Gå til innhold

Hvordan vet man om man har brukket kragebeinet?

Anbefalte innlegg

Gjest Marion30
Skrevet

har vondt i brystregionen etter et fall for noen dager siden. Hvordan vet man om man har brukket kragebenet? Er det noe man lett kan se eller?

Skrevet

Har kragebenet ditt brukket, så vil du merke det skikkelig. Armen og skuldren din vil også henge ned.

Dette er svært vondt.

Skrevet

Du får ikke vondt i brystregionen av å brekke kragebeinet, men i skuldra. Prøv å løft armen over hodet, klarer du det har du ikke brukket kragebeinet! Jeg hadde også store problemer med å legge meg ned på ryggen de første dagene husker jeg.

Gjest Marion30
Skrevet

Du får ikke vondt i brystregionen av å brekke kragebeinet, men i skuldra. Prøv å løft armen over hodet, klarer du det har du ikke brukket kragebeinet! Jeg hadde også store problemer med å legge meg ned på ryggen de første dagene husker jeg.

takk:) Da går jeg ut i fra at den ikke er brukket

Skrevet

Jeg har brukket begge mine (ved 2 forskjellige anledninger og noen års mellomrom) og det trenger ikke nødvendigvis å være såå smertefult og du trenger ikke miste all bevegelighet. Men en viss smerte er det jo. Legen undersøkte meg, jeg klarte å ta armen over hode så han utelukket brudd og sendte meg hjem. Noen dager senere ble det vondere og da ble jeg henvist til røntgen.

Neste gang jeg brekte kragebeinet å andre siden var jeg 100% sikker på hva som hadde skjedd så da dro jeg rett til sykehuset uten å ha henvisning fra lege, det var bare så vidt jeg slapp inn men jeg kranglet meg til røntgen, og det var selvfølgelig brudd som jeg misstenkte.

Men det er vondt i skuldrene ikke i brysregionen, så det høres igrunn ikke ut som brudd nei.

God bedring!

Gjest Marion30
Skrevet

Jeg har brukket begge mine (ved 2 forskjellige anledninger og noen års mellomrom) og det trenger ikke nødvendigvis å være såå smertefult og du trenger ikke miste all bevegelighet. Men en viss smerte er det jo. Legen undersøkte meg, jeg klarte å ta armen over hode så han utelukket brudd og sendte meg hjem. Noen dager senere ble det vondere og da ble jeg henvist til røntgen.

Neste gang jeg brekte kragebeinet å andre siden var jeg 100% sikker på hva som hadde skjedd så da dro jeg rett til sykehuset uten å ha henvisning fra lege, det var bare så vidt jeg slapp inn men jeg kranglet meg til røntgen, og det var selvfølgelig brudd som jeg misstenkte.

Men det er vondt i skuldrene ikke i brysregionen, så det høres igrunn ikke ut som brudd nei.

God bedring!

jeg har vondt øverst i brystet, skulderen og albuen. mulig jeg har forstuet noe, det er iallefall forferdelig vondt å bare åpne en dør med den armen.

Gjest Marion30
Skrevet

God bedring!

jeg har vondt øverst i brystet, skulderen og albuen. mulig jeg har forstuet noe, det er iallefall forferdelig vondt å bare åpne en dør med den armen.

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha tatt en tur til legen, siden de fant det så sent ut hos meg har det grodd skjevt før jeg fikk noe støttebandasje. Å knekke det opp for å la det gro finere igjen takket jeg høflig nei til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...