Gå til innhold

Hagearbeid! *stolt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe ja, jeg er ganske fornøyd med meg selv nå.

Har akkurat jobbet i hagen; klippet hekk, klippet ned visne blomstertuer, stusset (heter det stusse tro?) busker og forskjellig annet som vokste litt vilt.

Jeg er definitivt ikke noe hagefantom, så når jeg gjør dette her så føler jeg meg veldig flink, hehe. ;)

6åringen spurte meg da jeg var godt igang: "Mamma, om dette liksom er den gangen i året du jobber i hagen?" - hvilket egentlig oppsummerer hvor ivrig jeg er på dette her.

* * *

Så nå kan jeg dole med god samvittighet :-D

Skrevet

Ja, nå har du vært flink. Men syns du ikke det gav en god følelse å jobbe der?

Slik at det gir mersmak, mener jeg. Jeg oppdaget at det å jobbe i egen hage er koselig, i motsetning til når jeg ble tvunget til det i hagen til mine foreldre.

Skrevet

Du kan godt få komme hjem til meg imorgen og fortsette!

Jeg er superflink når det gjelder å holde orden i huset osv, men hagearbeid skjønner jeg meg ikke på...

Moren min sier det er avkoblende å jobbe i hagen. For meg er det avkobling å vaske hus ;-)

Skrevet

Ja, nå har du vært flink. Men syns du ikke det gav en god følelse å jobbe der?

Slik at det gir mersmak, mener jeg. Jeg oppdaget at det å jobbe i egen hage er koselig, i motsetning til når jeg ble tvunget til det i hagen til mine foreldre.

Jo, det var faktisk koselig.

Og de få gangene jeg gjør det, så får jeg masse gode forsetter om at jeg skal gjøre dette litt oftere. Og så går det et år, og jeg er tilbake i samme situasjon *ler*

:-D

Det ble forøvrig veldig fint i hagen, og når man gjør det såpass sjelden så viser det virkelig igjen også ;)

Skrevet

Jeg er superflink når det gjelder å holde orden i huset osv, men hagearbeid skjønner jeg meg ikke på...

Moren min sier det er avkoblende å jobbe i hagen. For meg er det avkobling å vaske hus ;-)

Jeg er også mer vaske-hus-typen, og ikke jobbe-i-hagen-typen. ;)

Så det blir nok med denne gangen, selv om det faktisk var ganske koselig. :)

Som regel går det et år (eller kanskje til våren? hm...) før jeg går igang igjen ;)

Skrevet

Jeg er også mer vaske-hus-typen, og ikke jobbe-i-hagen-typen. ;)

Så det blir nok med denne gangen, selv om det faktisk var ganske koselig. :)

Som regel går det et år (eller kanskje til våren? hm...) før jeg går igang igjen ;)

Sukk, da må jeg nok til pers sjøl i løpet av uka. Jeg ble bittelitt inspirert av deg isted, så nå var jeg akkurat ute på soveromsverandaen og kneip av en drøss av visne blomster ;-)

Skrevet

Sukk, da må jeg nok til pers sjøl i løpet av uka. Jeg ble bittelitt inspirert av deg isted, så nå var jeg akkurat ute på soveromsverandaen og kneip av en drøss av visne blomster ;-)

hehe Hyggelig å være til inspirasjon! :-D

Skrevet

Så flink du har vært! Jeg har det samme forholdet til havearbeid, og hadde min helg for et par uker siden. Og gjett om jeg har stått og nytt resultatet siden! Og jeg synes også det gir mersmak!

:o)

Skrevet

Så flink du har vært! Jeg har det samme forholdet til havearbeid, og hadde min helg for et par uker siden. Og gjett om jeg har stått og nytt resultatet siden! Og jeg synes også det gir mersmak!

:o)

*S*

Vi er nok flere som tar hagen i skippertak, ja ;)

Det er ihvertfall utrolig kjekt å se hvor fint det blir etter endt økt!

Skrevet

Skal vi bytte? Du vasker mitt hus, så jobber jeg i hagen din.

For meg er hagearbeid avkobling, husarbeid et nødvendig onde.

