Gjest Lisemor Skrevet 16. februar 2001 Del Skrevet 16. februar 2001 Kjære Jordmor !!! I dag var jeg på kontroll hos legen min, og han konstaterte at fosteret hadde sunket enda lengre ned i bekkenet enn ved forrige kontroll. Forrige uke lå fosteret så dypt at legen hadde problemer med å kjenne hodet. Han mente at det var et veldig godt tegn på at fødselen ikke er så langt unna. Jeg har menstermin på onsdag, og UL term. på neste lørdag(24.02). Jeg er kvalm og dårlig, og har iløpet av den siste uken lagt på meg tre kilo, enda jeg har spydd hele tiden. Moren min mente at dette kunne være tegn på at noe var i gang, men jeg har nå hørt så mye rart, så jeg vet ikke hva... kan min mor og legen ha rett med sine tanker, eller var det bare for å "trøste"?? Jeg er sur og sint, og irritert for den minste ting, og er møkk lei hovne ankler og halsbrann. Når kan samleie ha effekt for fødselsstarten ?? Er det etter livmorhalsen er moden, eller er det for å få den moden ?? Er klar for det meste bare det setter fortgang i sakene. Håper du har tid til å svare, og jeg tar gjerne imot tips for å få noe i gang. PS!! Kan økning av kynnere provoseres til å gå over til rier ?? ( O smerte kom til meg )) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19538-kan-legen-ha-rett-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Att huvudet ligger djupt ned i bäckenet, behöver (tyvärr) inte betyda att förlossningen sker inom kort. Därimot kan kvalme, diaree och allmän sjukdomskänsla, var ett tecken på att förlossningen håller på att starta upp. Det behövs nu en viktig sak till; sammandragningar. Kanske kan ett samlag var ett sätt att fär igång förlossningen på. Detta är ofarligt att pröva, och kan ge resultat om livmoderhalsen är mogen. Ja, en ökning av kynnere kan övergå till riktiga rier. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19538-kan-legen-ha-rett-jordmor/#findComment-86025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.