Gå til innhold

Østfoldinger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to mnd. på campingen har jeg Østfolddialekten i "bakhodet".

Leste i en lokalavis dernede rett før jeg dro hjem om ungdommer og skolestart. I den forbindelse sa flere at noe var "slækt"?

Hva betyr det?

Skrevet

Øssfolling jæ serru ;)

Det skjønner jeg "se"!

Skrevet

*ler* ;)

Savner Østfold allerede jeg. Stortrives der, men blir fra midten av april til slutten av august vi er der. Nå begynner skolen og andre aktiviteter så da er det bare å pakke sammen. Vemodig. Savner hvert år utsikt til livet på brygga og småbåtene som tøffer forbi min orkesterplass på terrassen. Etter 15 år er det like gledelig hver vår å komme tilbake.

Skrevet

Savner Østfold allerede jeg. Stortrives der, men blir fra midten av april til slutten av august vi er der. Nå begynner skolen og andre aktiviteter så da er det bare å pakke sammen. Vemodig. Savner hvert år utsikt til livet på brygga og småbåtene som tøffer forbi min orkesterplass på terrassen. Etter 15 år er det like gledelig hver vår å komme tilbake.

Mange som "klager" på Østfold, men jeg synes det er sjarmerende her jeg også.

Mange artige og fine byer.

Rolig og harmonisk, og artig dialekt når man kan den (noe ikke jeg klassifirerer helt til altså )

:)

Skrevet

Rolig og harmonisk, og artig dialekt når man kan den (noe ikke jeg klassifirerer helt til altså )

...ikke jæ heller.

Skrevet

Helt enig, men synes Fredrikstad har tapt seg noe jeg da. Var mere liv i både gågata og langs Glomma før synes jeg.

Synes faktisk gågata i Sarpsborg er veldig koselig. Og Kulåsparken da.., og sist, men ikke minst "perlen" der jeg holder til, ikke lange kjøreturen hverken fra den ene eller andre byen. Dessuten mange bra kjøpesentre i nærheten og det trenger vi på gråværsdager.

Skrevet

Helt enig, men synes Fredrikstad har tapt seg noe jeg da. Var mere liv i både gågata og langs Glomma før synes jeg.

Synes faktisk gågata i Sarpsborg er veldig koselig. Og Kulåsparken da.., og sist, men ikke minst "perlen" der jeg holder til, ikke lange kjøreturen hverken fra den ene eller andre byen. Dessuten mange bra kjøpesentre i nærheten og det trenger vi på gråværsdager.

Synes Fredrikstad har forandret seg mye jeg også, men det har blitt "finere" der liksom, og byen har jo alltid noe morro å by på i elven sommertid :)

Halden er en tøff by, masse gatebilsamlinger med mange flotte doninger og mye liv.

Mange små byer/steder også som kanskje ikke byr på så mange butikker, ting og tang, men som har masse fine innsjøer og greier som jo også er fint.

Moss er jeg ikke helt superbegeistret for som by, men er jo litt liv der og.

Sarpsborg er koselig, har vel alltid likt Fr.Stad bedre, men Sarp har kommet seg de senere år :)

Skrevet

Synes Fredrikstad har forandret seg mye jeg også, men det har blitt "finere" der liksom, og byen har jo alltid noe morro å by på i elven sommertid :)

Halden er en tøff by, masse gatebilsamlinger med mange flotte doninger og mye liv.

Mange små byer/steder også som kanskje ikke byr på så mange butikker, ting og tang, men som har masse fine innsjøer og greier som jo også er fint.

Moss er jeg ikke helt superbegeistret for som by, men er jo litt liv der og.

Sarpsborg er koselig, har vel alltid likt Fr.Stad bedre, men Sarp har kommet seg de senere år :)

Da er vi enige, Sarp har kommet seg!

Jeg synes også at Halden er koselig, hver by har vel sin sjarm får vi si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...