Prozak Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article443065.ece Skal bli "interessant" å se hva slags straff disse svinene får. "......................................." 0 Siter
Champagne Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Jeg tror de blir frikjent dessverre. Fordi ingen så noe. Jeg skjønner ingenting! I en buss må da noen se noe!? Ikke bedre i Sverige.. Pappen solgte sin datter på 10 år, hun ble voldtatt daglig fra hun var 5 år. Oralt, vaginalt og rektalt. Allikevel kvalifiserer det ikke til voldtekt.. Kan noen forestille seg å voldta en femåring! Det er så sykt! http://www.expressen.se/index.jsp?a=424995 0 Siter
Prozak Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Jeg tror de blir frikjent dessverre. Fordi ingen så noe. Jeg skjønner ingenting! I en buss må da noen se noe!? Ikke bedre i Sverige.. Pappen solgte sin datter på 10 år, hun ble voldtatt daglig fra hun var 5 år. Oralt, vaginalt og rektalt. Allikevel kvalifiserer det ikke til voldtekt.. Kan noen forestille seg å voldta en femåring! Det er så sykt! http://www.expressen.se/index.jsp?a=424995 Folk er noen feige jævler - det står gjerne en 10-12 "menn" i taxikø og ser på at et par stykker slår ihjel en person. Helst snur de seg og later som om de ikke ser det. Av og til skulle man ha kunnet straffet de som overser slikt også, i tillegg til utøverne. Det er klart noen i bussen så dette - etter all sansynlighet de aller fleste (om ikke alle). "....................................." 0 Siter
Champagne Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Folk er noen feige jævler - det står gjerne en 10-12 "menn" i taxikø og ser på at et par stykker slår ihjel en person. Helst snur de seg og later som om de ikke ser det. Av og til skulle man ha kunnet straffet de som overser slikt også, i tillegg til utøverne. Det er klart noen i bussen så dette - etter all sansynlighet de aller fleste (om ikke alle). "....................................." Synes han bussjåføren høres ut som han feiger ut.. Vil ikke ha de tiltalte der, og deretter husker han ingenting.. På en måte skjønner jeg jo det også da, ikke moro å møte disse gærningene ute om 3-6 måneder.. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Synes han bussjåføren høres ut som han feiger ut.. Vil ikke ha de tiltalte der, og deretter husker han ingenting.. På en måte skjønner jeg jo det også da, ikke moro å møte disse gærningene ute om 3-6 måneder.. "På en måte skjønner jeg jo det også da, ikke moro å møte disse gærningene ute om 3-6 måneder.." Joda...men når ingen tør å vitne mot slikt menneskelig søppel, så blir det bare værre. Det er nesten 100% sjangse for å slippe unna med grov vold - slik skal det ikke behøve å være. "..................................." 0 Siter
Gjest Tidligere beboer. Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Miljøet der på Holmlia inneholder elementer vi gjerne skulle vært foruten. Folk flytter av frykt. Etter den episoden har tendensen økt. Skolemiljøet er horribelt, gjengene mange og brutale. Neppe har noen sett ungdommer med lavere voldsterskel. Det der er bare begynnelsen. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Miljøet der på Holmlia inneholder elementer vi gjerne skulle vært foruten. Folk flytter av frykt. Etter den episoden har tendensen økt. Skolemiljøet er horribelt, gjengene mange og brutale. Neppe har noen sett ungdommer med lavere voldsterskel. Det der er bare begynnelsen. Ja, det er ikke akkurat "stedet", nei. Men hvem har noen gode forslag til tiltak, og baller til å gjennomføre det? Det er som regel enten eller: Enten har vi white-power gjøkene som vil brenne alle som ikke er minst 20 generasjoners nordmenn. Eller så har vi kriminologene og de misforståtte sosialistene som mener det er bedre å late som ingenting, slik at man ikke risikerer å si noe som kan oppfattes som fordømmende eller rassistisk av en eller annen idiot. "..................................." 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Folk er noen feige jævler - det står gjerne en 10-12 "menn" i taxikø og ser på at et par stykker slår ihjel en person. Helst snur de seg og later som om de ikke ser det. Av og til skulle man ha kunnet straffet de som overser slikt også, i tillegg til utøverne. Det er klart noen i bussen så dette - etter all sansynlighet de aller fleste (om ikke alle). "....................................." Grunnen til det er like gjerne det faktum, at om man griper inn. Og får laget et passelig merke i fjeset på en av dem Så ender man opp med MER straff selv!!! 0 Siter
Gjest Tidligere beboer. Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Ja, det er ikke akkurat "stedet", nei. Men hvem har noen gode forslag til tiltak, og baller til å gjennomføre det? Det er som regel enten eller: Enten har vi white-power gjøkene som vil brenne alle som ikke er minst 20 generasjoners nordmenn. Eller så har vi kriminologene og de misforståtte sosialistene som mener det er bedre å late som ingenting, slik at man ikke risikerer å si noe som kan oppfattes som fordømmende eller rassistisk av en eller annen idiot. "..................................." Tre år tilbake var det en liten krangel om en forsvunnet mobiltelefon, det førte til at en voksen og et barn ble angrepet av 12 ungdommer med balltrær og planker med spiker i. At ikke liv gikk tapt. Det minte om Animal Channel når shimpansene angrep. To nabofamilier turde ikke reise hjem til sitt eget hjem på flere dager. Senere det året var det fire episoder til med uhyggelige åpne trusler til alle naboene. Ingen turte snakke med aviser lenger. Jeg tror halve tunet flytta derfra. