelsk

Wow :o) nå har vi mye å velge mellom.

Takk.

Skrevet

Du kan også bruke Winnabago, selvom det er en type bobil, så er det ofte brukt som en samlebetegnelse iallefall i US english, men han må kanskje bruke britisk engelsk på skolen?

Skrevet

Campervan

(Eg trudde det var "campavan" men det er fordi det vert uttalt slik :::rødme::: tenkte meg ikkje om. Newzealandarane seier motorhome medan camper van er brukt i Australia.)

Guttungen har vel skrive ferdig stilen sin alt, men du kan jo legge til eit par ord i ordboka ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...