Gjest Marion30 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 har vondt i brystregionen etter et fall for noen dager siden. Hvordan vet man om man har brukket kragebenet? Er det noe man lett kan se eller? 0 Siter
mrxx Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Har kragebenet ditt brukket, så vil du merke det skikkelig. Armen og skuldren din vil også henge ned. Dette er svært vondt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Du får ikke vondt i brystregionen av å brekke kragebeinet, men i skuldra. Prøv å løft armen over hodet, klarer du det har du ikke brukket kragebeinet! Jeg hadde også store problemer med å legge meg ned på ryggen de første dagene husker jeg. 0 Siter
Gjest Marion30 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Du får ikke vondt i brystregionen av å brekke kragebeinet, men i skuldra. Prøv å løft armen over hodet, klarer du det har du ikke brukket kragebeinet! Jeg hadde også store problemer med å legge meg ned på ryggen de første dagene husker jeg. takk:) Da går jeg ut i fra at den ikke er brukket 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg har brukket begge mine (ved 2 forskjellige anledninger og noen års mellomrom) og det trenger ikke nødvendigvis å være såå smertefult og du trenger ikke miste all bevegelighet. Men en viss smerte er det jo. Legen undersøkte meg, jeg klarte å ta armen over hode så han utelukket brudd og sendte meg hjem. Noen dager senere ble det vondere og da ble jeg henvist til røntgen. Neste gang jeg brekte kragebeinet å andre siden var jeg 100% sikker på hva som hadde skjedd så da dro jeg rett til sykehuset uten å ha henvisning fra lege, det var bare så vidt jeg slapp inn men jeg kranglet meg til røntgen, og det var selvfølgelig brudd som jeg misstenkte. Men det er vondt i skuldrene ikke i brysregionen, så det høres igrunn ikke ut som brudd nei. God bedring! 0 Siter
Gjest Marion30 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg har brukket begge mine (ved 2 forskjellige anledninger og noen års mellomrom) og det trenger ikke nødvendigvis å være såå smertefult og du trenger ikke miste all bevegelighet. Men en viss smerte er det jo. Legen undersøkte meg, jeg klarte å ta armen over hode så han utelukket brudd og sendte meg hjem. Noen dager senere ble det vondere og da ble jeg henvist til røntgen. Neste gang jeg brekte kragebeinet å andre siden var jeg 100% sikker på hva som hadde skjedd så da dro jeg rett til sykehuset uten å ha henvisning fra lege, det var bare så vidt jeg slapp inn men jeg kranglet meg til røntgen, og det var selvfølgelig brudd som jeg misstenkte. Men det er vondt i skuldrene ikke i brysregionen, så det høres igrunn ikke ut som brudd nei. God bedring! jeg har vondt øverst i brystet, skulderen og albuen. mulig jeg har forstuet noe, det er iallefall forferdelig vondt å bare åpne en dør med den armen. 0 Siter
Gjest Marion30 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg har brukket begge mine (ved 2 forskjellige anledninger og noen års mellomrom) og det trenger ikke nødvendigvis å være såå smertefult og du trenger ikke miste all bevegelighet. Men en viss smerte er det jo. Legen undersøkte meg, jeg klarte å ta armen over hode så han utelukket brudd og sendte meg hjem. Noen dager senere ble det vondere og da ble jeg henvist til røntgen. Neste gang jeg brekte kragebeinet å andre siden var jeg 100% sikker på hva som hadde skjedd så da dro jeg rett til sykehuset uten å ha henvisning fra lege, det var bare så vidt jeg slapp inn men jeg kranglet meg til røntgen, og det var selvfølgelig brudd som jeg misstenkte. Men det er vondt i skuldrene ikke i brysregionen, så det høres igrunn ikke ut som brudd nei. God bedring! jeg har vondt øverst i brystet, skulderen og albuen. mulig jeg har forstuet noe, det er iallefall forferdelig vondt å bare åpne en dør med den armen. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 jeg har vondt øverst i brystet, skulderen og albuen. mulig jeg har forstuet noe, det er iallefall forferdelig vondt å bare åpne en dør med den armen. Jeg tror jeg ville ha tatt en tur til legen, siden de fant det så sent ut hos meg har det grodd skjevt før jeg fikk noe støttebandasje. Å knekke det opp for å la det gro finere igjen takket jeg høflig nei til ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.