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Jeg tror de blir frikjent dessverre. Fordi ingen så noe. Jeg skjønner ingenting! I en buss må da noen se noe!? Ikke bedre i Sverige.. Pappen solgte sin datter på 10 år, hun ble voldtatt daglig fra hun var 5 år. Oralt, vaginalt og rektalt. Allikevel kvalifiserer det ikke til voldtekt.. Kan noen forestille seg å voldta en femåring! Det er så sykt! http://www.expressen.se/index.jsp?a=424995 2 1/2 års fengsel for å voldta (og betale for!) en 10-åring?! Herregud! Hadde det vært opp til meg skulle han blitt kastrert med en sløv neglesaks og ikke fått legehjelp etterpå... Hva jeg skulle gjort med jentas far tør jeg ikke engang skrive... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Denne saken er så tragisk at det er til å grine av. De skulle bli dømt til å tilbringe resten av livet på et sykehjem sammen med eldre senile mennesker+ at de bare fikk bevege seg i rullestol. Da kunne de virkelig få føle konsekvensene av hva de har gjort. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Ser ikke for meg at dette bare kunne skjedd på Holmlia. Jeg kjenner flere som har bodd der i mange år og som trives veldig godt. Bare så det ikke får stå uimotsagt. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Ser ikke for meg at dette bare kunne skjedd på Holmlia. Jeg kjenner flere som har bodd der i mange år og som trives veldig godt. Bare så det ikke får stå uimotsagt. Når har ikke jeg sagt noe om Holmlia, heller. "...................................." 0 Siter
mrxx Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Det blir ikke stort. Strammerammen er 21 år og det burde alle tre ha fått. Antagelig får de maks 5 år, antagelig 2 til 3 år. De skulle ha vært buret inne for livstid eller kappet av dem armer og ben, så de ikke kunne ha utført vold lenger. Forbannet apekatter. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 "På en måte skjønner jeg jo det også da, ikke moro å møte disse gærningene ute om 3-6 måneder.." Joda...men når ingen tør å vitne mot slikt menneskelig søppel, så blir det bare værre. Det er nesten 100% sjangse for å slippe unna med grov vold - slik skal det ikke behøve å være. "..................................." Jeg er hvertfall stolt fordi jeg turte å vitne i en relativt grov voldsak..Og jeg fikk ros..Alt for mange feiger ut! Jeg synes ikke det er noe alternativ..vitne får en bare pent gjøre..Personlig ville jeg hvertfall få store problemer med meg selv om jeg ikke gjorde noe så nyttig som å vitne, når jeg faktisk så hva som skjedde og kunne være til hjelp. Akkurat på det området har jeg faktisk skyhøy integritet..! Jeg blander meg som faen, selvsagt på en fornuftig som mulig måte, omandre er i trøbbel, får bank o.l..Jeg kan skjønne at en kan bli redd for folk,men for meg er det hvertfall ikke noe alternativ å late som ting ikke skjer/har skjedd. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg er faktisk mere opptatt av at ingen grep inn eller tok kontakt med politiet da dette skjedde. Hva slags samfunn har vi blitt? Bør ikke disse også egentlig bøtelegges? Voksne mennesker som ser at slike ting skjer og står der med hendene i lomma. Forøvrig håper jeg at de får en skikkelig straff. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 Jeg er faktisk mere opptatt av at ingen grep inn eller tok kontakt med politiet da dette skjedde. Hva slags samfunn har vi blitt? Bør ikke disse også egentlig bøtelegges? Voksne mennesker som ser at slike ting skjer og står der med hendene i lomma. Forøvrig håper jeg at de får en skikkelig straff. Javisst. Jeg er helt for å bøtelegge folk som later som om de ikke ser slikt. Men fengselsstraffen bør fokuseres på det menneskelige søppelet som gjør slikt. "..................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Javisst. Jeg er helt for å bøtelegge folk som later som om de ikke ser slikt. Men fengselsstraffen bør fokuseres på det menneskelige søppelet som gjør slikt. "..................................." Det er så skammelig hva de har gjort at det kan ikke beskriver. Jeg har møtt gutten flere ganger i forrige måned og han er helt, fullstendig ødelagt. Helt uten kontakt med omverdenen, ikke i stand til å kommunisere ja, faktisk er det vanskelig å si om det er noe igjen av ham i det hele tatt. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 Det er så skammelig hva de har gjort at det kan ikke beskriver. Jeg har møtt gutten flere ganger i forrige måned og han er helt, fullstendig ødelagt. Helt uten kontakt med omverdenen, ikke i stand til å kommunisere ja, faktisk er det vanskelig å si om det er noe igjen av ham i det hele tatt. Kunne man ikke forsøkt en strengere praksis på vold? Innfør en praksis med flere års ubetinget fengsel for ethvert overfall som inkluderer vold - om det så bare er snakk om en blåveis og ingen varige mén. I et tilfelle som dette er det ingenting annet enn 21 års fengsel som er riktig eller rettferdig. ".................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Kunne man ikke forsøkt en strengere praksis på vold? Innfør en praksis med flere års ubetinget fengsel for ethvert overfall som inkluderer vold - om det så bare er snakk om en blåveis og ingen varige mén. I et tilfelle som dette er det ingenting annet enn 21 års fengsel som er riktig eller rettferdig. ".................................." Jeg er enig med deg. Når man sammenligner straffer for voldsforbrytelser og vinningsforbrytelser er det helt sykt. At penger er mer verdt enn liv er helt uforstående. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.