Gå til innhold

Merkelige prikker og streker inne i kyllingen

Anbefalte innlegg

Gjest trikiner
Skrevet

Er dette makker?? Lignet litt på små makker.....eller blodårer....

Kan det være trikiner? Jeg klarte i hvertfall ikke spise denne kyllingen og kjøpte en ny....

Har ikke sett sånne rødbrune tynne streker og prikker i kjøttet før....

Griller dere kyllingen mer hjemme etter at dere har kjøpt kylling? Eller spiser dere den sånn den er?

Har du sett små tynne "makker" inne i selve kjøttet?

Skrevet

Jeg har sett blodårer iallefall, det stemmer med beskrivelsen på "markene" dine.

Trikiner har vel ikke vært funnet i Norge siden 1994, og jeg har aldri hørt at det har dukket opp i kylling?

Gjest Halling
Skrevet

Trikiner er meget sjeldne, og i tilfelle en sensasjon. Det er 40 år siden de fant en i to griser, siden har de ikke væært sett.

Mer vanlig i tempererte strøk og i dyr som graver i jord.

Blodårer er det i min kyliing også, det ser litt merkelig ut :-)

Gjest samme person
Skrevet

Det er blodårer. Ikke noe å stresse på.

Men de er så korte? Starter brått midt inne i kjøttet og er ca 1 cm lange...

Gjest samme person
Skrevet

Trikiner er meget sjeldne, og i tilfelle en sensasjon. Det er 40 år siden de fant en i to griser, siden har de ikke væært sett.

Mer vanlig i tempererte strøk og i dyr som graver i jord.

Blodårer er det i min kyliing også, det ser litt merkelig ut :-)

Disse "makkene"/tynne blodårene (?) starter brått, midt inne i kjøttet, og er ca 1 cm lange...Veldig tynne. OG fantes ikke i kjøttet på den andre kyllingen jeg kjøpte...(??)

Mannen min hadde heller aldri lagt merke til sånne streker inni før....

Gjest Halling
Skrevet

Disse "makkene"/tynne blodårene (?) starter brått, midt inne i kjøttet, og er ca 1 cm lange...Veldig tynne. OG fantes ikke i kjøttet på den andre kyllingen jeg kjøpte...(??)

Mannen min hadde heller aldri lagt merke til sånne streker inni før....

Du får skjære ut en prøve og granske den med en lupe.

Men steker du kylling slik du bør, så skal den gjennomstekes helt, og da kan du til og med spise stekte trikiner uten problem :-) I stekt form er de ikke noe tess :-)

Dessuten er ikke trikiner farlige, ganske uskyldige. Mange andre sykdommer på dyr er mye mer alvorlige og mye mer utbredt. Men veterinærene på slakterier passer godt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...