Gå til innhold

Banankake eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en diger posemed bananer. Har noen en oppskrift på banankake eller noe annet god jeg kan lage av dem? De bør spsies i løpet av to dager...

Lips1365380508
Skrevet

Har ikke en oppskrift for banankake,men hva med banansplit? Eller banan-smoothie? Eller, banan på skiven? Med sjokoladesaus,eller pulver over? MmMmm, fikk lyst på alt dette nå jeg. Ellers, lager min mor en kjempebra kake med banan,men jeg vet desverre ikke oppskriften på den... Du kan lete litt på nettet =)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

hvis du søker på banankake+oppskrift på google, får du linker til mange gode oppskrifter på banankake.... kjempegode.

Skrevet

Har ikke en oppskrift for banankake,men hva med banansplit? Eller banan-smoothie? Eller, banan på skiven? Med sjokoladesaus,eller pulver over? MmMmm, fikk lyst på alt dette nå jeg. Ellers, lager min mor en kjempebra kake med banan,men jeg vet desverre ikke oppskriften på den... Du kan lete litt på nettet =)

Joda, vi har banan på skiva, banan på havregryn, banan på honni-korn, banan som frukt på skolen og barnehagen - men jeg tenkte altså å få brukt noen stykker på noe helt annerledes.

Veide ikke den posen, men det var sikkert tjue bananer oppi - til ti kroner :-)

Skrevet

hvis du søker på banankake+oppskrift på google, får du linker til mange gode oppskrifter på banankake.... kjempegode.

Joda, det kan jeg godt. Men internettet her er så tregt at jeg prioriterer kun DOL og en sjelden gang å sjekke jobb-mailen... :-)

Skrevet

Tusen takk! Den skal jeg lage i kveld :-) men du anbefaler altså uten glasueren?

Kan jo hende du liker ting veldig søtt og klissete - det gjør altså ikke jeg. Til pynt strør jeg over litt melis og slenger på et kirsebær, eller serverer den helt uten med et krus varm te.

Skrevet

bruk oppskriften til myk eplekake og erstatt med banan - min mor gjorde det i helgen - det var veldig godt!

Skrevet

bruk oppskriften til myk eplekake og erstatt med banan - min mor gjorde det i helgen - det var veldig godt!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Var det du som hadde oppskrift på rundstykker med kjøttdeig med fløte og ost på? Kan jeg få den? husker jeg såvidt leste den, og det var noe med å smuldre ost i fløte? eller er jeg helt på jordet???

Skrevet

Var det du som hadde oppskrift på rundstykker med kjøttdeig med fløte og ost på? Kan jeg få den? husker jeg såvidt leste den, og det var noe med å smuldre ost i fløte? eller er jeg helt på jordet???

Hællæ! ikke kjøttdeig.

Jeg hakket opp sånn boks-skinke - BOG-skinke ller PICNIC-skinke, du vet. Så tok jeg like mye ost -raspet og hadde i en bolle sammen med skinken. Så helte jeg på fløte mens jeg knadde med hendene til konsistensen ble omtrent som kjøttdeig... det skal henge sammen,

Så deler du halvtinte rundstykker og tar på en klædd på hver og steker på sånn ca 200 grader eller deromkring til osten er gylden.

DRITGODT! :)

Skrevet

Hællæ! ikke kjøttdeig.

Jeg hakket opp sånn boks-skinke - BOG-skinke ller PICNIC-skinke, du vet. Så tok jeg like mye ost -raspet og hadde i en bolle sammen med skinken. Så helte jeg på fløte mens jeg knadde med hendene til konsistensen ble omtrent som kjøttdeig... det skal henge sammen,

Så deler du halvtinte rundstykker og tar på en klædd på hver og steker på sånn ca 200 grader eller deromkring til osten er gylden.

ÅÅÅÅÅ - det hørtes deilig ut! Skal prøves en kveld :-)

Skrevet

Hællæ! ikke kjøttdeig.

Testa denne i sommer. Unga syns det var veldig godt, jeg synes det var litt kjedelig i smak.... Ser for meg at det hadde vært bedre med litt hvitløk f.eks.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hællæ! ikke kjøttdeig.

den skal jeg teste i helgen.

takk skarru ha!

Skrevet

Hællæ! ikke kjøttdeig.

Kremfløte eller matfløte?

hare1365380455
Skrevet

Kremfløte eller matfløte?

Det er vel det samme?

Skrevet

Det er vel det samme?

Ja, det var altså det jeg lurte på - om det spiller noen rolle hva man bruker.

hare1365380455
Skrevet

Ja, det var altså det jeg lurte på - om det spiller noen rolle hva man bruker.

Jeg tror nok du bare kan bruke den du har i kjøleskapet. Altså at begge typene er gode.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...