Gå til innhold

Kan legen ha rett ??-Jordmor

Anbefalte innlegg

Gjest Lisemor

Kjære Jordmor !!!

I dag var jeg på kontroll hos legen min, og han konstaterte at fosteret hadde sunket enda lengre ned i bekkenet enn ved forrige kontroll. Forrige uke lå fosteret så dypt at legen hadde problemer med å kjenne hodet. Han mente at det var et veldig godt tegn på at fødselen ikke er så langt unna. Jeg har menstermin på onsdag, og UL term. på neste lørdag(24.02). Jeg er kvalm og dårlig, og har iløpet av den siste uken lagt på meg tre kilo, enda jeg har spydd hele tiden. Moren min mente at dette kunne være tegn på at noe var i gang, men jeg har nå hørt så mye rart, så jeg vet ikke hva... kan min mor og legen ha rett med sine tanker, eller var det bare for å "trøste"?? Jeg er sur og sint, og irritert for den minste ting, og er møkk lei hovne ankler og halsbrann. Når kan samleie ha effekt for fødselsstarten ?? Er det etter livmorhalsen er moden, eller er det for å få den moden ?? Er klar for det meste bare det setter fortgang i sakene. ;)

Håper du har tid til å svare, og jeg tar gjerne imot tips for å få noe i gang.

PS!! Kan økning av kynnere provoseres til å gå over til rier ?? ( O smerte kom til meg ;) ))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19538-kan-legen-ha-rett-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att huvudet ligger djupt ned i bäckenet, behöver (tyvärr) inte betyda att förlossningen sker inom kort. Därimot kan kvalme, diaree och allmän sjukdomskänsla, var ett tecken på att förlossningen håller på att starta upp. Det behövs nu en viktig sak till; sammandragningar. Kanske kan ett samlag var ett sätt att fär igång förlossningen på. Detta är ofarligt att pröva, och kan ge resultat om livmoderhalsen är mogen. Ja, en ökning av kynnere kan övergå till riktiga rier. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...