Gå til innhold

Herpes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer det av? Hvorfor og hvordan kan man plutselig bare få det?

Når man først har hatt det en gang kommer det oftere igjen da? Men hvordan fikk man det første gangen?

Snakker om herpes på leppa her... Er det samme dritten som man kan få de andre stedene og...:o)

Skrevet

Nei, herpes på munnen og herpes i underlivet er to forskjellige typer herpesvirus. Munnherpes får mange alt i barnehagen ved å spise på de samme lekene som barn med munnsår.

Selv fikk jeg det da jeg klinte med en fyr med munnsår i 9. klasse. Det har vært varierende hvor ofte jeg har hatt utbrudd, men nå er det vel snart ett år siden sist.

Skrevet

Nei, herpes på munnen og herpes i underlivet er to forskjellige typer herpesvirus. Munnherpes får mange alt i barnehagen ved å spise på de samme lekene som barn med munnsår.

Selv fikk jeg det da jeg klinte med en fyr med munnsår i 9. klasse. Det har vært varierende hvor ofte jeg har hatt utbrudd, men nå er det vel snart ett år siden sist.

Ja, men jeg har aldri hatt det før for ett år siden og det kom tilbake nå??

Og jeg har ikke sutta på samme leker som noen andre:o)

Men nå kan jeg altså regne med at det vil dukke opp igjen i tide og utide?

Skrevet

Jepp. Hos meg kommer det gjerne i forbindelse med store psykiske påkjenninger har jeg merket.

Skrevet

Herpes dukker som regel opp når man er stresset, eller om man er i sola uten beskyttelse. Så, stress ned, og bruk solkrem, eller lebepomade med solfilter, så går det bra..:-)

Skrevet

Herpes dukker som regel opp når man er stresset, eller om man er i sola uten beskyttelse. Så, stress ned, og bruk solkrem, eller lebepomade med solfilter, så går det bra..:-)

Lypsyl med solfilter har vært en sikker grunn til at sårene har blomstret hos meg - sola alene har aldri gitt meg utbrudd.

Skrevet

Jepp. Hos meg kommer det gjerne i forbindelse med store psykiske påkjenninger har jeg merket.

Jeg får det alltid om jeg IKKE bruker solfilter. Men har også merket at det kommer om jeg reiser bort, og kanskje er litt stresset...

Mange forskjellige tider, men like vondt og ekkelt....

Gjest sol etter regn
Skrevet

faktisk så er det stadig mer vanlig med herpes 1 i underlivet, pga smitte ved oralsex, så det du sier er ikke _helt_ riktig ;)

Gjest sol etter regn
Skrevet

hei, kikk på linkene til Åsemor, eller søk i basen her på DOL - så finner du riktig informasjon.

Det varierer ofte hvor hyppig man har utbrudd fra person til person. Men det kan virke som om det som er mest vanlig er at hyppigheten avtar med tiden.

Har munnsårherpes selv, har de sjeldnere nå enn før. Men utbruddene kommer som de andre sier - ved nedsatt allmenntilstand (når jeg er syk el holder på å bli det), psykisk tunge perioder, følelsesmessige påkjenninger, stress, sol, ferie..

Er du veldig plaget kan du få tabletter hos legen.

Akk, hadde de bare hatt vaksine mot dette svineriet før JEG ble smittet, sier jeg bare...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...