Gå til innhold

Hvor mye koster et halvt lam?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Har fått tilbud om å kjøpe et halvt lam.

Men både jeg og selger er litt usikre på prisen.

Noen som vet hva et lam kan koste?

Gjest Halling
Skrevet

Berg Gårdsutsalg, 7670 Inderøy | Tlf. 74155207

Ring og spør.

Gjest inderøy?
Skrevet

Berg Gårdsutsalg, 7670 Inderøy | Tlf. 74155207

Ring og spør.

Er du inderøyning Halling?

Gjest Halling
Skrevet

Er du inderøyning Halling?

ikke akkurat det nei :-)

Skrevet

Et svart lam med andre ord...

Når bøndene kjøper tilbake egne lam fra slakteren, får de dyret + noe penger (min erfaing er ikke av helt ny dato; familien solgte de siste sauene for noen år siden). Dette skyldes subsidier.

Skrevet

Tja...Mulig jeg husker feil, men tror vi betalte ca.1600,- for et økologisk lam i fjor. Da var det delt opp.

fuji1365380447
Skrevet

Et svart lam med andre ord...

Når bøndene kjøper tilbake egne lam fra slakteren, får de dyret + noe penger (min erfaing er ikke av helt ny dato; familien solgte de siste sauene for noen år siden). Dette skyldes subsidier.

Det er min onkel som har hatt 15 flaskelam på jordet. Det er første gang han har lam , og han aner ikke hva han skal ta betalt av venner og famlie.

Er det et "svart" lam da?

Gjest Fenriskatten
Skrevet

Vi har pleid å betale ca. 40 kroner kiloen til familie.

Et lam har vel en slaktevekt på ca. 20 kilo.

fuji1365380447
Skrevet

Vi har pleid å betale ca. 40 kroner kiloen til familie.

Et lam har vel en slaktevekt på ca. 20 kilo.

Takk for hjelp!

Skrevet

Det er min onkel som har hatt 15 flaskelam på jordet. Det er første gang han har lam , og han aner ikke hva han skal ta betalt av venner og famlie.

Er det et "svart" lam da?

Det er vel muligens hobbysauer,medmindre han driver som selvstendig næringsdrivende i gardsbruk.

Pappa fant ut at det lønte seg ikke å slakte hjemme; som sagt fikk han jo kjøttet + penger hos slakteren.Men jeg vet dessverre ikke hva et lam koster i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...