Gjest hvis dere vet hva det er da... Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 hei! jeg lurer på noe.. hva er en synekdoke?? kan dere gi noen eksempler på hva det er? det er så flaut å ikke vite det! 0 Siter
tiliti Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 I ordboka mi står det: "Stilfigur, som består i at del settes for helhet, enhet for flerhet og omvendt." hoho, ja det var virkelig ikke noe som gjorde MEG klokere iallefall. 0 Siter
Åsemor Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 http://no.wikipedia.org/wiki/Synekdoke 0 Siter
Gjest Jeg søkte på Google Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Hvorfor har du ikke søkt på nettet for å finne betydninge, hvis det er så flaut å ikke vite det ?? Jeg for min del hadde aldri hørt ordet før, men jeg fant det ut på et minutt eller to. 0 Siter
frosken Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Hvorfor har du ikke søkt på nettet for å finne betydninge, hvis det er så flaut å ikke vite det ?? Jeg for min del hadde aldri hørt ordet før, men jeg fant det ut på et minutt eller to. Men du vil ikke dele din nyvunne erkjennelse? 0 Siter
Gjest Jeg søkte på Google Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Men du vil ikke dele din nyvunne erkjennelse? Det er jo allerede kommet svar på hva det betyr. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.