Aryane Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 ...diskusjonen om leggetider. Eldstemann er 12 og ALLE andre får være lenger oppe enn ham, ALLE får se det og det på TV. Jeg mener han bør være i seng senest kl 22, men dette syns han er urettferdig. Kan gjøre unntak dersom det er noe spesielt, men sånn til vanlig syns jeg 22 er passe, trenger litt tid for meg selv før jeg legger meg jeg og. (I helgene er det selvfølgelig annerledes) Noen med barn i samme alder som har synspunkter? 0 Siter
Gjest han er fortsatt et barn ... Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Jeg syns 22 er seint for en 12 åring som skal på skolen dagen etter jeg ... sitter han oppe å "bare henger" eller er han ute med kompiser til det er leggetid ? 0 Siter
Aryane Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Jeg syns 22 er seint for en 12 åring som skal på skolen dagen etter jeg ... sitter han oppe å "bare henger" eller er han ute med kompiser til det er leggetid ? nei han får iallefall ikke være ute lenger enn til kl 21. Han trenger 1 time til å dusje og spise kvelds, kl 22 skal han være i seng. Før ferien var det i seng 21:30, men han har forhandlet seg frem til 22 nå. Kameratene må inn samtidig, men han påstår de får være oppe mye lenger, men det er vel sånn alle sier? 0 Siter
Gjest heyhey Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 nei han får iallefall ikke være ute lenger enn til kl 21. Han trenger 1 time til å dusje og spise kvelds, kl 22 skal han være i seng. Før ferien var det i seng 21:30, men han har forhandlet seg frem til 22 nå. Kameratene må inn samtidig, men han påstår de får være oppe mye lenger, men det er vel sånn alle sier? Såklart. Hallan da, gutter lyger følt i den alderen. Synes 22 er passe jeg på en skolekveld. Men så det er sagt så synes jeg ikke noe om sånn "på minuttet" sengetid for barn, det blir så mye unødvendige regler. Det blir så mye mer styr hvis en går og teller minutter og sånn. Bare si til ham at du synes han bør gå i seng når du føler det passer den kvelden. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Min på snart 12 må også legge seg 22.00. Han er superflink til å stå opp selv, setter gjerne klokken på halv syv selvom jeg gjerne vekker dem ti over syv til vanlig, men føler likavel at poden trenger de timene med søvn. Det kan selvsakt skje at hverdagen er så morsom, spennende og travel at leggetiden kan gå over med en ti minutter eller noe. Men generellt er regelen kl 22 på hverddager. I helger blir det lenger, men når de går på skole så ønsker jeg ikke noe større over 23 på fredag og lørdag. Her omkring tror jeg ikke det er særlig vanlig å gå større over disse tidene 0 Siter
vin Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Samme maset her ;o) Han skal være i seng til klokka 22:00. Han synes selvsagt at det er urettferdig fordi søsteren på 14 år får være oppe til 22:30... På fredagen og lørdagen varierer vi det fra 23:30 - 01:30... 0 Siter
Aryane Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Såklart. Hallan da, gutter lyger følt i den alderen. Synes 22 er passe jeg på en skolekveld. Men så det er sagt så synes jeg ikke noe om sånn "på minuttet" sengetid for barn, det blir så mye unødvendige regler. Det blir så mye mer styr hvis en går og teller minutter og sånn. Bare si til ham at du synes han bør gå i seng når du føler det passer den kvelden. Nei jeg står jo ikke med stoppeklokke da, men han SKAL være inne før 21, og da vet jeg jeg at det tar sånn ca en time å dusje, spise o.s.v. men så vil han gjerne se både det ene og det andre på TV, og syns det er urettferidg at han ikke får lov. Er det noe som begynner sent som er greit nok å se for en 12-åring, har jeg tilbudt meg å ta det opp for ham. 0 Siter
Line Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Eldste datteren min er ti år, og hun må legge seg mellom halv ni og halv ti, uansett om det er helg eller ikke. Er det skole dagen etter, må hun ha nok søvn om hun ikke skal bli helt håpløs å prate til. Merker fort når hun har vært hos besteforeldre og "vært oppe bare litt lenger" fordi de skal være snille, at hun får kort lunte og absolutt ikke tåler å bli snakket til... slitsomt når man må ha litt kveld for seg selv til andre gjøremål, og samtidig skal tidlig opp dagen etter. Nå mens jeg er på skole i en annen by, håper jeg tanta er flink til å få dem i seng i rett tid... 0 Siter
Aryane Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 Samme maset her ;o) Han skal være i seng til klokka 22:00. Han synes selvsagt at det er urettferdig fordi søsteren på 14 år får være oppe til 22:30... På fredagen og lørdagen varierer vi det fra 23:30 - 01:30... Ja i helgene tror de visst det er fritt fram. Men når jeg er alene er det greit nok at han er oppe lenge i helgen, så har jeg selskap, da ser vi gjerne en film eller noe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.