Gå til innhold

Gi dem asyl, eller la dem hoppe?

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

La dem hoppe selvfølgelig.

Hvordan skal det gå hvis vi gir etter for slik utpressing?

Da har vi alle stolper og hustak fulle av hoppere.

:-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• MsSophie

3

• Goliath

2

• Jeg er en annen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da har vi alle stolper og hustak fulle av hoppere.

:-)

Selvfølgelig - men er det like selvfølgelig for en del av våre "beslutningstakere"?

Skremmende tvilsomt....

Skrevet

Folk har hoppet før av samme grunn. Da får de rehabilitering og så blir de sendt hjem.

Skrevet

Jeg ville la dem hoppe.

Vår justisminister fikk til sin forskrekkelse se hva amerikansk mobb kan finne på: en mann ville hoppe fra en bygning. Mobben under ropte bla a "Hopp da for faen, vi gidder ikke stå her for ingenting!" De ropte litt senere taktfast "Hopp, hopp, hopp, hopp...." Fyren hoppa ikke, og mobben gliste og klappa hverandre på ryggen, en del pengesedler byttet eier, akkurat som på film :-)

Ja det er artig form for underholdning - suicidale personer som truer med selvmord.

Godt ikke alle har like elendig form for humor som deg.

Skrevet

La dem hoppe, ut tvil.

Norge er tragisk hvis de gir dem asyl.

Norge er jo ofte tragisk på de tingen der, da...

Bare ta Krekar-saken for eksempel.

Gjest Halling
Skrevet

Ja det er artig form for underholdning - suicidale personer som truer med selvmord.

Godt ikke alle har like elendig form for humor som deg.

Det som er morsomt er ikke hopperen, men de uhyre groteske og ondskapsfulle kollektive holdningene. Ikke uten grunn at jeg kaller dem "mobb".

Situasjonen er todelt.

Skrevet

Det som er morsomt er ikke hopperen, men de uhyre groteske og ondskapsfulle kollektive holdningene. Ikke uten grunn at jeg kaller dem "mobb".

Situasjonen er todelt.

Men du forfekter jo samme groteske og ondskapsfulle holdninger selv jo - du og de fleste andre i den tråden.

Hopp-hopp-hopp!

Fy faen.

Skrevet

Jeg synes folk her er motbydelig ondskapsfulle som koser seg ved tanken på to ungdommer klask i bakken.

Skrevet

Men du forfekter jo samme groteske og ondskapsfulle holdninger selv jo - du og de fleste andre i den tråden.

Hopp-hopp-hopp!

Fy faen.

Jeg er 100% på din linje, frøken.

Gjest Halling
Skrevet

Hopp-hopp-hopp!

Fy faen.

Hvis noen presset meg til noe ved å true med selvmord, ville jeg trukket på skuldrene. Hvis noen ville rane en bank ved å true med selvmord (det har skjedd) så ville ingen gitt etter.

Når det gjelder mobben, så mener jeg fremdeles at man skal le av idioter. Kanskje de reddet han? Hvem vet. Skjedd har skjedd, og jeg er ikke aktør i saken.

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg synes folk her er motbydelig ondskapsfulle som koser seg ved tanken på to ungdommer klask i bakken.

Bitterheten og ondskapsfullheten er kvalmende i seg selv, men den ulidelig platte og trettende måten den presenteres på er nesten like ille. Når folk først skal agere som idioter full av svart galle hadde det vært befriende om de forsøkte å gjøre det med i alle fall et snev av originalitet.

Skrevet

Det de skal gjøre er å legge fullt av kjukkaser under tårnet så det er umulig å slå seg ihjel om han hopper. De lover dem psykiatrisk hjelp nå - om de kommer ned - den ene har gått ned. Flere asylsøkere sitter midt i veien og stenger trafikken. Det er en grusom situasjon - ikke bare for asylsøkerne men for likalsamfunnet rundt dem - som må leve med disse som egentlig er utvist -men som likevel bor i åpne mottak -de er frustrerte og venter bare på å reise ut av landet. De som har fått avslag lever side om side med de familier etc. som kommer til å bli godkjente og få oppholdstillatelse - og det oppstår grusomme konflikter og gnissninger mellom folk fra ulike land der. Det er ikke gjennomtenkt -og det er uverdig.

Skrevet

Hvis noen presset meg til noe ved å true med selvmord, ville jeg trukket på skuldrene. Hvis noen ville rane en bank ved å true med selvmord (det har skjedd) så ville ingen gitt etter.

Når det gjelder mobben, så mener jeg fremdeles at man skal le av idioter. Kanskje de reddet han? Hvem vet. Skjedd har skjedd, og jeg er ikke aktør i saken.

Jeg er dypt uenig med deg -en som er så desperat og vil ta livet sitt, tenker ikke klart og skal få hjelp.

Skrevet

Og kanskje han hadde hoppet.

Og om du ikke var aktør i den saken, så har du tydeligvis stor fornøyelse av det hele. Det sier igrunn mye om deg.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg er dypt uenig med deg -en som er så desperat og vil ta livet sitt, tenker ikke klart og skal få hjelp.

Fyren fikk hjelp av profesjonelle, amerikanerne er flinke slik, men mobben er fæl. Så vidt jeg husker ble det lagt ut en luftpute ganske fort. Han syns vel ikke det var noe vits i å hoppe ned i den.

Skrevet

Fyren fikk hjelp av profesjonelle, amerikanerne er flinke slik, men mobben er fæl. Så vidt jeg husker ble det lagt ut en luftpute ganske fort. Han syns vel ikke det var noe vits i å hoppe ned i den.

Mobben er jo gal når de er mange - da tar folk frem det verste i seg -som om det ikk ebetyr noe når man kan dele skylda på fler...

Gjest Halling
Skrevet

Og kanskje han hadde hoppet.

Og om du ikke var aktør i den saken, så har du tydeligvis stor fornøyelse av det hele. Det sier igrunn mye om deg.

Jada - jada. Jeg blir så lei meg atte. Så lenge de blir tatt hånd om slik de gjør der nede, så er jeg ikke så bekymret.

Politiet burde jaget mobben bort. Enkelt nok.

Vi er ikke perverse selv om vi ikke er moder Theresa med øynene kontinuerlig fulle av tårer alle sammen.

Gjest Halling
Skrevet

Mobben er jo gal når de er mange - da tar folk frem det verste i seg -som om det ikk ebetyr noe når man kan dele skylda på fler...

Der har du et poeng. Det var det som slo meg også. Noen leder an, og de andre følger på, ler og heier. Skummelt.

Skrevet

Der har du et poeng. Det var det som slo meg også. Noen leder an, og de andre følger på, ler og heier. Skummelt.

Sånn var det i skolegården også om noen ble mobbet...man lo med i skrekkblandet fryd - til en eller annen tøff kar/jente gikk i mot hele bermen - det er jo DEN personen som er modig og som man med skam beundrer. Jeg tror slikt skjer også blant voksne.

Gjest Halling
Skrevet

Sånn var det i skolegården også om noen ble mobbet...man lo med i skrekkblandet fryd - til en eller annen tøff kar/jente gikk i mot hele bermen - det er jo DEN personen som er modig og som man med skam beundrer. Jeg tror slikt skjer også blant voksne.

Enig. Det er skummelt og veldig viktig å belyse. At noen kan få med seg andre på noe de ellers ikke ville gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...