Skrevet

Jo, det var faktisk koselig.

Og de få gangene jeg gjør det, så får jeg masse gode forsetter om at jeg skal gjøre dette litt oftere. Og så går det et år, og jeg er tilbake i samme situasjon *ler*

Det ble forøvrig veldig fint i hagen, og når man gjør det såpass sjelden så viser det virkelig igjen også ;)

"Det ble forøvrig veldig fint i hagen, og når man gjør det såpass sjelden så viser det virkelig igjen også ;) "

Det er vel omtrent det samme jeg ser når jeg endelig får somlet meg til å vaske vinduene: Da blir det stor forskjell, det blir liksom så lyst inne...

Gjett hva det er på høy tid at jeg setter i gang med :(

Skrevet

"Det ble forøvrig veldig fint i hagen, og når man gjør det såpass sjelden så viser det virkelig igjen også ;) "

Det er vel omtrent det samme jeg ser når jeg endelig får somlet meg til å vaske vinduene: Da blir det stor forskjell, det blir liksom så lyst inne...

Gjett hva det er på høy tid at jeg setter i gang med :(

"Det er vel omtrent det samme jeg ser når jeg endelig får somlet meg til å vaske vinduene: Da blir det stor forskjell, det blir liksom så lyst inne..."

*LOL LOL* !

"Gjett hva det er på høy tid at jeg setter i gang med :( "

*gir lurulf et spark bak for å gå igang med vinduene*

;-P

Skrevet

"Det er vel omtrent det samme jeg ser når jeg endelig får somlet meg til å vaske vinduene: Da blir det stor forskjell, det blir liksom så lyst inne..."

*LOL LOL* !

"Gjett hva det er på høy tid at jeg setter i gang med :( "

*gir lurulf et spark bak for å gå igang med vinduene*

;-P

"*gir lurulf et spark bak for å gå igang med vinduene*"

Takk, det er veldig nødvendig...

Men er det ok at jeg utsetter det til i morgen? Så har jeg noen timer til å innstille meg på det mentalt.

Skrevet

"*gir lurulf et spark bak for å gå igang med vinduene*"

Takk, det er veldig nødvendig...

Men er det ok at jeg utsetter det til i morgen? Så har jeg noen timer til å innstille meg på det mentalt.

Mental innstilling tar litt tid, det vet jeg ;)

hehe

Så det går bra, men imorgen må du igang! ;-D

Skrevet

Skal vi bytte? Du vasker mitt hus, så jobber jeg i hagen din.

For meg er hagearbeid avkobling, husarbeid et nødvendig onde.

God ide ;-)

Skrevet

*S*

Vi er nok flere som tar hagen i skippertak, ja ;)

Det er ihvertfall utrolig kjekt å se hvor fint det blir etter endt økt!

Ja, og så gjelder det å invitere riktig mange på besøk mens haven kan nytes helt nyfrisert og fin. Det inntrykket lever nok lenge, tenker jeg. ;o)

Skrevet

Mental innstilling tar litt tid, det vet jeg ;)

hehe

Så det går bra, men imorgen må du igang! ;-D

... vaske vinduene nå rett før høstregnet setter inn....?! Da vasker og rydder jeg heller i kjelleren. Det utsettes til jul... eller i verste fall til neste vår. ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Så flink du er!

Godt du fikk gå tilbake til "jobben" din nå da ;)

Skrevet

Så flink!

Minner meg ellers om en gang i fjor da jeg tok frem symaskinen for å fikse et eller ennet plagg. Ingen av ungene ante hva den maskinen skulle brukes til...og det sier vel litt om hvor ofte jeg bruker den :-)

Skrevet

... vaske vinduene nå rett før høstregnet setter inn....?! Da vasker og rydder jeg heller i kjelleren. Det utsettes til jul... eller i verste fall til neste vår. ;o)

"Det utsettes til jul... eller i verste fall til neste vår. ;o)"

Det hørtes farlig fristende ut! Men det er vel best at jeg hører på amber (fortsatt øm bak etter sparket) og setter i gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...