Gå til innhold

Vaskemaskinen min sentrifugerer ikke lenger :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Vaskeløs
Skrevet

Den er ganske gammel. Har den tatt kvelden tro?

Gjest Knoll&tott
Skrevet

Har du tatt ut filteret nede på høyre side. Det ligger hvertfall der på min maskin :-)) Vaskemaskinen vil ikke sentifugere uten at det er åpen passasje der :-)

Kan jeg spørre hvor gammel maskinen er? :-)

Gjest flystraipe
Skrevet

Skraper det i det?

Kan hende at noe jernskrap(spenne,spiker,skrue osv) har satt seg fast enten i lofilteret eller inni trommelen(falt gjennom de små hullene i trommern!)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Gammel maskin som ikke vil sentrifugere. Da ville jeg først ha sjekka motorbørster. Hvis det er disse som er slitt vil den om kort tid også slutte å vaske (elte)

Men de er greie å skifte. Du har sikkert en handyman i din vennekrets.

Gjest Vaskeløs
Skrevet

Har du tatt ut filteret nede på høyre side. Det ligger hvertfall der på min maskin :-)) Vaskemaskinen vil ikke sentifugere uten at det er åpen passasje der :-)

Kan jeg spørre hvor gammel maskinen er? :-)

Jeg renset filteret. Maskinen er gammel, men fikk ny motor for noen år siden. I filteret fant jeg forresten en haug med ballonger fra ungene. Hvis jeg tapper ut vannet, sentrifugerer den, men det er jo mye såpe der :-(

Gjest Vaskeløs og singel ;-)
Skrevet

Gammel maskin som ikke vil sentrifugere. Da ville jeg først ha sjekka motorbørster. Hvis det er disse som er slitt vil den om kort tid også slutte å vaske (elte)

Men de er greie å skifte. Du har sikkert en handyman i din vennekrets.

Pøh. Har ingen handyman i min vennekrets. I hvilken krets bor du da? :-)

Skrevet

Jeg renset filteret. Maskinen er gammel, men fikk ny motor for noen år siden. I filteret fant jeg forresten en haug med ballonger fra ungene. Hvis jeg tapper ut vannet, sentrifugerer den, men det er jo mye såpe der :-(

Du må nok kjøre en skylling først.

Gjest Vaskeløs
Skrevet

Du må nok kjøre en skylling først.

Har kjørt alt som er av skyllinger i dag og vaskeprogram uten å ta i nytt pulver. Hvorfor i huleste renner ikke vannet ut?

Skrevet

Har kjørt alt som er av skyllinger i dag og vaskeprogram uten å ta i nytt pulver. Hvorfor i huleste renner ikke vannet ut?

Noe tetter utløpsslangen. Har du sjekket at den ikke har kommet i klem?

Skrevet

Kanskje en av ballongene har havnet i slangen??

Vaskemaskinen vår streiket for noen mnd siden, trommelen gikk ikke rundt mer. Er nå den stolte eier av en AEG som sentrifugerer langt bedre enn den gamle. Tøyet tromles tørt på halve tiden.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Om du har renset lofilteret og den fortsatt er gjenstridig - er der mer balonger i systemet.

Kanskje bør du løsne slangen på fremsiden av pumpa, på den siden trommelen er.

Den er festet med en klemme, frem med husmortanga.

Gjest Vaskeløs
Skrevet

Om du har renset lofilteret og den fortsatt er gjenstridig - er der mer balonger i systemet.

Kanskje bør du løsne slangen på fremsiden av pumpa, på den siden trommelen er.

Den er festet med en klemme, frem med husmortanga.

Hvor er slangen? Hvor er pumpa? Hjelp!!!!!!!!!! Jeg trenger en mann. Fort!

Skrevet

Det finnes jo reparatører man kan få til å komme å se på slikt... Det koster selvsagt noe, ingen andre enn venner gjør jo sånt gratis. Og har du ingen handyman-venn, så må du nok bite i det sure eplet og bestille en reparatør.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det var omtrent det jeg mente ja;)

Gjest Vaskeløs
Skrevet

Det var omtrent det jeg mente ja;)

Kan du komme i kveld? :-) Jeg skal servere deg nydelig mat og irsk øl

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Kan du komme i kveld? :-) Jeg skal servere deg nydelig mat og irsk øl

Selvfølgelig:-)

Gjest Vaskeløs
Skrevet

Selvfølgelig:-)

Kjære deg. Jeg fikk hjelp til å åpne vaskemaskinen, og pumpa hadde satt seg fast. Nå må jeg ut og kjøpe CRC (tror jeg det heter?) og sprute litt rundt der. Men den virker visst nå :-) Kan du komme likevel? :-) Hvor bor du?

Skrevet

Ballonger fra ungene?...ehh..sikker på at det ikke er kondomer?...:-)

Skrevet

Finn deg noen som kan hjelpe deg med dette, en handyman av noe slag:-) (mulig du har fått hjelp allerede)

Dette er som regel løsbart.

For en tid tilbake så ble ett av lagrene i motoren til oppvaskmaskinen vår ødelagt. Ringta da til leverandøren og ble opplyst at jeg måtta ha ny motor og en montør for å skifte dette. Han anbefalte heller å kjøpe ei ny maskin til mange tusen kroner.

Jeg demonterte dette selv og kjøpte et lager på en butikk i nærheten. Hele greia kostet meg 69 kroner:-)

Skrevet

Ballonger fra ungene?...ehh..sikker på at det ikke er kondomer?...:-)

:) Det var sikkert kondomer, bare at hun ikke hadde lyst til å skrive det her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...