Gå til innhold

Ikke stem høyre og Frp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du virkelig at Krf er verre enn Frp???

Jeg minner om at vi dels har hatt Krf-styre en stund nå uten å stryke helt med.

Frp hadde rent landet rett ut i katastrofen før du rakk å si 'ja til billigere sprit og død over alle de andre!'

Hvor i all verden har jeg snakket positivt om FrP? De er ikke et alternativ til KrF - de tilhører også høyresiden. Det rødgrønne alternativet er ikke noe jeg er begeistret for, men hvis det betyr at vi blir kvitt KrF så er jeg villig til å prøve det.

"....................................."

Skrevet

Godt poeng, men en fagforening bør være upolitisk og ikke støtte et enkelt parti. Syns jeg.

I mange bedrifter er det tvungen organisering, der kan det bli litt kinkig.

Fagforeninger var politisk unøytrale helt fra starten av. Å ha en nøytral fagforening høres lite sannsynlig ut - ihvertfall kan man ikke omvende LO.

"..................................."

Gjest Halling
Skrevet

Fagforeninger var politisk unøytrale helt fra starten av. Å ha en nøytral fagforening høres lite sannsynlig ut - ihvertfall kan man ikke omvende LO.

"..................................."

Mulig.

At FrP har jafsa i seg 20% av LO-medlemmene, hva kan det tyde på?

Skrevet

Mulig.

At FrP har jafsa i seg 20% av LO-medlemmene, hva kan det tyde på?

At det er mange mindre smarte folk? FrP har jo en total oppslutning som er større enn det, så det er ikke rart at det er relativt representativt for LO-medlemmer også. Det er nok mange som er medlem i LO uten at de egentlig har tenkt så veldig nøye over at det er akkurat LO de er medlem av. Selv er jeg medlem av NITO, uten at jeg hverken interesserer meg for politikken deres eller andre ting som blir for fjernt fra meg.

Skrevet

Hvor i all verden har jeg snakket positivt om FrP? De er ikke et alternativ til KrF - de tilhører også høyresiden. Det rødgrønne alternativet er ikke noe jeg er begeistret for, men hvis det betyr at vi blir kvitt KrF så er jeg villig til å prøve det.

'Hvor i all verden har jeg snakket positivt om FrP?'

Hvor i all verden har jeg sagt at du har snakket positivt om FrP?

Du sa at Krf var et verre onde enn FrP. Og det var det jeg stusset på.

Ja, for å demme opp for ytterste høyre og kristengjengen er jo folk tvunget til å støtte denne sesongens rød-grønne koalisjon.

Skrevet

Skremmende innblikk i maktforholdene på venstresiden

NRKs Brennpunkt-dokumentar som ble vist tirsdag kveld ga oss et tankevekkende innblikk i hvem som egentlig bestemmer på venstresiden i norsk politikk.

Programmet dokumenterte:

- at Arbeiderpartiet prioriterer fagforeningenes interesser fremfor brukernes og innbyggernes interesser

- betydelig fare for redusert kvalitet på offentlige tjenester hvis firerbanden (Ap, SV, Sp og LO) kommer til makten

- at firerbanden vil nekte brukerne valgfrihet i offentlig sektor hvis de får flertall

- maktkamp, uenighet, kaos og konflikter på venstresiden

- koblingen mellom venstresidens politiske standpunkter og valgkampstøtten fra LO

- at LO har tvunget Arbeiderpartiet til å legge politikken kraftig til venstre, i forhold til den politikken Arbeiderpartiet førte for fire år siden

LO bruker nær 40 millioner for å få sine folk til makten

Arbeiderpartiet mottar i år 13 millioner kroner fra LO-systemet, og i tillegg har LO offentliggjort at de bruker 25 millioner på sin egen kampanje for å kaste regjeringen. Samtidig registrerer vi at LO har fått hele 3 plasser i Aps sentralsstyre. Hvor mange plasser vil de få i regjeringen?

Kraftig venstredreining sosialistisk eksperiment

Programmet dokumenterte den venstredreining som allerede finner sted i Arbeiderpartiet. Dette er en venstredreining som kommer til å bli enda mer tydelig når Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet får satt sitt preg på en eventuell felles politikk for de tre partiene.

I tillegg vil LO sitte som en vaktbikkje bak en eventuell sosialistisk regjering og bidra til en ytterligere radikalisering av Arbeiderpartiet og politikken deres. Får Ap, SV og Sp rent flertall, samtidig som LO får en hånd på rattet og en fot på bremsen, blir politikken lagt så langt til venstre at man må kunne kalle det et sosialistisk eksperiment.

Vetorett

Den dokumentasjonen som Brennpunkt har lagt frem, viser at Norge etter valget kan få en regjering der det er andre enn folkevalgte som foretar de reelle beslutningene. Det er grunn til å frykte mindre åpenhet og demokrati i Norge.

Velgerne MÅ merke seg at en stemme til Ap automatisk betyr en stemme til LO.

Bra oppsumert og skrevet!

Skrevet

Si fra når du starter, så kommer jeg ;-)

:-)

Skrevet

'Hvor i all verden har jeg snakket positivt om FrP?'

Hvor i all verden har jeg sagt at du har snakket positivt om FrP?

Du sa at Krf var et verre onde enn FrP. Og det var det jeg stusset på.

Ja, for å demme opp for ytterste høyre og kristengjengen er jo folk tvunget til å støtte denne sesongens rød-grønne koalisjon.

"Du sa at Krf var et verre onde enn FrP. Og det var det jeg stusset på."

Og det fastholder jeg. Det er selvfølgelig min personlige mening.

"Ja, for å demme opp for ytterste høyre og kristengjengen er jo folk tvunget til å støtte denne sesongens rød-grønne koalisjon"

Hvem snakker om at man må? Man velger jo det en selv ser på som beste løsning.

"...................................."

Skrevet

"Det er bare å stemme på høyresiden....."

Jepp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...